//
کدخبر: ۳۳۳۶۵۰ //

ویروس اومیکرون به واکسن جدید نیاز دارد؟

اشخاصی که از دریافت واکسن به واسطه برخی شایعات خودداری می کنند سخت در اشتباه هستند زیرا واکسن بهترین راه مقابله با کرونا و اومیکرون است.

ویروس اومیکرون به واکسن جدید نیاز دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی که سه روز پیش اعلام شد، برای مقابله با اومیکرون نیازی به ساخت واکسن های جدید نیست زیرا به احتمال زیاد واکسن های ساخته شده پاسخگوی این ویروس هم هست.

 مسعود مردانی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک نقش بسزایی در کاهش و کنترل کرونا دارد، گفت: اشخاصی که از دریافت واکسن به واسطه برخی شایعات خودداری می کنند سخت در اشتباه هستند زیرا واکسن بهترین راه مقابله با کرونا و اومیکرون است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی حدود ۳۰ کشور دنیا به ویروس اومیکرون آلوده شده است. این ویروس از سرعت بسیار بالای انتقال به دیگران برخوردار است اما از ویروس کرونا خفیف تر بوده و بیشتر در کودکان کم سن و سال دیده شده است.

مردانی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، تصریح کرد: ویروس اومیکرون نیز همانند کروناست و اگر مردم واکسن های خود را به موقع زده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، جای نگرانی نیست.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شهروندان با توجه به هوای سرد سعی کنند در طول روز برای جابجایی هوای منازل خود پنجره ها را برای مدت چند دقیقه باز کنند و در این ایام کرونایی از غذاهای سبک، کم حجم، مقوی، سبزیجات تازه و میوه استفاده و از غذاهای چرب، سرخ کردنی و گوشت قرمز تا حدود زیادی خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان