حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز عامل حمله تروریستی فوت کرد

اولین تصاویر از جنازه تروریست شاهچراغ | صفر تا صد ماجرای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

تروریستی که عامل شهادت 13 تن از هموطنانمان در شاهچراغ شیراز شد با نام «حامد بدخشان» و ۲۳ سال سن دارد.

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ
ویکی گردی:

حمله تروریستی به حرم شاهراغ شیراز در ساعت ۱۷:۴۵ دیروز چهارشنبه رخ داد، ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به داخل حمله کردند. در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز ۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد. در پی این حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز تاکنون ۹ نفر شهید و ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

غروب چهارشنبه 4 آبان ماه در حالی که تعدادی از نقاط کشور درگیر ناآرامی ها بود ، حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی در شیراز هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت.

تروریستی که عامل شهادت 13 تن از هموطنانمان در  شاهچراغ  شیراز شد با نام «حامد بدخشان» و ۲۳ سال سن دارد.

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

طبق ویدیو هایی که پس از این حمله تروریستی از نحوه ورود این تروریست به حرم  شاهچراغ  منتشر شده گویا او از در منتهی به خیابان به حرم وارد شده و  عملیات شوم خود را آغاز کرده است.

یکی از مغازه‌داران سمت در اصلی حرم مطهر شاهچراغ داستان حادثه تروریستی را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا 5 الی 6 گلوله   شلیک  شد و 2 شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.

بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. کسبه‌های منطقه نیز به واسطه این اتفاقات مغازه هایشان را بستند. 

یکی از امانتداران حرم مطهر نیز این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که مرد مسلح از در باب الرضا وارد شد و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد:  درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت در شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه  کلاشینکف  وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.

وقتی متوجه حضور ما شد سریعاً درهای شبستان را بستیم و فرد تروریست شروع به تیراندازی به سمت در شبستان کرد، وقتی دید که در بسته است به سمت ضریح حرکت کرد. یک نفر خادم افتخاری را دیدم شهید شده و افراد دیگری را هم دیدم که زخمی شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده «حامد بدخشان» که از عناصر گروهک‌های تکفیری است از باب‌الرضا وارد حرم شاه‌چراغ شده‌ و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصل رسانده‌ و ابتدا با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی می کند و خشاب اضافه نیز به همراه داشته است.

نیروهای امنیتی برای دستگیری عامل حمله تروریستی به حرم مطهر وارد شده و ماموران با شلیک موفق به زمینگیر کردن « حامد بدخشان » شدند و در حالی که تروریست مسلح مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت و پس از ساعتی در بیمارستان به هلاکت رسید/ 55 آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر