تاریخ انتشار: 1397/07/29 23:14
کد خبر: 125347

تبدیل شدن جشنواره سنگنوردی بیستون به یک برند

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: جشنواره سنگنوردی بیستون به یک برند معتبر جهانی در این رشته تبدیل شده و جایگاه خوبی میان صخره نوردان دنیا دارد.
تبدیل شدن جشنواره سنگنوردی بیستون به یک برند

رضا زارعی عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره سنگنوردی بیستون اظهار داشت: این جشنواره جهانی در واقع یک رویداد فرهنگی و ورزشی است که برای چهارمین دوره برگزار می شود.

وی ادامه داد: امید می رود در این جشنواره عظیم فرهنگی، تعاملات خوبی در زمینه های مختلف بخصوص از لحاظ مناسبات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی میان کشورهای مختلف جهان شکل بگیرد.

زارعی افزود: جشنواره سنگنوردی بیستون در حالی چهارمین دوره خود را برگزار می کند که جایگاهی ارزشمند میان سنگنوردان و صخره نوردان جهان پیدا کرده و حضور در آن فرصتی ارزشمند برای برترین های جهان در این رشته محسوب می شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور ادامه داد: دیواره بیستون با یک هزار و 200 متر ارتفاع، جزو پنج دیواره مرتفع دنیا محسوب می‌ شود و به طور قطع با حضور چهره های سرشناس در این رویداد شاهد رقابتی دیدنی میان ورزشکاران صخره نورد خواهیم بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دستاوردهای جشنواره چهارم از سه دوره قبلی آن بیشتر و شاهد هم افزایی خوبی میان سنگنوردان داخلی و خارجی باشیم.

در این مراسم همچنین از محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور، عظیم قیچی ساز و رضا شهلایی از کوهنوردان ممتاز کشور با اهدای هدیه تجلیل شد.

در جشنواره سنگنوردی بیستون، 100 صخره نورد داخلی و 20 صخره نورد خارجی به مدت پنج روز و تا سوم آبان با یکدیگر رقابت می کنند.

در محوطه تاریخی بیستون که در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده تاکنون بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که مهمترین آن کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی است که به ثبت جهانی رسیده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z59d6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برگزاری جشنواره "امید و نشاط" در کرمانشاه