//
کدخبر: ۳۰۱۹۳۳ //
افتتاح پارک مشاهیر کرمانشاهی با ۱۵ سردیس در بهار ۱۴۰۰

نصب پلاک سر درب منازل مفاخر شهر کرمانشاه / معرفی بزرگان کرمانشاه بر اساس تقویم روز داشته ها

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی،ورزشی شهرداری کرمانشاه از نصب پلاک افتخار بر سردرب منازل بزرگان کرمانشاه خبر داد و گفت: در فاز اول ۴۰ پلاک افتخار نصب خواهیم کرد.

نصب پلاک سر درب منازل مفاخر شهر کرمانشاه / معرفی بزرگان کرمانشاه بر اساس تقویم روز داشته ها
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۶ اسفند ماه) برگزار شد.

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ابتدای این جلسه رسالت معاونت فرهنگی شهرداری را کمک به ارتقا سطح فرهنگ در حوزه شهری دانست و اظهار داشت: تمام هم و غم ما اینست که مردم رفتار و کردار بهنجاری داشته باشند که در همین راستا اقداماتی  در حوزه پایه ای و آموزش به کودکان و نوجوانان  انجام گرفت.

در پروژه شهریاران فرهنگ ۹ انجمن با ۹۵۰ دانش آموز با استعداد مورد حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قرار دارند

عبدالمالکی با اشاره به پروژه شهریاران فرهنگ گفت: در این پروژه کلان در ۹ انجمن با ۹۵۰ دانش آموز با استعداد مورد حمایت سازمان فرهنگی شهرداری قرار دارند که با پرورش استعدادهایشان باعث تاثیرگذاری در فرهنگ قالب خانواده و در حوزه همسالان خواهند شد.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی شهرداری کرمانشاه همچنین ساخت عروسک شمامه را یکی دیگر از کارهای این معاونت در راستای ارتقا فرهنگ شهروندی برشمرد و افزود : عروسک "شمامه" به همراه شخصیت مکمل آن "شیرین" با زبان نمایش و طنز گونه یک سری مفاهیم را انتقال و کارهای نابهنجار را گوشزد می کند.

جشنواره بزرگ فرزندان کوچک تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شد

وی همچنین جشنواره "بزرگ شهروندان کوچک" را پروژه دیگری در حوزه توجه به آموزش شهروندی با کارهای پایه ای دانست و گفت: این پروژه با ۶ سرفصل در بخش های انشاء، نقاشی، ساخت کاردستی با وسایل دور ریز، ایجاد فضای سبز خانگی، در موضوعات مرتبط با فرهنگ شهروندی مانند حقوق شهروندی، توجه به  مقررات راهنمایی و رانندگی، توجه به حوزه بازیافت و... برای کودکان مقطع ابتدایی برگزار می شود که زمان ارسال آثار تا پانزدهم اردیبهشت ماه تمدید شده و طی یکماه و نیم  گذشته نیز بالغ بر ۱۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است.

 در تقویم روز داشته های کرمانشاه" به معرفی سرمایه انسانی،مکانی و ناملموس خواهیم پرداخت

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: کار دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی،ورزشی شهرداری ارتقاحس تعلق خاطر شهروندان به شهر کرمانشاه است که در این زمینه سعی داریم در مقابله با جریان برجسته سازی افعال منفی در کرمانشاه به معرفی خصلت های خوب و سرمایه های انسانی و مفاخر شهر، سرمایه های مکانی و سرمایه های ناملموس بپردازیم که در این خصوص" تقویم روز داشته های کرمانشاه" را ثبت کردیم که در ۳۶۵ روز سال به معرفی این سرمایه ها خواهیم پرداخت.

برگزاری بزرگداشت امیر براتی از مفاخر دفاع مقدس در کرمانشاه

 

عبدالمالکی تصریح کرد: تاکنون یازده برنامه برای یازده تن از مفاخر شهر برگزار شده و اواخر اسفند یا  اوایل فروردین ماه ۱۴۰۰ مراسمی برای امیر  برات پور که از مفاخر دفاع مقدس است برگزار خواهیم کرد و از یادمان این امیر سرافراز نیز همزمان رونمایی خواهد شد.

نصب پلاک بر سر درب منازل مفاخر شهر

  ایشان اتفاق خوب دیگری که در کرمانشاه در حال انجام است را نصب پلاک افتخار عنوان کرد و گفت: در عرصه سیمای شهری ۹ خانه را برای نصب این پلاک در نظر گرفته ایم که شامل خانه مفاخر،خانه عالم،خانه حسینی(کسانی که روضه سنواتی دارند)، خانه فاطمی، خانه قهرمان، خانه نور (حافظان کل قرآن)، خانه قرآنی و خانه جوانمرد می باشد که در فاز اول ۴۰ پلاک بر سر درب خانه های مفاخر شهر نصب خواهد شد.

 

افتتاح پارک مشاهیر با ۱۵ سردیس از بزرگان کرمانشاه در بهار سال آینده

عبدالمالکی همچنین نامگذاری معابر شهری به نام بزرگان، زمینه سازی ایجاد پارک مشاهیر در زیبا پارک کرمانشاه را از دیگر کارهای معاونت فرهنگی شهرداری عنوان کرد و افزود: تاکنون هشت سردیس با همکاری حوزه هنری ساخته شده که با ساخته شدن ۱۵ سردیس پارک مشاهیر را در بهار ۱۴۰۰ افتتاح خواهیم کرد.

معرفی جوانمردان کرمانشاهی در عرصه ملی

ایشان در ادامه معرفی جوانمرادان کرمانشاهی در عرصه ملی را از دیگر کارهای در دست اقدام برشمرد و گفت:در برآیندی یکساله با بنیاد ایران شناسی نیز سعی داریم فراخوان این جشنواره را در سطح ملی اعلام کنیم و از مردان ایران در کرمانشاه تقدیر نماییم.

عبدالمالکی با اشاره به حوزه گردشگری نیز گفت:  یکی از اصلی ترین درگاههای مشکلات مدیریت شهری بحث اقتصاد شهری است که برای تحقق مسائل اقتصادی باید بر حوزه گردشگری متمرکز شویم و برای بهبود آن به این حوزه توجه شود هرچند برنامه های ما تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفت ولی امیدواریم بتوانیم در سال آینده این برنامه ها را اجرا کنیم.

 

پیوستن کرمانشاه به عنوان شهر خوراک به شهر خلاق یونسکو اتفاقی مهمی خواهد بود.

 

وی پیوستن کرمانشاه به عنوان شهر خوراک در شهرهای خلاق یونسکو را اتفاق مهم دیگری دانست و افزود: سال گذشته کردستان به عنوان شهر موسیقی شناخته شد و اگر همدان شهر صنایع دستی شود و کرمانشاه شهر خوراک اتفاق بزرگی در غرب کشور رقم خواهد خورد.

رویداد عکاسی گلاریژان با ۹۹ عکس بینظیر از بلوار طاقبستان زمینه ساز ثبت جهانی این بلوار است

 

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری رویداد عکاسی گلاریژان نیز گفت: در این رویداد ۹۹ اثر بی نظیر از بلوار ۳/۵کیلومتری طاقبستان ثبت شده که امیدواریم مقدمات ثبت جهانی این بلوار را در یونسکو داشته باشیم.

 

ایشان ورود سازمان فرهنگی به بحث کارآفرینی شهری را موضوع مهم دیگری در حوزه معاونت فرهنگی دانست و اظهار داشت: از پانزده روز قبل  آموزش در مرکز توانمند سازی بانوان محله دولت آباد شروع شده و در نوروز ۱۴۰۰ نمایشگاهی از کارهای چرم دست دوز افراد فارغ التحصیل شده در این آموزشگاه ها برپا خواهیم کرد.

افتتاح فرهنگسرای کودک در سال ۱۴۰۰

عبدالمالکی با اشاره به حوزه زیر ساخت نیز بیان داشت:در بهار سال۱۴۰۰ فرهنگسرای کودک را در پارک معلم افتتاح خواهیم کرد و فضای جذابی برای کودکان راه اندازی میشود همچنین سرای محله منطقه کرناچی نیز به سرانه فضای فرهنگی شهرداری اضافه خواهد شد.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : مرکز اسناد و مطالعات شهر کرمانشاه یکی دیگر از کارهای در حال انجام است که با اتمام آن نمایشگاهی در این زمینه افتتاح خواهیم کرد.

احیای و توسعه فضای ورزش همگانی در سال ۱۴۰۰

وی همچنین از توسعه فضای ورزش همگانی در سال آینده خبر داد و افزود: پیست های دوچرخه سورای را احیا خواهیم کرد و در بهار ۱۴۰۰ در هر محله یک پیست قرار خواهیم داد.

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی پارک بانوان

عبدالمالکی همچنین ازبهره برداری پارک بانوان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پارک حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه خاطر نشان کرد:با همت شهردار کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ تمام مناطق شهری حوزه فرهنگی خواهند داشت و تمامی فعالیت های فرهنگی شهر به شکل یکپارچه و متحد خواهد بود.

نصب تابلوهایی با مضمون مراقبت از درخت در کرمانشاه

عبدالمالکی در پایان از نصب تابلوهایی با شعار مرتبط به منظور مراقبت از درخت در کرمانشاه خبر داد و گفت: این تابلوها بدون اینکه آسیبی به درخت بزند در محله های پرتردد شهر کرمانشاه نصب می شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان