//
کدخبر: ۱۸۶۵۶۰ //

تنگه بنو، بهشت پنهان لمزان

در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بستک روستای بسیار زیبایی قرار دارد که در خود بهشتی پنهان کرده است.

 تنگه بنو، بهشت پنهان لمزان
به گزارش فرتاک نیوز،

لمزان از مجموعه‌ی چند ده بزرگ و کوچک و نزدیک به هم دیگر تشکیل شده‌ است. شهر لمزان از توابع بندرلنگه است و یکی از زیباترین روستاهای هرمزگان بشمار می آید. اما چه زیبایی نهانی در آن پنهان شده که ارزش دیدن لمزان را چند برابر می‌کند؟

رشته آبی شدیدا شور در لمزان در جریان است که باعث شده است کشاورزی در این روستا آنچنان رواج نداشته باشد. تنگه بنو در ٥ کیلومتری شهر لمزان واقع‌شده است. این تنگه ابتدا مسیری ٣٠ دقیقه‌ای پیاده‌روی دارد و پس‌ از آن مسیر آبی با حدود بیش از ١٢ آبگیر را طی می‌کند.

T2V3OWTCp0FiQSdY5PR6xyH7t7Xn8173RiSMw6Yc

بنو، تنگه‌ی بسیار زیبایی است که دیدن آن گویی دیدن خود بهشت محسوب می‌شود. صخره هایی بلند بر فراز آسمان و برکه‌ای با آبی‌ترین آبی که ممکن است دیده باشید، اما این جاذبه‌ی بسیار زیبا که در دل کوه‌ها نهفته است به خاطر کوهستانی بودن منطقه بسیار خطراناک محسوب می شود. چرا که در مواقعی که دچار حادثه شوید، امکان اعزام شما به بیمارستان از طریق بالگردهای هلال احمر ممکن نمی‌باشد و از طریق زمینی نیز به سختی و با صرف وقت زیاد میسر است. تنگه بنو می‌تواند شما را در دل خود غرق کند، بنابر گزارش ایسنا به علت غرق شدن یکی از افراد گروه‌های گردشگری شنا کردن در این منطقه ممنوع اعلام شده است.

KRF6eYYQgF1j3Nk7P2NwdaoozKg0ZR1q485GBs1m

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان