تاریخ انتشار: 1398/02/28 21:45
تاریخچه فینال جام باشگاه‌های اروپا 1958؛
کد خبر: 99593

اولین هتریک جام باشگاه های اروپا به نام رئال مادرید

رقابت پایانی جام باشگاه‌های اروپا(لیگ قهرمانان اروپا) در سال 1958 میلادی است که مابین دو تیم رئال مادرید اسپانیا و آث میلان ایتالیا در ورزشگاه کینگ بودوئن بلژیک برگزار شده‌است.
اولین هتریک جام باشگاه های اروپا به نام رئال مادرید

این مسابقه که در تاریخ 28 مه 1958 انجام شده‌است با نتیجه سه بر دو به سود تیم رئال مادرید به پایان رسید. 

تیم رئال مادرید با پیروزی سه بر دو در برابر آث میلان پس از تساوی در 90 دقیقه معمول مسابقه بازی به وقت های اضافه کشیده شد که مادریدی ها با زدن گل سوم قهرمان شدند. در این بازی جذاب دی استفانو در دقیقه 74،ریال دقیقه 79 و گنتو در دقیقه 107 برای سفیدها و برای آث میلان شیافینو در دقیقه 59 و گریلو در دقیقه 77 گلزنی کرده بودند. این سومین قهرمانی پیاپی کهکشانی ها بود. فصل 1958-1957 به خاطر سانحه هوایی مونیخ برای همیشه در یادها خواهد ماند. در این سانحه هشت تن از بازیکنان منچستر یونایتد هنگام بازگشت به انگلیس از بلگراد پس از بازی در برابر ستاره سرخ بلگراد در مرحله یک چهارم نهایی جان خود را از دست دادند. شیاطین سرخ در نیمه نهایی توسط تیم نایب قهرمان آن فصل آث میلان حذف شد.

لوئیس کارنیگلیا هدایت رئال مادرید در آن سال ها که توانسته بود سومین قهرمانی متوالی اسپانیایی ها را کسب کند را بر عهده داشت و سرمربی آث میلان هم جوزپه ویانی بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xxkzw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



رئال مادرید یورنته در جام باشگاه های اروپا دبل کرد
تاریخچه فینال جام باشگاه‌های اروپا 1957؛