//
کدخبر: ۸۹۰۲۱ //
دبیرکل ملی اتاق‌ بازگانی و صنایع کشورهای اسلامی و هند در ایران:

نباید بازار هدف کشورهای اسلامی را از دست بدهیم/ پتانسیل های ایران در محصولات استاندارد «حلال» بسیار بالاست

ایران به عنوان یکی کشور اثرگذار کشورهای اسلامی می‌تواند تحول اقتصادی عظیمی ایجاد نماید.

نباید بازار هدف کشورهای اسلامی را از دست بدهیم/ پتانسیل های ایران در محصولات استاندارد «حلال» بسیار بالاست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر احمد شعبانی‌فرد دبیرکل اتاق‌ بازگانی و صنایع کشورهای اسلامی و هند در ایران با حضور در اولین نمایشگاه بین المللی کار در برابر خبرنگار فرتاک نیوز قرار گرفت و به تعداد اعضای کشورهای اسلامی عضو اتاق بازرگانی و صنایع اشاره نمود و گفت: درحال حاضر 57 کشور اسلامی و شش کشور اسلامی در سایر مناطق مختلف دنیا عضو این اتاق می باشند و هندوستان تنها کشوری می باشد که خارج از کشورهای اسلامی در عضویت این اتاق است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص جمعیت کشورهای اسلامی گفت: مجموع کشورهای اسلامی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون نفر جمعیت دارند که این پتانسیل مناسبی برای تجارت، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و ایجاد شغل در این کشورها می باشد.

دبیرکل اتاق‌ بازگانی و صنایع کشورهای اسلامی و هند در ایران گفت: مجموع این کشورها بازار هدف مناسبی  برای تبادلات و معاملات تجاری، اقتصادی، بازرگانی می‌باشد.

دکتر شعبانی‌فرد ادامه داد: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال و اثرگذار کشورهای اسلامی می‌تواند تحول اقتصادی عظیمی ایجاد نماید و بر این اساس ایران نقش بسزایی در بازار هدف جهانی به شرط این که برنامه داشته باشیم خواهد داشت و نباید این بازار هدف را بی‌جهت از دست ندهیم.

وی افزود: بستر و استانداردهای محصولات حلال در کشورمان آماده می باشد که این یک برند برای فروش و مبادلات و تجارت در اقتصاد و بازارهای کشورهای اسلامی خواهد بود و یکی از عمده‌ترین امتیازات ویژه ایران است که می‌تواند نقش مهمی ایفاء نماید.

دبیرکل اتاق‌ بازگانی و صنایع کشورهای اسلامی و هند در ایران گفت: این بازار فرصت مناسبی برای حمایت از کالای ایرانی است.

دکتر شعبانی‌فرد ادامه داد: امروز این بازار هدف جهانی در راستای رونق اقصادی مقاومتی هم می‌تواند کمک شایانی به بازرگانان، کارآفرینان، تولید کنندگان، سرمایه‌گذاران، صاحبان اندیشه‌های نو ایران نماید.

وی افزود: اخیرا نیز سازمان ملل  هم در راستای توسعه رونق اقتصادی کشورهای اسلامی تاکید کرده‌اند که فعالیت مجموعه OIC بیشتر از قبل باشد تا همکاری بیشتری  میان کشورهای اسلامی انجام گیرد.

دکتر احمد شعبانی فرد - حمید محبی

دبیرکل اتاق‌ بازگانی و صنایع کشورهای اسلامی و هند در ایران گفت: حتی موضوع پایبندی به الزامات زیست محیطی آنقدر اهمیت پیدا کرد که عمده‌ترین دغدغه سیاست ‌گذاران، برنامه‌ریزان، فعالان زیست محیطی و عموم مردم دنیا شده است.

 دکتر شعبانی‌فرد ادامه داد: تا جایی که به تعهدات بین‌المللی در حوزه زیست محیطی تبدیل شده و در توافق‌نامه پاریس به آن تاکید شده است.

وی افزود:  سازمان ملل UNEP  فعالیت‌های سازمان همکاری کشور اسلامی که در راستای الزامات زیست‌محیطی قرار گرفته مورد تاکید قرار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان