//
کدخبر: ۲۷۵۲۹۶ //
چای نعناع

خواص چای نعناع| چای نعنا چگونه باعث لاغری افراد می‌شود؟

چای نعناع کالری بسیار کمی دارد و نوشیدن چند فنجان از آن در طول روز میتواند شادی و نشاط به شما ببخشد و به دلیل آن که دارای مقداری کافئین است می تواند احساس هوشیاری به شما ببخشد.

خواص چای نعناع| چای نعنا چگونه باعث لاغری افراد می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ویژگی مشترک انواع داروی گیاهی لاغری آن است که هیچ گونه عوارضی را برای افراد در پی ندارد ( برعکس داروهای شیمیایی و مضر) و میتواند به افزایش سلامت افراد نیز کمک کند.

چای نعناع یکی از قدیمی ترین و بهترین نوشیدنی هایی میباشد که برای کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است و میتواند چربی های اضافی بدن را از بین ببرد و در سوزاندن کالری نقش داشته باشد. بسیاری از افرادی که از چاقی و افزایش وزن رنج می برند و به دنبال داروی گیاهی مناسبی برای لاغری میگردند ممکن است نام چای نعناع را شنیده باشند.

چای نعناع

خوردن چای نعناع قبل از خوردن غذا باعث کاهش اشتها میشود و همین موضوع باعث میشود تا به صورت طبیعی افراد کالری کمتری را دریافت کنند و جریان گوارشی نیز بهبود می یابد و هضم غذا برای آنها راحت تر میشود.

چای نعناع کالری بسیار کمی دارد و نوشیدن چند فنجان از آن در طول روز میتواند شادی و نشاط به شما ببخشد و به دلیل آن که دارای مقداری کافئین است می تواند احساس هوشیاری به شما ببخشد.

اما سوالی که ممکن است برای افراد پیش آید آن است که دقیقا باشید این نوشیدنی مقوی را در چه زمانی مصرف کرد تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از چای نعنا برای لاغری بعد از هر وعدهی غذایی باعث کالری سوزی و قبل از خوردن غذا باعث کاهش اشتها می شود؛ بنابراین توصیه میشود که کی از این دو شیوه را ( خوردن چای نعنا قبل از غذا و بعد از غذا) برای نتیجه گیری بهتر و سریعتر انتخاب کنید.  

چای نعنا چگونه باعث لاغری افراد میشود؟

شاید برای بسیاری از افراد عجیب باشد که چگونه ممکن است یک چای گیاهی باعث کاهش وزن و لاغری شود؟

وجود چه مواد و چگونه خواصی در چای نعنا باعث لاغری میشود؟ در ادامه ی مطلب به مهم ترین خواص چای نعناع برای چربی سوزی و کاهش وزن اشاره میکنیم تا به نحوه و چگونگی عملکرد این داروی گیاهی آشنا شوید.

1. چای نعنا به هضم راحت غذا کمک میکند

بر اساس نتایج بسیاری از متخصصان و پزشکان فعال در زمینه ی تغذیه می توان به این نکته اشاره کرد که چای نعنا به جز لاغری، توانایی تصفیه و پاکسازی معده و روده را دارد و میتواند بیماری ها و چالش های گوارشی همچون موارد زیر را تسکین دهد:

  • سندرم روده تحریک پذیر
  • سوءهاضمه
  • عفونت ها و بیماری های انگلی
  • انواع اسهال و مسمومیت ها

2. روند کالری سوزی را افزایش میدهد

برای لاغری و کاهش وزن مسلما باید کالری سوزاند. به بیانی بهتر باید گفت که تعداد کالری هایی که با خورد غذا وارد بدن میشود باید کمتر از تعداد کالری هایی که میسوزانید باشد تا نتیجه ی مطلوبی برای تناسب اندام بدست آورد.

چای نعناع

از طرفی دیگر همه ی ما به خوبی می دانیم گرما باعث افزایش سرعت واکنش های شیمیایی در بدن میشود و کالری سوزی نیز از جمله ی این موارد محسوب میشود. بنابر این وجود ماده ای که بتواند حرارت و دمای بدن را بالا ببرد در این روند بسیار موثر است.

چای نعناع دارای موادی چون کافئین و کاتچین می باشد و این مواد باعث بالا رفتن دمای بدن میشوند و سرعت سوخت ساز در بدن را افزایش میدهند. بنابراین با مصرف چای نعناع به تدریج در طول زمان توجه کاهش وزن خود خواهید شد.

3. میزان کلسترول و فشارخون را تنظیم میکند

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده در سال های گذشته، محققان به این نتیجه رسیدند که چای نعناع دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و همین موضوع نیز باعث کاهش سطح کلسترول و مسمومیت ها در بدن میشود. از طرفی دیگر هنگامی که میزان کلسترول موجود در خون بدن کاهش یابد، به تدریج روند چربی سوزی آغاز می شود و شاهد لاغری افراد خواهیم بود.

4. با استرس های مزمن مقابله میکند

جالب است بدانید که یکی دیگر از عمده ترین خواص چای نعناع آن است که با چاقی های مزمن ناشی از فشار های عصبی و مشکلات روحی همچون استرس مقابله میکند. حقیقت آن است که فشار های روحی و روانی باعث تولید هورمونی به نام کورتیزول در بدن میشود و این هورمون مضر باعث افزایش وزن و جلوگیری از لاغری افراد میشود. چای نعناع با تولید هورمون آدرنالین در بدن، اثرات منفی هورمون کورتیزول را مهار میکند و به کاهش وزن افراد کمک می کند.

5. به افزایش میزان استقامت بدن کمک میکند

این نوشیدنی مفید دارای خواص ضد التهابی، بالا بردن فشار خون و ضد اسپاسم و... میباشد و همین موضوع باعث میشود تا افرادی که تمایل به لاغری و کاهش وزن دارند از این نوشیدنی در هنگام انجام تمرینات استقامتی ورزشی کمک بگیرند.

نعناع

در واقع نوشیدنی نعناع باعث اکسیژن رسانی و افزایش غلظت اکسیژن در مغز، بدون اثرات محرک ایجاد لاکتات میشوند و همین موضوع نیز در افزایش قدرت بدنی و بالا رفتن میزان مقاومت بدن تاثیر دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان