تاریخ انتشار: 1397/03/29 18:45
کد خبر: 143020

روش کی روش برای موفقیت؛ جنگ روانی علیه پرتغال!

پیش از شروع جام جهانی کی‌روش پلن صعود از گروه مرگ چیده بود.
روش کی روش برای موفقیت؛ جنگ روانی علیه پرتغال!

 او روی امتیازهایی که برای صعود نیاز دارد حساب باز کرده بود و با همین برنامه‌های پیش می‌رود. سرمربی تیم ملی در محفلی بازی با مراکش را مرگ و زندگی خوانده بود و اینکه هر طور شده باید از این بازی امتیاز بگیرد. کی‌روش در صورت پیروزی مقابل مراکش روی امتیاز گرفتن از اسپانیا هم حساب باز کرده، اما حیثیتی‌ترین بازی و البته کلیدی‌ترین آنها دیدار مقابل پرتغال است. سرمربی پرتغالی تیم ملی که با ناملایمتی هموطنان خود از تیم ملی کشورش جدا شده بود، حالا فرصتی دارد برای انتقام. انتقام از تمام ناملایمتی‌هایی که نسبت به او شد و البته بدرفتاری‌هایی که دید.

کی‌روش بیش از هر چیزی روی برد پرتغال حساب کرده است. روی اینکه بتواند با شناخت خوب از بازیکنان پرتغال و تفکرات فرناندو سانتوس سه امتیاز را بگیرد. کی‌روش در محفلی گفته بوده هر طور شده سه امتیاز بازی با پرتغال را می‌خواهد و با توجه به اینکه بازی آخر مقابل پرتغال انجام می‌شود، سه امتیاز این بازی را برای صعود خواسته است. کی‌روش به همین دلیل بازی روانی‌اش علیه پرتغالی‌ها را آغاز کرده است. سرمربی تیم ملی در اولین اقدام شروع به روحیه دادن به دومین حریف پرتغالی‌ها کرد. چند بازیکن اصلی تیم ملی که در معرض دید هستند، مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه و... پس از پیروزی در بازی اول برای مراکشی‌ها آرزوی موفقیت کردند. این اتفاق را کنار حرف‌های کی‌روش در کنفرانس خبری بعد از بازی بگذارید. سرمربی تیم ملی پس از بازی با مراکش در نشست خبری شروع به صحبت کردن از ناملایمتی‌های فدراسیون فوتبال پرتغال کرد. اینکه نه تنها او، بلکه فدراسیون فوتبال پرتغال با مربی موفق دیگری هم بدرفتاری کرده و آنها قدردان موفقیت‌های مربیان موفق خود نیستند.

سرمربی تیم ملی جایی جنگ روانی خود را رها نکرده و در اولین تمرین جدی پس از بازی در مسکو به جای بازیکنان دو عضو کادرفنی را برای مصاحبه مقابل رسانه‌ها فرستاد. یکی از آنها اوسیانو کروز، کاپیتان سابق تیم ملی پرتغال و عضو کادرفنی این تیم بود. او درباره جنگ روانی کنار زمین صحبت کرد و از این گفت که در بازی با اسپانیا و پرتغال کنار نیمکت را جذاب‌تر از بازی با مراکش خواهند کرد. جایی که کی‌روش از ابتدای بازی به خوبی توانست جنگ روانی را علیه مراکشی‌ها ایجاد کند و با چند اعتراض شدید به داور مسابقه کاری کرد تا مراکشی‌ها نیز وارد جنگ با داور شوند و بخشی از تمرکزشان از روی بازی برداشته شود. کی‌روش و کادرش در این امر موفق بودند و درست در دقایق حساس بازی که مراکشی‌ها به آب و آتش می‌زدند تا گل برتری خود را به ثبت برسانند، اما به یک باره وارد جنگ‌های غیر فوتبال شدند تا ایران نبض بازی را در دست بگیرد و در لحظه‌های پایانی نیز به گل برسد.

اوسیانو کروز جنگ روانی خود را پس از بازی با مراکش اینگونه آغاز کرد که آنها به زبان پرتغالی مسلط هستند. مربی پرتغالی تیم ملی به این موضوع اشاره کرد که کنار زمین آنها به زبان فارسی با بازیکنان صحبت خواهند کرد تا اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها متوجه دستورات تاکتیکی کی‌روش نشوند، اما آنها به هر زبانی صحبت کنند، کادرفنی تیم ملی آنها را زیر نظر خواهد داشت. شماره 4 سابق تیم ملی پرتغال حتی اعلام کرد زیر چشمی از روی نیمکت حواسش جمع پرتغالی‌ها خواهد بود تا به تاکتیک آنها پی ببرد. کی‌روش و کادرفنی‌اش علاوه بر جنگ روانی، حسابی به دنبال ضد تاکتیکی برای مقابله با اسپانیا  پرتغال هستند. کی‌روش در این چند روز میک مک درموت که جزو بهترین آنالیزورهای کادر فنی‌اش است و البته عضو دیگر کادرفنی حسابی به دقت تمام نقاط ضعف اسپانیا و پرتغال را بررسی کنند. با توجه به قدرت هجوم بالای این دو تیم و دریافت سه گل در اولین بازی کی‌روش به دنبال پرس و ضد حملات سریع است و تلفیق این تاکتیک با جنگ روانی می‌تواند شانس ایران را برای گرفتن امتیاز بیشتر کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wmxjd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


10 سرمربی پردرآمد جام جهانی مشخص شدند