//
کدخبر: ۲۲۹۹۲۹ //
معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

۲۷ آذر اعلام تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

دومین نشست خبری انتخابات ٩٨ با موضوع ارائه آمار کاندیداهای حوزه های انتخابیه و ارائه گزارش های توصیفی به ریاست دکتر الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان برگزار شد.

۲۷ آذر اعلام تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه گفت: از تاریخ ۱۰ آذر در سراسر کشور و در استان کرمانشاه ثبت‌نام داوطلبان با دستور وزیر کشور اعلام شد ثبت نام  داوطلبان به مدت هفت روز صورت گرفت و دیشب مراحل پایانی را طی کرد و اسامی داوطلبان جمع آوری شد و در ۶ حوزه اصلی و ۲۶ حوزه فرعی با همکاری دستگاه قضایی و هیات نظارت همزمان با ثبت نام استعلام از مراجع چهارگانه به صورت الکترونیک انجام شد.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به اتمام زمان ثبت‌نام از ۱۷ تا ۲۶ آذر به مدت ۵روز فرایند تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیئت‌های اجرایی در روز ۲۷ آذر ماه اعلام می شود و صلاحیت افراد را مشخص می کنند و اسامی کسانی که تایید صلاحیت شده اند در اختیار هیأت نظارت در حوزه شهرستان ها قرار می گیرد و داوطلبانی هم که رد صلاحیت شده اند از ۲۸ آذرماه تا اول بهمن ماه فرصت دارند به هیأت های نظارت مراجعه و مراتب اعتراض خود را به این هیأت های اجرایی که منجر به رد صلاحیت شده اعلام نمایند.

 دکتر الهی تبار تعداد داوطلبین شرکت کننده در  انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه را  ۴۰۹ نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد ۲۹۵ نفر داوطلب دوره دهم بوده اند که   ۳۸ درصد نسبت به دوره دهم رشد داشته است.

 الهی تبار بر اساس ترکیب جنسیتی تعداد خانم های داوطلب در این دوره را ۴۵ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد داوطلبین خانم در این دوره نسبت به دوره دهم  ۱۱ درصد افزایش داشته است.

 وی همچنین تعداد داوطلبین مرد را ۳۶۴ نفر اعلام کرد که ۸۹ درصد فراوانی را به خود اختصاص داده اند و افزود :این تعداد نسبت به دوره دهم روند کاهشی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه همچنین در زمینه ترکیب تحصیلات داوطلبین اظهار داشت:  ۲۱ نفر از داوطلبین شرکت کننده در این دوره دارای مدرک لیسانس، یک نفر فوق دیپلم ، ۳۱۵ نفر فوق لیسانس، ۵۷ نفر دکترا ،و ۱۵ نفر مدرک حوزوی هستند و مدرک فوق لیسانس با ۷۷ و ۲ دهم درصد بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده  و تقریباً همین فراوانی در مجلس دهم، هم وجود داشته است.

 الهی تبار تعداد داوطلب مجلس یازدهم در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۸۰ نفر ، ۳۶ تا ۴۰ سال را ۷۷ نفر ، ۴۱ تا ۴۵ سال ۷۶ نفر ، ۴۶ تا ۵۰ سال را ۶۵ نفر،  ۵۱ تا ۵۵ سال را ۶۵ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال را ۳۸ نفر، و ۶۰ به بالا را ۷ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین فراوانی را افراد بین ۳۰ تا ۳۵ سال  و کمترین فراوانی را افراد بالای ۶۰ سال به خود اختصاص داده اند.

 این مسئول تعداد داوطلبین با شغل آزاد را ۵۳ نفر، استاد دانشگاه، ۳۸ نفر، بازنشسته ۴۵ نفر، بیکار ۲۳ نفر ،روحانی ۴ نفر، فرهنگی ۴۸ نفر، کارمند ۱۲۰ نفر ، نظامی ۸ نفر، نماینده ۷ نفر، وکیل و قاضی ۱۴ نفر، پزشک ۱۴ نفر و سایر مشاغل را ۳۴ نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین تعداد  داوطلبین کارمندان هستند و  بعد از آن مشاغل آزاد بیشترین تعداد داوطلبین را به خود اختصاص داده اند

 ایشان همچنین تعداد ایثارگران شرکت کننده در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در استان را  ۳۰نفر و کسانی که دارای سابقه نمایندگی مجلس هستند ۲۲ نفر اعلام کرد و بیان داشت: ۹۳ نفر از این افراد داوطلبانی هستند که در ادوار گذشته در انتخابات شرکت کرده اند و ۷ نفر هم نماینده مجلس در بین آنها حضور دارند.

 وی با اشاره به ادیان و مذاهب تعداد افراد شیعه شرکت کننده در این دوره را ۳۴۳ اعلام کرد و افزود : مابقی این افراد اهل سنت هستند.

ریاست ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین تعداد داوطلبان بر اساس حوزه انتخابیه در پاوه روانسر،جوانرود، و ثلاث باباجانی را  ۵۲ نفر - کنگاور ،هرسین و صحنه را ۲۹ نفر - کرمانشاه ۲۰۸ نفر - اسلام آباد، دالاهو را ۴۲ نفر- قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب را ۴۰ نفر - و حوزه انتخابیه سنقر را ۳۸ نفر اعلام و اظهار داشت: بیشترین تعداد مربوط به شهرستان کرمانشاه به ازای هر کرسی ۶۹ نفر و کمترین تعداد مربوط به شهرستان کنگاور است و میانگین تعداد داوطلبین شر کت کننده در استان به ازای هر کرسی مجلس ۵۱ نفر است.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: بعد از فضاسازی خروج آمریکا از برجام و اتفاقاتی که در صحنه بین الملل افتاد و تنش های اقتصادی که در کشور به وجود آمد ، نظام سلطه برای به زانو درآوردن ایران برنامه هایی را انجام داد و مردم با مشارکت در این انتخابات می توانند محاسبات دشمن را خنثی کنند.

 دکتر الهی تبار تصریح کرد: همدلی ضرورت امروز در جامعه است و انتخابات یعنی کنشگری مردم در سرنوشت خویش.

 الهی تبار گفت: مجلس جایگاه مهمی دارد واین جایگاه برای تبدیل شعارها به شعور است و آنجایی که می تواند خواسته های مردم را تبدیل به قانون کند و قانون را به صحنه اجرایی ابلاغ کند باید فضای انتخابات را طوری ترسیم کنیم که همه سلایق بتوانند در آن حضور پیدا کنند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان