//
کدخبر: ۳۴۲۰۹۸ //

بی حسی پاها نشانه چیست؟

اکثر مردم مشکلات قلبی را با درد قفسه سینه مرتبط می‌دانند؛ اما کارشناسان می‌گویند: سلامت قلب می‌تواند نشانه یک مشکل در کل بدن باشد.

بی حسی پاها نشانه چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هنگامی که سیستم گردش خون و در نتیجه سلامت قلب آسیب می‌بیند؛ می‌تواند قسمت‌های بدن را تا پا‌ها تحت تاثیر قرار دهد. یک علامت خاص در پا وجود دارد که ممکن است هنگام استراحت متوجه آن شوید و اگر برای شما اتفاق افتاد، زمان آن فرا رسیده است که قلب خود را از نظر بیماری عروق محیطی غربالگری کنید.

بیماری شریان محیطی (PAD) باعث ایجاد بی حسی در پا‌ها هنگام استراحت می‌شود.

بیماری شریان محیطی زمانی رخ می‌دهد که رگ‌های خونی که خون را از قلب به سایر قسمت‌های بدن می‌آورند، شروع به باریک شدن می‌کنند و شما را در معرض خطر حمله قلبی قرار می‌دهد. اغلب نتیجه تجمع کلسترول و سایر پلاک‌های چربی بر روی دیواره‌های داخلی شریان‌ها است و می‌تواند مانع از گردش صحیح خون شود.

چندین علامت دیگر ممکن است شما را به بیماری شریان محیطی سوق دهد که بسیاری از آن‌ها روی پا‌ها تاثیر می‌گذارند.

علاوه بر بی حسی در پا‌ها هنگام استراحت، ممکن است متوجه شوید که پاهایتان ضعیف، رنگ پریده و هنگام لمس سرد هستند.

طبق اعلام کلینیک مایو، برخی از بیماران PAD رشد آهسته‌تری را در ناخن‌های پا یا مو‌های ساق پا تجربه می‌کنند، نبض ضعیف‌تری در پا‌ها یا پا‌های خود دارند، زخم‌هایی در پا‌ها دارند که بهبود نمی‌یابند یا تغییر رنگ پا‌ها را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است پس از فعالیت‌های خاصی مانند راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها دچار رفتگی دردناک در لگن، ران یا عضلات ساق پا شوید.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، ابتلا به بیماری عروق محیطی شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و بیماری عروق مغزی قرار می‌دهد که در نهایت می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

شما می‌توانید با تغییر رژیم غذایی خود، ترک سیگار، کنترل فشار خون بالا و همچنین مدیریت کلسترول و قند خون خود به کاهش این خطر کمک کنید.

اگر مبتلا به PAD هستید، شرکت در برنامه‌های تمرین ورزشی با نظارت مربی توانایی شما را برای راه رفتن در مسافت‌های طولانی‌تر بهبود بخشد و طولانی‌تر کند.

برخی از دارو‌ها نیز ممکن است به درمان PAD و کاهش خطر حمله قلبی یا سکته کمک کنند.

CDC می‌گوید: پزشک ممکن است برای جلوگیری از عوارض جدی ناشی از PAD و تصلب شرایین مرتبط، مصرف آسپرین یا سایر دارو‌های ضد پلاکت مشابه را توصیه کند. ممکن است مصرف دارو برای کاهش کلسترول خون تجویز شود.

البته ممکن است بی حسی پاهایتان دلایل دیگری داشته باشد.

۷۰ درصد از بیماران دیابتی این نوع نوروپاتی محیطی را در پا‌ها تجربه می‌کنند. همان طور که تا ۴۰ درصد از افرادی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند و ۳۰ درصد از افرادی که با HIV زندگی می‌کنند، این نوع نوروپاتی محیطی را در پا‌ها تجربه می‌کنند.

برخی از اختلالات خودایمنی، اختلالات کلیوی یا کبدی، تومورها و عوارض جانبی دارو‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد احساس سوزن سوزن در پا‌ها شوند. به هر حال اگر در هنگام استراحت متوجه بی حسی در پاهایتان شدید، با پزشک خود در مورد طیف کاملی از علل زمینه‌ای احتمالی صحبت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان