//
کدخبر: ۲۹۷۲۷۵ //

ترامپ کنار رفت اما روند استیضاح ادامه دارد!

جمهوریخواهان حاضر در کنگره آمریکا به دنبال به تعویق انداختن روند استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور هستند.

ترامپ کنار رفت اما روند استیضاح ادامه دارد!

به نقل از بی بی سی، جمهوریخواهان در سنای آمریکا از دموکرات‌ها درخواست کرده‌اند که شروع دادرسی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین را تا ماه آینده میلادی (فوریه) به تاخیر بیندازند.

آنها گفته‌اند که این تاخیر به ترامپ فرصت می‌دهد تا خود را برای دفاع آماده کند. ترامپ متهم شده که در سخنرانی خود در روز ۶ ژانویه در واشنگتن، هوادارانش را به یورش به ساختمان کنگره تشویق کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، روز گذشته در تماسی با سناتورهای جمهوریخواه گفت که از دموکرات‌های مجلس درخواست کرده تا از ارسال لایحه استیضاح به سنا تا ۲۸ ماه جاری (ژانویه) خودداری کنند. اقدامی که باعث آغاز مرحله اول رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ می‌شود.

براساس این برنامه زمانی، ترامپ دو هفته یعنی تا ۱۱ فوریه فرصت دارد تا دفاع مقدماتی خود را ارائه دهد. انتظار می‌رود که بحث‌ها از اواسط ماه فوریه آغاز شود.

جمهوریخواهان که از روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه عملا دیگر کنترل سنا را در دست ندارند، برای عملی شدن به تاخیر افتادن روند رسیدگی استیضاح در سنا، به موافقت رهبر جدید اکثریت دموکرات در سنا یعنی چاک شومر نیاز دارند.

۱۰ نماینده جمهوری‌خواه در جریان رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ در ۱۴ ژانویه در کنار دموکرات های مجلس نمایندگان بودند.

اگرچه اکثریت سنا درحال حاضر در اختیار دموکرات‌هاست، اما برای محکومیت ترامپ حمایت حداقل ۱۷ نماینده جمهوریخواه ضروری است. چرا که برای هر گونه تصمیمی دو سوم آرا نمایندگان لازم است.

تعداد انگشت شماری از جمهوری‌خواهان سنا اعلام کرده‌اند که حاضر به محکومیت ترامپ هستند، اما اکثر آن‌ها یا قانونی بودن محاکمه رئیس جمهور را پس از ترک مقام مورد تردید قرارداده‌اند و یا گفته‌اند که این روند بسیار تفرقه انگیزاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان