تاریخ انتشار: 1397/04/01 17:02
کد خبر: 142436

سرمربی ایران روی اعصاب کاپیتان رئال / چه کسی پیروز شد؟!

سون تزو در "هنر جنگ" نوشته:" آنچه در جنگ اهمیت دارد، حمله به نقشه های دشمن است." و وقتی هر دو طرف از یک استراتژی استفاده می کنند، عجیب نیست که تنش به بالاترین سطح برسد؛ مانند درگیری راموس و کی روش.
سرمربی ایران روی اعصاب کاپیتان رئال / چه کسی پیروز شد؟!

پیروزی 1-0 مقابل ایران، آن هم با یک گل اتفاقی، برای اسپانیایی ها که انتظار نتیجه بهتری داشتند، چندان دستاورد درخشانی محسوب نمی شد. پس در پایان بازی شروع به انتقاد از تاکتیک های کارلوس کی روش کردند. در این بین، تندترین اظهارنظر از دنی کارواخال بود که بازیکنان ایران را به وقت کشی و تمارض متهم کرد.

این اتهام برای کی روش که در پایان بازی، نمایش بازیکنانش را به شدت تحسین کرده بود، بیش از اندازه سنگین بود. پس تصمیم گرفت نه تنها پاسخ مدافع راست اسپانیا را بدهد، که درگیری اش با سرخیو راموس را به سرانجام برساند؛ درگیری ای که در همان دقایق ابتدایی بازی رخ داد.

کاپیتان لاروخا که به دلیل اتفاقات دیدار رئال- لیورپول و نقشش در مصدوم شدن محمد صلاح، با انتقادهای زیادی روبرو شد، در یک نبرد هوایی با سردار آزمون، مهاجم ایران را نقش زمین کرد. دست های باز راموس این تصور را ایجاد کرد که تصمیم داشته با آرنج ضربه ای به آزمون بزند و این سرمربی پرتغالی ایران را که در چند قدمی صحنه بود، به شدت عصبانی کرد. کی روش همیشه نشان داده از درگیری هایی که می تواند جریان بازی را به سود تیمش تغییر بدهد، رویگردان نیست؛ چه درگیری های لفظی با مربیان حریف در کنفرانس های مطبوعاتی، مانند آنچه با سرمربی کره جنوبی پیش از آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی 2014 کرد، تا درگیری های فیزیکی که آخرین آن در دیدار قبلی برابر مراکش بود.

همانطور که راموس از ضربه زدن به بازیکنان حریف و جنگ های روانی، برای به هم زدن تمرکز آنها استفاده می کند.

کی روش به خوبی می دانست که اگر به همان اولین حرکت راموس واکنش مناسب نشان ندهد، او می تواند تا پایان بازی ضربه های سخت تری به بازیکنان و تیمش بزند. پس نوبت به توصیه سون تزو رسید:" وقتی دشمن در موضع قدرت است، باید نحوه ضربه زدن به او را بدانید. هنگامی که سیر است، راه گرسنه ساختن او را بشناسید و زمانی که در حال استراحت است، باید بتوانید او را به کار وادارید." ایجاد جو روانی علیه بازیکنی که در طول دوران حرفه ای اش بارها کارت قرمز گرفته، سپر دفاعی کی روش برای بازیکنانش بود. پس خیلی سریع خودش را به لب خط رساند و داور را هم وادار به واکنش کرد. هرچند راموس در این صحنه کارت نگرفت اما کاملا مشخص بود که حرکت کی روش او را در موضع دفاعی قرار داده است.

شاید اگر آن اتفاق نبود، راموس مانند دیدار برابر لیورپول، از خشونت بیشتری در تقابل با بازیکنان ایران استفاده می کرد اما حمله کی روش به نقشه راموس، یکی از راه های ضربه زدن اسپانیا به ایران را خنثی کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lplze

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش : راموس عمدا صلاح را مصدوم کرد!