//
کدخبر: ۳۳۸۵۲۶ //

دین افیون جوامع نیست

کمونیسم و سپس لیبرالیسم، منتهی هر یک به شوه ی خود؛ تمام تلاش خود را کرده و می کنند تا به نسل های جوان امروزی که هر روز بیشتر از دیروز در فضای تکنولوژی های نوین و قدرت تجهیزات و دستگاه های دست ساخته ی بشر، خصوصاً دانش و ابزار ارتباطی، بفهمانند که اگر انسان تا بدین مرحله از پیشرفت رسیده است، تنها به واسطه ی پرهیز نوع بشر از دین و دین داری بوده و نهایتاً قضیه را به اینجا می رسانند که دین عامل انسداد فکر، تحذیر ذهن و نابودی آزادی، رفاه، پیشرفت و توسعه ی بشر است.

دین افیون جوامع نیست

حشمت اله سلطانی؛ لیبرالیسم غربی؛ اشاعه دهنده ی اندیشه های سکولاریستی و محو تأثیرات دین در جامعه و انزوا و محدودسازی آن در کنیسه و کنشت و معبد و خانقاه و مسجد است تا عملاً بگوید دین در تأمین رفاه عمومی جامعه، عاجز و بدتر از آن مخالف مظاهر ترقی و پیشرفت است.

در دنیای شرق دور اندیشه ی کمونیستی؛ اشتراک در همه چیز، بی معنی کردن عدالت، تمرکز قدرت در دولت توتالیستی کارگری، بی معنی بودن محفلی به نام خانواده و خرافه خواندن توکل و توسل به خدا، کاری را می کند که تفکر لیبرالی در غرب انجام می دهد.

تخطئه دین، برای رسیدن به قدرت با هر نام و اندیشه ای، اصل این تحرکات است. شاید این موضوع؛ با توجه به فلسفه مارکس و انگلس، اندیشه های ژژپولیتر، نقطه نظرات لنین و کتاب ها، مقالات، نامه¬ها و رساله هایی که در این مورد نوشته اند را به طرزی ساده و ناشیانه زیر سؤال برد، اما وقتی که می بینیم شوروی به عنوان خاستگاه کمونیسم به اضمحلال و فروپاشی می رسد و چین به عنوان نمونه ای از افکار کمونیستی و ماتوئیستی، به سمت اقتصاد آزاد می رود و لیبرالیزم را با کمونیسم قاطی می کند، نظریه های التقاطی به وجود می آید.

دین در اروپا و تا قلب آن پیش رفته، آن هم دین به نام اسلام و پرتو تمدن آن در آثاری ابنیه، کتاب ها و کشفیات آنان، مشهور بوده است.

غرب در یک رنسانس فرهنگی و علمی طی یک قرن خود را به قله های دانش و تکنولوژی می رساند، در حالی که پادشاهان عثمانی و شاهزادگان صفوی به تحرک انگلیس مشغول درگیری با یکدیگر بودند.

نام های بزرگی مانند بوعلی سینا، زکریای رازی، جابرالن حیّان، خیام نیشابوری، فخر رازی، مولانا، حافظ، سعدی، فردوسی، ابن خلدون، خواجه نصیرالدین طوسی و صدها دانشمند مسلمان دیگر؛ که هر یک در ریاضیات، نجوم، شعر و ادبیات، فیزیکی و شیمی، زیست شناسی و اکولوژی و سایر علوم سرآمد روزگار خود بودند.

هم اکنون دانشمندان برجسته ی جهان از ایران و اسلام در حساس ترین علوم روز مانند انرژی هسته ای، نانوتکنولوژی، هوافضا، علوم نظامی، ریزپردازنده ها و علوم کامپیوتر و دانش های نو، سهم به سزایی دارند.

بنابراین؛ تبلیغات بسیار عمیق و گسترده ی غرب علیه السلام و دین، تنها با هدف استیلا، غارت منابع و ذخائر غنی ممالک اسلامی، به ویژه خاورمیانه است. غرب؛ دین را مانع بزرگی بر سوره اهداف شوم خود می داند و طبیعی است که به دین حمله کند.

تفکرات سوسیالیستی نیز که دین را تخطئه می کند، در مسیر یک دیکتاتوری جزئی و دولتی برای به دست آوردن اقتدار مطلق است که در برهه ای از تاریخ مورد آزمایش قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان