تاریخ انتشار: 1401/12/21 00:28
کد خبر: 9387

شوره سر علل و راه حل از زبان متخصص پوست و مو

شوره سر یکی از معضلاتی است که افراد بسیاری هر از گاهی با آن درگیر می شوند، در این مطلب یکی از علت های اصلی شوره سر از زبان متخصص پوست و مو بیان می شود
شوره سر علل و راه حل از زبان متخصص پوست و مو

علت شوره سر چیست؟

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه شوره سر واژه ی کلی است که ما به کار می بریم که علت های زیادی در بروز و تشدید آن دخیل است، افزود: شوره سر، ماحصلِ رشد یک میکروب طبیعی پوست به اسم مالاسزیا است که روی پوست سر رشد می کند و مواد اسیدی تولید می نماید که باعث ایجاد قرمزی در پوست می گردد؛ و چون این میکروب، چربی دوست است و پوست سر نیز پوست خیلی چرب می باشد، از این بیماری به اسم درماتیت سبورئیک یاد می شود. این بیماری بیش تر در پوست سر ابروها و داخل گوش را درگیر می کند و بیشتر در سن بلوغ خودش را نشان می دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه افزود: شوره سر غیر از شوره چرب، شوره خشک نیز است؛ که این ها می تواند در بیماری هایی که پوست سر را خشک می کنند همچون کم کاری تیرویید و تعریق بیش تر  شود؛ و یا در خانم هایی که حالت رنگی شدید و پوسته پوسته روی سرشان ایجاد می شود، که آن شوره خشک است.

بسته به نوعِ حساسیت های افراد، ما شاهد شوره سر هستیم. آلرژی و حسایت می تواند ارثی باشد، پس در نتیجه می تواند شوره سر هم ارثی باشد؛ اما شوره سر از نوع چرب، معمولا پایه ژنتیکی ندارد و چون میکروب طبیعی است ما نمی توانیم آن را ریشه کن  کنیم. از این رو، در شوره های چرب، هدف ما، کنترل کردن و درمان آن است ، که راه های درمان شوره سر را پزشک متخصص تشخیص می دهد و فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

در نوع شوره چرب ممکن است چربی ناحیه های مختلف سر متفاوت باشد و در نتیجه شدت شوره هم متفاوت است. کسی که جلوی سرش را دستکاری می کند تحریک چربی ها را بیش تر می کند.

درماتیت سبورئیک چرب، پوست را درگیر می کند، و داخل ابرو، خط خنده، شیار کنار بینی، و... این موراد همه یک نوع از شوره چرب هستند که درمان آن ها یکی است؛ اما محل شوره، متفاوتی دارند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2onlq4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرمول رنگ موی شکلاتی دودی