//
کدخبر: ۳۳۷۷۶۶ //

پیامبر اسلام (ص) اسوه ی مهربانی و عطوفت

ما چرا چنین نباشیم؟ چرا همه اش از خشونت اسلام، از درگیری و جنگ در اسلام و از این که عرب ها چه بوده و چه هستند، حرف به میان می آید؟

پیامبر اسلام (ص) اسوه ی مهربانی و عطوفت

حشمت اله سلطانی؛ چرا از تعدد زوجات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (س) به عنوان یک نقطه ضعف سخن به میان می آید؟ چرا و چرا؟! برای اینکه هر ایده ای هر جریانی، هر اندیشه ای هر دین و مذهبی، معاند و دشمن دارد.

اگر در ذات بشر خیر هست، چیزی به نام شر هم هست. اگر در اندرون این آفریده ی پروردگار، صفات نیک و حسنه مانند ایثار و از خود گذشتگی، مهربانی و عطوفت، عشق و ارادت، فتوت و جوانمردی و ... هست، در درون او رذالت هایی همچون حسد، کینه، خشونت، بدبینی و تکبر و غرور هم هست.

انسانها در شرایط مختلف، خلقیات متفاوتی دارند. حتما شنیده اید که می گویند فلان انسان و یا فلان قوم و طایفه مثلا یک صفت زشت مثل خودخواهی دارند یا خدای نا کرده کینه ورزند و فلان شخص فلان خانواده و یا فلان قوم بنا به دلایلی به نحو، اهل مدارا، مردم دار و مهربان و منطقی هستند.

قدر مسلم آن است که بعضی از انسانها به خاطر اقلیم بسیار سرد و یا بسیار گرم و سوزان به خاطر مشکلات کوهستان و مناطق صعب العبور رویا به خاطر گرمای تیز و تند و ؟ در صحرا در روز و سرمای استخوان سوز همین صحرا در شب، عادات و رفتار عجیب و غریبی دارند، انگار که نوسان دارند، انگار که دو یا چند انسان در وجود یک انسان تعبیه شده و یا طول کرده و معجون عجیبی از آن درست شده است.

دوری از تمدن اجبار به مبارزه همیشگی و طاقت فرسا باشند و ماسه و طوفان و گرمای سوزان، کم آبی و ده ها شکل دیگر، در قاره ی سبز، اروپا از دیرباز میزان بارندگی بسیار بالا بوده، جنگل های سرسبز، رودخانه های فراوان، کوه های پر از برف و آب و هوای بسیار خوب و معتدل که نهایتاً از ده درجه زیر صفر شروع و حداکثر تا سی یا سی و دو درجه بالای صفر، میزان نوسان دمایی آن است اما در صحرای کالا هاری یا در آریزونا یا در حضرالموت و ربع الخالی در عربستان، کویر لوت در ایران و غیره نوسان دمایی هوا از صفر و یکی دو درجه زیر صفر تا پنجاه و پنج و گاه شصت درجه بالای صفر است.

نتیجه آن که اقلیم خشک و سوزان یا سرد و منجمد مانند اقیانوس منجمد شمالی تا قطب جوب و سیری انسانها را به شیوه ی دیگری پرورش میدهد و گرنه همه ی ما انسان هستیم و صفات متفاوت و تضادی در وجود خود داریم.

گرمای شدید یا سرمای شدید بر نوسانات جنسی، بلوغ های زودرس و رفتار انسانها نیز تاثیر مستقیم میگذارد. پیامبر مهربان، که انصافا اسوه مهربانی و عطوفت هم هستند علیرغم همه ی این شرایط به اذن الهی ماموریت اصلاح مردمانی را داشتند که بنا به دلایل مختلف همواره در نزاع و خونریزی، شراب خوری، شهوت رانی و ؟ ؟ به سر می بردند.

آنها حتی دختران شیرخواره ی خود را فقط به جرم دختر بودن، زنده به گور میکردند، آیات رحمانی قرآن صراحتا گفت که بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ ؟ به کدامین گناه کشته شدند؟ سوره ی کوثر برای آن نازل که اعراب جاهلی را ((ابر)) یا ((دبر بریده)) و یا به قول ها بلا وارث می خواندند چون که پسر ندارد و فاطمه اطهر (س) کوثر نباشد و در دانه ی پیامبر علی (ع) 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان