//
کدخبر: ۳۰۰۶۲۶ //
مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران:

مجوز پرواز و حتی فرودگاه برای اورهال کردن هواپیماها ندادند

جواز پرواز و حتی فرودگاه برای اورهال کردن هواپیماها دکتر علیرضاخنفری مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران(الامتو) نداند.

مجوز پرواز و حتی فرودگاه برای اورهال کردن هواپیماها ندادند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران(الامتو) با گلایه به خبرنگار ما گفت: 30 فروند هواپیمایی که به‌ صورت اجاره به شرط تملیک از روسیه خریداری کرده‌ام اما اجازه مجوز پرواز و حتی فرودگاه برای اورهال کردن هواپیماهابه شرکت‌ام ندادند.

وی با اشاره به این که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سابق از پروسه خرید ۳۰ فروند هواپیما و ورود آنها به ناوگان هوایی تا پایان سال خبر داده بود و گفت: هم‌اکنون ۱۰۰فروند هواپیما به دلیل فرسودگی یا کمبود قطعه زمین‌گیر شده‌اند.

157041775

مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران(الامتو) گفت: هرچند که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده  که 250 فروند هواپیما در کشور ثبت شده است که از این تعداد حدود 150فروند فعال و بقیه به دلیل فرسودگی یا نبود قطعات زمین‌گیراند. بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری برنامه تأمین ناوگان و تکمیل زیرساخت‌های موجود را در دستور کار قرار داده است که در راستای سیاست‌های دولت می‌باشد.

دکتر خنفری ادامه داد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سابق به خبرگزاری گفته که با توجه هماهنگی‌های صورت گرفته در حال خرید حداقل 20 درصد هواپیماهای فعال(30 فروند) هستند که تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور وارد خواهد شد.

وی افزود: ایشان همچنین از پرداخت 500 میلیون دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما خبر دادند و گفتتند که موافقت پرداخت 500 میلیون دلار دیگر را هم اخذ کرده‌اند تا شرکت‌های هواپیمایی نسبت به ورود هواپیما و قطعه اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران(الامتو) با اشاره به سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی به هماهنگی‌های انجام شده با گمرک نیز گفت: بر این اساس تسهیلات ویژه‌ای برای ورود قطعات هواپیما به ایرلاین‌ها اختصاص می‌یابد تا آنها بتوانند با سرعت بیشتر و هزینه‌های کمتر به قطعات دسترسی داشته باشند.

دکتر خنفری گفت: چرا زمانی که برای شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران(الامتو) 30 فروند هواپیمایی که به‌ صورت اجاره به شرط تملیک از روسیه خریداری کردم در زمان مدیریت قبلی سازمان هواپیمایی کشوری به من مجوز پرواز و حتی فرودگاه برای اورهال کردن هواپیماها ندادند.

وی افزود: این سرمایه عظیم بر خلاف میلم به کشور دیگری انتقال دادم، هرچند کشورمان از ناحیه هواپیمایی کمبود دارد.

مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری سفر سلامت ایران(الامتو) گفت: من از این جهت نگرانم این همه شعار مسئولان سر می‌زنند وقتی وارد کار می‌شود عکس آن نتیجه خواهد داد و برای صدور مجوز یا هر کار دیگری بجای تسهیل‌گری در امور کاری متاسفانه سنگ بزرگ جلوی پایت می‌گذارند تا کار به آن صورت پیش نرود و با این کارشان باعث فرار سرمایه‌ها در کشور عزیزمان ایران می‌شوند. هرچند که نمی‌دانم تاکنون چه موضوعی باعث شده که این دست‌های پنهان باعث بتواند به راحتی باعث فرار سرمایه‌گذار از کشور بشوند و چه نهادی مسئول رسیدگی آن است.

دکتر خنفری ادامه داد:  باعث این شده‌اند که سرمایه‌گذار رنجش خاطر پیدا کند و اعتماد به سرمایه‌گذاری در داخل شور عزیزمان نداشته باشد و از طرفی هم تا سرمایه‌های که سرمایه‌گذاران به سختی می‌خواهند وارد کشور نمایند بخاطر این بروکراسی اداری به هدر رود و به راحتی از بین برود و بخاطر همین رفتار مسئولان کسی راغب به سرمایه‌گذاری در داخل کشور نیست.

وی افزود: هرچند مسئولان بیشتر شعار می‌دهند تا حمایت از سرمایه‌گذار با رفتارهایشان باعث فرار سرمایه‌ها از کشورمان شده‌اند و  این است و بس!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان