//
کدخبر: ۳۵۴۴۷۷ //

سر دادن شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها؛ تنش‌زا و مخرب!

سر دادن شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها؛ تنش‌زا و مخرب!

حشمت اله سلطانی؛ ورزشگاه؛ جایی است برای ورزش، توانمندسازی بدن، نشاط‌آوری، تفریح سالم و کسب آموزه‌ها و تجربه‌های گوناگون فرهنگی. معمولاً سیاست و سیاست‌بازی در محیط‌هایی که اولاً تعداد زیادی از مردم حضور دارند، ثانیاً از نژادها، طوایف، طیف‌های  اجتماعی و سیاسی  و فرهنگ‌ها و باورها و اعتقادات مختلف در این فضاها، دیده می‌شوند که در کنار یکدیگر به یک مسابقه نگاه می‌کنند، کار درستی نمی‌تواند باشد.

شعار دادن‌هایی که گاهی برخلاف نظرات، دیدگاه‌ها و باورهای گروه‌ها و طوایف و شاید مذاهب دیگر است، امری اختلاف‌برانگیز، تنش‌زا و خطرناک است که جز در برداشتن هزینه‌های زیاد، نتیجه‌ی دیگری در برنخواهد داشت.

دشمن اسلام و  ایران  نیز همین را می‌خواهد و قطعاً عواملی از گروه‌ها و اندیشه‌های مخالف  نظام  جمهوری اسلامی  ایران  در چنین فضاهایی حضور دارند که با پنهان‌کاری، ظرافت و دقّت تمام و برنامه‌ریزی هدف‌مند در صدد برانگیختن احساسات مردم، اختلاف‌افکنی و بروز تفرقه هستند، در حالی که این عوامل معمولاً برای افراد عادی کوچه و بازار و ورزشگاه‌ها به‌عنوان فضاهایی متنوّع و عمومی، به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند. ایران؛ کشوری است که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن، [دارای] تعدد و تنوّع اقوام، طوایف، مذاهب و حتی فرقه‌ها، زبان‌ها و نژادهای گوناگون بسیار است و بهترین مکان‌ برای بهره‌گیری دشمنان و به جان هم انداختن ملّت، ورزشگاه‌ها و در حین انجام مسابقات ورزشی است که بهتر است؛ هم مسئولان و متولیان این اماکن و هم مردم، ضمن حفظ هشیاری، از بروز اختلافات و تعارضاتی که منجر به زد و خورد و درگیری می‌شود، به‌شدت مقابله و جلوگیری کنند. 

منبع: فرتاک ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان