تاریخ انتشار: 1401/12/29 02:09
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 9111

منهای ورزش| این علائم نشان میدهد به رابطه جنسی نیاز دارید| بیا تا بهت بگم چه علائمی دارد!

رابطه زناشویی نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی زوجین در زندگی دارد.
منهای ورزش| این علائم نشان میدهد به رابطه جنسی نیاز دارید| بیا تا بهت بگم چه علائمی دارد!

منهای ورزش؛ رابطه زناشویی نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی زوجین در زندگی دارد بنابراین کمبود و نیاز بدن به رابطه جنسی را می‌توانید با علائم خاصی تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: نقشه شوم شیرینی فروش 45 ساله برای دختر نوجوان

 

وقتی بدن نیاز به رابطه زناشویی را نشان می‌دهد

بدن ما با علائم مختلف نیازهای خودش را نشان می دهد و در نتیجه می توانید با در نظر گرفتن بعضی از علائم متوجه شوید که آیا نیاز به رابطه جنسی و زناشویی دارید یا خیر.

کمبود روابط زناشویی بعد از ازدواج، اثرات روحی و جسمی در افراد دارد و ممکن است حتی از آنها باخبر نباشیم. در واقع نیاز انسان به رابطه زناشویی چیزی فراتر از حس رضایت است و نقش مهمی را در سلامت جسمی فرد ایفا می کند.

اهمیت بالای رابطه زناشویی در فعالیت تنظیم هورمون

فعالیت تنظیم هورمون از طریق رابطه زناشویی تاثیر مثبتی روی روحیه شما دارد. به عبارت دیگر رابطه زناشویی منظم به از بین بردن استرس، کاهش اضطراب، تسکین ناراحتی جسمی و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

هنگامی که شما رابطه زناشویی دارید، بدن تان دوپامین و اندورفین آزاد می کند که این مواد اثرات مثبتی روی سیستم عصبی مرکزی ایجاد می کنند و شما به سرعت احساس خوبی پیدا می کنید و در نتیجه وضعیت جسمی تان هم بهبود پیدا می کند و سلامت پوست و حتی سطح انرژی و عملکرد جسمی هم بالا خواهد رفت.

هورمونی که مستقیما مربوط به رابطه زناشویی است، سروتونین است. این ماده باعث بهبود عملکرد بدن مانند گوارش، خواب و تنظیم دمای بدن می شود و رابطه مستقیمی بین سروتونین و نیاز جنسی وجود دارد که کمبود سطح سروتونین، میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد. هورمون هایی که در طول رابطه جنسی آزاد می شوند، باعث می شوند که سیستم بدن شما به شکل عالی فعالیت کند و سلامت کلی بدن شما ارتقا پیدا کند.

این علائم یعنی، نیاز به رابطه زناشویی دارید!

این علائم یعنی، نیاز به رابطه زناشویی دارید!

علائمی در بدن که نشان می دهد نیاز به رابطه زناشویی دارید

بعضی از افراد این نیاز را حتی بعد از ازدواج هم سرکوب می کنند و سعی می کنند که به دلایل مختلف در موردش صحبت نکنند اما بعضی دیگر هم هستند که در مورد این قضیه حساسیت به خرج نمی دهند؛ اما به هر حال فرقی ندارد که چه شخصیتی داشته باشید.

در هر صورت اگر بعد از ازدواج مدت زمانی رابطه زناشویی نداشته باشید، بدنتان سیگنال های خاصی ارسال می کند که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک نگاهی به آنها خواهیم انداخت.

اختلال خواب و ناراحتی جسمی

آیا تا به حال شده هنگام خوابیدن مشکل داشته باشید؟ اگر خوب نخوابید، درد ماهیچه، سر درد یا حتی میگرن می گیرید که می تواند نشانه نیاز بدن شما به رابطه جنسی باشد. یک تیم نورولوژیست آلمانی در این زمینه مطالعه ای انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که رابطه زناشویی باعث افزایش آزادسازی اکسی توسین می شود؛ هورمونی که برای خواب خوب اهمیت دارد.

فانتزی سازی

مطالعات نشان می دهد که هنگامی که بدن به رابطه زناشویی نیاز داشته باشد، ذهن شروع به ساخت فانتزی های زناشویی می کند. در واقع ناخودآگاه سعی دارد که از این طریق خودش را راضی نگه دارد که این فانتزی ها کاملاً طبیعی هستند و فرد را به احساس رضایت می کشاند. تصاویر ذهنی و رویا پردازی در این زمینه نشان دهنده این است که شما نیاز به رابطه زناشویی دارید.

این علائم یعنی، نیاز به رابطه زناشویی دارید!

این علائم یعنی، نیاز به رابطه زناشویی دارید!

بی قراری و استرس

یکی دیگر از علایم اینکه بدن نیاز به رابطه جنسی دارد، وضعیت او در زندگی اجتماعی است. عموماً شاید در این مسئله شوخی شود اما این قضیه به شدت اهمیت دارد. بی قراری و کلافگی نتیجه ناتعادلی در جسم شما است.

خوی خشن و یا عصبانی شدن زود هنگام، مخصوصاً در محل کار یا در کنار دوستان، علامت این است که بدن شما به رابطه جنسی نیاز دارد. افراد مجرد هم در چنین شرایطی می توانند با تغییراتی در رژیم غذایی خود، فعالیت بدنی بیشتر و انجام کار هایی که به آن علاقه دارند، وضعیت خوبی را در بدن خود ایجاد کنند.

پوست زبر و موی شکننده

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما رابطه زناشویی ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. هنگامی که بعد از ازدواج رابطه زناشویی را به دفعات انجام دهید، منافذ پوست باز شده و آلودگی ها از لابلایش بیرون می آیند و در نتیجه پوست شفافی پیدا می کنید.

اگر احساس کردید که پوست تان درخشندگی طبیعی اش را از دست داده و به جوش و آکنه مبتلا شده اید، یعنی بدن تان به رابطه جنسی نیاز دارد. فعالیت جنسی مانند هر فعالیت فیزیکی باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که سلامت پوست و مو را تضمین می کند.

احساس ناامنی

اگر رابطه زناشویی نداشته باشید، در مورد خودتان احساس خوبی نخواهید داشت و این باعث ایجاد یک حس ناامنی می شود. رابطه زناشویی فعالیتی است که اعتماد به نفس را بالا می برد. این موضوع هم برای مردان و هم برای زنان صدق می کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kvav2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تجاوز جنسی یک مدیر شرکت به دختر جوان که منشی او بود