//
کدخبر: ۳۲۹۰۳۱ //

شگردهای رسانه‌ای ایران اینترنشنال

دبیرکل فدراسیون فوتبال از ارائه شدن طرح ورود بانوان به ورزشگاه‌ها خبر داد. مواجهه‌ی اصولی با شگردهای رسانه‌ای وابسته به جریان استکبار؛ مستلزم شناخت روش‌ها، جلوگیری از درز ساده‌ی اطلاعات به دلیل ساده‌انگاری، پایین بودن ضریب امنیتی سایت‌های قابل دسترس و به‌طور کلّی آشنا نبودن با ترفندهای رسانه‌ای است.

شگردهای رسانه‌ای ایران اینترنشنال

نادر دارستانی​؛ ایران اینترنشنال که تمامی هزینه‌های آن را آل‌سعود می‌پردازد، در ترفندی جدید که البته واقعاً نمی‌توان به آن شگرد و ترفند گفت، بلکه از ساده برخورد کردن ما با مسایل مهم اجتماعی است که اصطلاحاً به دست معاندان، آتو می‌دهد، مدعی شد که به تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ی خیابان‌های ایران دست یافته و از آن بهره‌برداری کرده است.

واقعیت آن است که در ایران؛ بسیاری از کاربران با فعالیت‌های رسانه‌ای؛ به‌ویژه از طریق سایت‌های اینترنتی، ساده برخورد می‌کنند.

این سایت‌ها به دلیل تغییر ندادن رمز عبور پیش‌فرض یا ساده بودن کلیدواژه‌ی عبور یا پایین بودن ضریب امنیتی سایت، اطلاعات خود را به سادگی در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

اما چاره‌ی کار چیست و چگونه می‌توان بر چنین تهاجمات رسانه‌ای، غلبه کرد و یا اطلاعات آن‌ها را خنثی کرد. قطعاً اگر در هر جریانی سیل اطلاعات به‌صورت گسترده و متنوعی از داده‌های اطلاعاتی خنثی‌کننده و واقعیات موجود بر سر سارقان اطلاعات، آوار شود، دروازه‌بانی، گزینش و تفکیک اخبار و اطلاعات لازم، بسیار دشوار شده و مخاطبان نیز از لحاظ ذهنی، به سوی اخبار فیک و یا شایعه‌پردازی‌های هدف‌مند، گرایش پیدا نخواهند کرد.

در ماجرای حمله‌ی سایبری به سیستم نرم‌افزاری سوخت کشور، دقیقاً چنین تکنیکی توسط تلویزیون ایران اینترنشنال پیاده شد.

وقتی که رسانه‌ی سعودی مثلاً شخصی را برای مصاحبه به تلویزیون خود می‌آورد و خود را کارشناس ارشد اطلاعات معرفی می‌کند، مردم از خود نمی‌پرسند که اصولاً عنوانی به اسم «کارشناس ارشد اطلاعات» چه مفهومی دارد و آیا چنین شخصیتی، معنا و مفهوم فنی دارد؟

در انبوه اطلاعات، برنامه‌ها، واژه‌ها، تصاویر و اخبار، مخاطب چنین عنوانی را فراموش و یا آن را پی‌گیری نمی‌کند. واکنش ما باید اتفاقاً زوم کردن بر این مسأله و ریختن آواری از اطلاعات فنی بر ذهن مخاطب برای خنثی‌سازی چنین جریانی باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان