//
کدخبر: ۱۴۵۷۰۱ //
مجری برنامه فرمول یک در نشست خبری عنوان کرد:

اختصاصی / علی ضیا: صداخفه کن نیستم جلو دهان مهمان را بگیرم / تلاش میکنم زندگی شفاف داشته باشم

علی ضیا مجری برنامه فرمول یک پیرامون حواشی برنامه پدر و پسر زنجانی و واریز کمک های مردمی در مقابل رسانه ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اختصاصی / علی ضیا: صداخفه کن نیستم جلو دهان مهمان را بگیرم / تلاش میکنم زندگی شفاف داشته باشم
به گزارش فرتاک نیوز،

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از این مدت این نشست را برگزار نموده اید، گفت:

طی این مدت فضا دارای التهاب بود و باید این التهابات به حداقل میرسید که نیاز به تحقیقات بیشتر هم بود تا دقیق تر به سوالات پاسخ دهیم.

علی ضیا در مورد سرطان پسر زنجانی که آیا تحقیق شده بود که بیماری درمان شده بود یا نه، گفت: این بیماری بعد از شیمی درمانی به مدت پنج سال هر ماه باید آزمایش بدهد با هزینه های سنگین روبرو بوده است ، ولی بیماری های جانبی در عوارض این پسر وجود دارد.

وی در ادامه کفت: در برنامه زنده تبعات خود را هم دارد و بعد از یکماه از گذشت برنامه هنوز اگر و اما ها نیز وجود دارد و پزشک ها نظر خودشان را دارند و هنوز هم تحقیقات ادامه دارد.

علی ضیا

ضیا سپس افزود: حتی بعد از انتشار این ویدیو شبکه زنجان هم به آن پرداخته است ونمی دانم چرا آن موقع کسی صدایشان در نیامده است و باید گفت این پسر یک پرونده هزار صفحه ای دارد.

تهیه کننده برنامه فرمول یک در ادامه کفت: برنامه زنده و روتین تا اندازه ای می تواند تحقیق کند و بیشتر از آن امکانپذیر نمی باشد.

وی در خصوص فروش کلیه پدر این پسر زنجانی گفت: در این خصوص تحقیقات دادستانی انجام شده است البته موضوع ما ربطی نداشته و ملاک دعوت هم نبوده است.

ضیا در ادامه گفت: قبل از اجرای برنامه چند بار اعلام میکنه که کلیه ام رو برای تامین دارو فرزندم داده است که بعد از پخش برنامه خبرهایی دست ما رسید که سالها قبل کلیه را فروخته اگر چه ربطی به تامین دارو نداشته است ولی از بدبختی و فشار زندگی این کار رو کرده است.

وی افزود: خانواده خریدار کلیه تنها بهش 300هزار تومان پرداخت میشه و دو میلیون و 500 هزار انجمن حمایت از بیماران کلیوی بهش داده است .

تهیه کننده فرمول یک در ادامه گفت: پدر خانواده دریافت کننده کلیه دچار سرطان  می شود و این مرد یک میلیون تومان از کمکی که انجمن بیماران کلیوی به آن داده است یک میلیون به آنها کمک می کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا یک برنامه تلویزیونی با عواطف مردم بازی می شود، گفت: اگر پرونده ای الان تشکیل شده و دادستانی ورود کرده است، من پیگیری کرده ام تا کمک های مردمی به بیراهه نرود.

ضیا افزود: یک بخشی از پول خارج شده که حدود 80 میلیون خارج شده ولی الان یک میلیارد و چهارصدمیلیون در حساب است و من دنبال کرده ام و اصلا به دادگاه هم احضار نشده ام بلکه خودم پیگیر بوده ام.

علی ضیا در ادامه گفت: مسئولیت برنامه ام بر عهده میگیرم و خودم خواستم برای شفافیت تحقیق کنند و.پیگیر هم هستم.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۸_۱۱-۴۷-۳۸

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اعتقاد داشت شما نباید از تریبون 80 میلیونی با احساست و عاطفه استفاده کنید، گفت : مسئولیت من گفتن درد مردم است و بخشی از اتفاق را آگاه بودیم و بخشی را نه ولی اصل ماجرا تغییری نکرده است و من وظیفه دارم در رسانه مشکلات مردم را بگویم.

وی در پاسخ به این سوال که شما چرا دنبال رو فضای مجازی هستین در حالی که صداوسیما خودش باید جریان ساز باشد، گفت: تلویزیون جایگاه فرهنگ سازی هست و من هم موافق هستم. اما این که فکر کنید برنامه سوتی داده است این گونه نیست و اگر من در فضای مجازی دنبال میکنم دنبال کاهش التهاب هستیم چرا که این موضوع بسیار گسترده انعکاس پیدا کرده بود.

ضیا در ادامه افزود: دست همه کسانی که  بخواهند کمک کند تا برنامه بهتر دیده شود و تاثیرگذار تر باشد و از بهترین های رسانه سعی کرده ایم کمک بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال مگر شما شهروند درجه یک هستین که خود را متفاوت معرفی می کنید، گفت: یک نکته ای بگویم که دادگاه نرفتم وگاهی اتفاقات تلخ و سخت افتاده ولی هیچوقت احضار نشده ام. و میگویم من نخواستم خارج از وقت اداری بروم دادگاه وخواسته آنها بوده است.

وی افزود: بله احضار مهم است ولی من خودم این موضوع را پیگیر بوده ام پس احضاری در کار نبوده است.

ضیا در ادامه گفت: تفاوتی بین من و هیچ کس نیست و اگر جرمی مرتکب شده باشم بله قبول دارم ولی جرمی مرتکب نشده ام که احضار شوم که اینگونه بیان بشود.

تهیه کننده برنامه فرمول یک در ادامه در پاسخ به این سوال که مرجع این بیماری محک است چرا از آنها کمک نکرفتید، گفت: مرجع من محک نیست و می تواند هر دکتر دیگری باشد و این موارد دنبال شده و اگر خیلی تخصصی باشد، بله می تواند محک باشد .

وی افزود: تیم فرمول یک محک را روبروی خود نخواهد دید.

ضیا در ادامه افزود: یکی از دغدغه های من در آن روزها این بود که به دوستان توصیه میکردم که این پدر دارای آبرو است و باید مراقب و محافظ آبروی همدیگه باشیم .

وی در ادامه کفت: من هم دغدغه آن پدر را دارم و باید در یک فرصت مناسب او بیاید صحبت کند ولی باید بگویم این پدر روحیه خاص خود را دارد و اعتقاد دارد که بیشتر از نیازش را نمی خواهد.

ضیا افزود: بعد از خروج 80 میلیون از حساب، من خودم از پلیس فتا خواستم ورود کنند و حساب یک طرفه مسدود شد و حق برداشت ندارد و با توجه به اینکه این پدر اعلام کرده که مازاد نیاز را نمی خواهد، و در حال بررسی هستند تا در مورد مابقی پول تصمیم گیری شود.

وی افزود: من منت دار اعتماد مردم شده ام  و مطمئن باشید هر آن چه در قلبم باشد به زبان می آورم.

وی در پایان صحبت های خود گفت: در برنامه تلویزیونی زنده  ممکن است در پایان برنامه مهمان هر چی بخواهد بگوید و من صدا خفه کن نیستم که جلو مهمان  را بگیرم  و در هیچ جای دنیا فکر نمیکنم مجری بابت لحن مهمان بازخواست بشود.

در حال بروزرسانی ...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان