//
کدخبر: ۲۵۸۲۱۰ //

نوبخت: هنوز از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم/توجه جدی مردم به توصیه‌ها برای ماندن در خانه ضروری است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هنوز از پیک این بیماری عبور نکرده‌این و ضروری است که مردم به توصیه‌ها برای ماندن در خانه به طور جدی توجه کنند.

نوبخت: هنوز از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم/توجه جدی مردم به توصیه‌ها برای ماندن در خانه ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی نوبخت‌حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: هنوز از پیک این بیماری عبور نکرده‌این و ضروری است که مردم به توصیه‌ها برای ماندن در خانه به طور جدی توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید روال قرنطینه خانگی همچنان ادامه داشته باشد، اظهار داشت: مردم حتما باید از خروج از خانه برای کارهای غیر ضروری، تفریح  و دید و بازدید به طور جدی پرهیز کنند، هنوز نمی‌توان به طور دقیق گفت که این بیماری در چه مرحله‌ای قرار دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: همه دنیا درگیر بیماری کرونا شده و آسیب‌هایی به بخش‌های مختلف کشور ما نیز وارد شده است، اگر تصور کنیم که کرونا پایان یافته، ممکن است اوضاع از دو ماه قبل وخیم‌تر شود.

نوبخت تصریح کرد: اگر مردم قرنطینه خانگی را جدی نگیرند، با شیوع مجدد پیک کرونا مواجه خواهیم شد که این مسئله به فرسودگی بیشتر تیم بهداشت و درمان کشور لطمه جدی وارد خواهد کرد، زیرا برای مقابله با پیک بیشتر این بیماری نیازمند تصرف توان بیشتر کادر پرستاری و درمانی خواهیم بود.

وی با اشاره به بازگشایی پارک‌ها  تفرجگاه‌ها افزود: این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به منزله رسیدن به پیک بیماری کرونا نیست و با لزوم رعایت پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی اتخاذ شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نباید تصور شود که با بازگشایی پارک‌ها به پیک بیماری کرونا رسیده‌ایم و همچنان توصیه‌ها برای ماندن در خانه و رعایت ضوابط بهداشتی و مراقبتی باید جدی گرفته شود.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: مردم به لطف خدا تا امروز همکاری خوبی با مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا داشته‌اند که امیدواریم با ادامه این روند و جدی گرفتن توصیه‌ها بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان