//
کدخبر: ۱۷۸۶۹۶ //

انواع مکمل های بدنسازی

مکمل بدنسازی برای ورزش های سخت و طاقت فرسای بدنسازی ایده ال ترین گزینه انتخابی برای ورزشکاران این حوزه به شمار می آید.

انواع مکمل های بدنسازی
به گزارش فرتاک نیوز،

از همین بر رو بر اساس نیازهای ورزشکاران نوع مصرف و نمونه مصرفی مکمل ها بسته به نظر مربی متفاوت است. اگر بخواهیم در یک نگاه کلی می توانیم به گینر و کربوهیدارت، آمینو اسید، پروتئین، کراتین، آل آرژنین، آل گلوتامین، کافئین و انرژی زا، CLA و کارنیتین (چربی سوز) و سایر موارد دیگر که از نمونه های بارز مکمل های ورزشی هستند اشاره ای داشته باشیم. در مقاله پیش رو سعی داریم به صورت مختصر پیرامون این مکمل ها و فواید استفاده از آن ها مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید تا ایده ال ترین انتخاب از آن شما باشد.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۴۷-۳۶

مکمل بدنسازی گینر و کربوهیدارت

مکمل بدنسازی گینر و کربوهیدارت برای افزایش عملکرد ورزشکار توصیه می شود. کربوهیدارت ها به یکی از بزرگ ترین منابع انرژی شهرت دارند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ۷۵% انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال از طریق جذب کربوهیدارت های صورت می گیرد. اگر به میزان کافی استفاده از این مکمل صورت نگیرد سبب گرفتگی های عضلانی، خستگی، عدم تمرکز و پایین آمدن مقاومت بدون در مقابل بیماری ها می شود. کربوهیدارت ها در دو دسته بندی ساده و پیچیده طبقه بندی می شوند ورزشکار برای رسیدن به اهداف خود نوع و زمان مصرف آن را بر اساس نظر یک متخصص در این راستا تعین می کند. کربوهیدرات ساده سبب می شوند به سرعت انرژی مورد نیاز برای بدن تأمین شود اما فواید غذایی خاصی را به همراه ندارد. از سوی دیگر کربوهیدرات پیچیده با روند کند تری به نسبت نوع ساده مواد فیبری را در بدن آزاد می کند. برای زمان مصرف این مکمل ورزشی عموماً قبل از تمرین مصرف آن توصیه می شود.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۴۷-۴۴

مکمل بدنسازی آمینو اسید

مکمل بدنسازی آمینو اسید تاثیرات بر روی روند لاغری ورزشکاران دارد. باید بگویم مهم ترین ساختار پروتئین ها را اسید آمینه تشکیل می دهد. تنها تفاوت آن با کربوهیدرات ها و چربی ها در وجود عنصر نیتروژن در ساختار سلولی آمینو اسید ها علاوه بر سه عنصر کربن، هیدروژن و اکسیژن است. اسیدهای آمینه به دو دسته ضروری و غیر ضروری دسته بندی می شوند. در مدل اول بدن قادر به ساختن آن ها نیست و نیاز به رژیم غذایی است و در مورد دوم باید بگویم بدن به راحتی فرایند ساخت و ساز آن را در بدن دنبال می کند. از مزیت های اسید آمینه می توانید به عدم تجزیه عضله های بدن در حین ورزش های سخت و رژیم های غذایی اشاره ای داشته باشیم. این مکمل به عملکرد بدن در حین ورزش های استقامتی بسیار کمک می کند. از مزیت های این مکمل ورزشی می توانیم به موارد فوق اشاره ای داشته باشیم.

•    کاهش چربی های اضافه شکمی

•    افزایش تستوسترون و هورمون رشد

•    محافظت از توده های عضلانی در بدن

•    احساس سیری

•    افزایش عضلات در بدنسازی

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۲-۵۰

مکمل بدنسازی پروتئین

پروتئین بدنسازی برای افراد مبتدی تا حرفه ای قابلیت استفاده را دار است. حتی کسانی که برای تناسب اندامشان به باشگاه های ورزشی مراجعه می کنند می توانند از مکمل های ورزشی پروتئینه استفاده کنند. پروتئین به صورت طبیعی در شیر، ماست، تخم مرغ یافت می شودف اما برای مصرف مقرون به صرفه تر و کارا تر به شما پروتیئن وی را توصیه می کنیم. این پروتئین به عنوان یک میان وعده غذایی در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات بالینی نشان داده است که مصرف پروتئین برای بدن فایده ای به همراه ندارد. افرادی که برای فعالیت های روزانه خود نیاز به انرژی بیشتری دارند می توانند با استفاده از پروتئین های استاندارد و مفید این مهم را به دست آوردند. از سوی دیگر کسانی که با گیاه خواری رژیم غذایی خود را دنبال می کنند می توانند با مصرف پروتیئن کمبود های ناشی از عدم مصرف گوشت را به دست آوردند. متخصصان ورزش بدنسازی می گویند سنتز عضلانی در روزهای که پروتیئن استفاده می شود بهتر از زمانی که مصرف نمی شود صورت می گیرد.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۴-۱۳

مکمل بدنسازی از نوع کراتین

مکمل بدنسازی کراتین به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و سوخت مورد نیاز برای رشد عضلات را فراهم می سازد. برخی از افراد برای تقویت عملکرد خود در باشگاه های بدنسازی از مکمل های کراتینه استفاده می کنند. کراتین به طور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی موجود است. از مزیت های این مکمل ورزشی می توانیم به کاهش خستگی و عملکرد بهتر در یک تمرین ورزشی اشاره داشته باشید. استفاده از کراتین فواید بسیاری برای بدن دارد به عنوان مثال مانع از تجزیه و تحلیل عضلات در بدن می شود. کراتین سبب می شود آب و جذب آمینو اسید ها در عضلات اسکلتی بیشتر از گذشته صورت بگیرد. این مکمل ها در ورزش ها سخت به کمک ورزشکار می آید تا حجم عضلات در بدن بیشتر و سریع تر شکل بگیرد. برخی از متخصصین ورزشی معتقد هستند با خرید مکمل کراتینه و ترکیب آن با آبمیوه می توان در هزینه های مصرف صرفه جویی به عمل آورد زیرا این امر با انسولین موجود در آب میوه به جذب کراتین بیشتر در عضلات کمک می کند.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۵-۵۶

مکمل بدنسازی از نوع آل آرژنین

مکمل بدنسازی آل آرژنین را برای تقویت عضلات مورد استفاده قرار می دهند. این مکمل سبب می شود ماهیچه ها با قدرت بیشتری در حین ورزش های سخت به کار گرفته شوند. اگر بخواهیم از فواید این محصول برای شما بگویم می توانیم به رشد ماهیچه ها، استقامت بیشتر در حین ورزش های سخت، تقویت سیستم ایمنی بدن و بسیاری موارد دیگر از جمله التیام زخم های بدن، کمک به دفع مواد زائد از کلیه ها، حفظ عملکرد ایمنی بدن، آزاد سازی و گشاد کردن شریان ها و مزیت های موثری که بر روی قلب تأثیر گذار است اشاره ای داشته باشیم. نحوه مصرف این ماده سبب می شود به ساخت پروتئین در بدن بسیار کمک شود. در آجیل، بادام زمینی، بادام، شکلات و کشمش می توان مواد مغذیی به این مکمل را یافت کرد.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۷-۱۵

مکمل بدنسازی آل گلوتامین

مکمل بدنسازی آل گلوتامین شایع ترین اسید آمینه ای است که در عضلات هر شخص یافت می شود. این ماده سبب می شود نیتروژن به سلول های عضلانی شما به راحتی منتقل شود. تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که مصرف گلوتامین سبب می شود که سنتز پروتئین در بدن به درستی شکل بگیرد و از کاهش از کار افتادگی عضلات جلوگیری می کند و در بهبود متابولسیم پروتیئن بسیار تأثیر گذار واقع می شود. در مواقع تمرین های سخت تا زمان ریکاوری شدن بدن به حالت اولیه شاید ۶ روز زمان را نیاز داشته باشد که با استفاده از این مکمل این فرایند سریع تر دنبال می شود.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۸-۰۵ (2)

مکمل بدنسازی کافئین وانرژی زا

مکمل بدنسازی کافئین وانرژی زا همان طور که از نامش مشخص است سبب می شود انرژی لازم به جهت ورزش های سخت در بدن فراهم شود. این محصول از مواد متفاوتی از قبیل، محرک های کافئینی، جنسینگ، انواع ویتامین های ب کمپلکس، کراتین، کربوهیدارت، فرآورده های افزایش اکسیژن و بسیار موارد دیگر گاها تشکیل شده است و هر کدام در بدن ورزشکار عملکرد متفاوتی را به انجام می رساند. این مکمل به دلیل تحریکات موثری که بر روی مغز و فعالیت های سیستم عصبی مرکزی بدون فراهم می کند سبب می شود که ورزشکار یک جریان فکری روشن تر و متمرکز تری را برای فعالیت های ورزشی خود به دست آورد.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۹-۰۴

مکمل بدنسازی CLA و کارنیتین (چربی سوز)

مکمل بدنسازی CLA و کارنیتین (چربی سوز) در زمان کاهش وزن و حذف چربی های اضافه زیر پوستی بسیار به کمک ورزشکار می آید. این مکمل در سه نوع کپسول، مایع و تزریقی به فروش می رسد. از این مکمل به منظور کاهش و زن و برای افزایش سوخت و ساز چربی ها عموماً استفاده می شود. اگر مصرف کارنیتین در بدن به خوبی صورت نگیرید سبب بیماری های از قبیل اسهال، اختلالات کبدی و دیالیز های کلیه می شود. این کمبود بیشتر در افرادی مشاهده می شود که گیاه خواری می کنند، زیرا این ماده بیشتر در گوشت قرمز مشاهده می شود. مزایای کارنیتین این است که سبب می شود عملکرد مغز افزایش پیدا کند، از آسیب های عضلانی جلوگیری می شود به تنظیم قند خون بسیار کمک می کند و در زمان کاهش وزن به چربی سوزی بیشتر در بدن نیز کمک می کند.

photo_۲۰۱۹-۰۴-۰۸_۱۷-۵۹-۴۵

کلام آخری

اگر می خواهید پودر بدن سازی را به منظور ورزش های سخت برای خود تهیه کنید به شما توصیه می کنیم قبل از این کار با متخصصان این فن مشورت کنید و ایده ال ترین انتخاب را از آن خود کنید. همه ما خوب می دانیم که اصلی ترین اصلی که در حین ورزش همه ما به دنبال آن هستیم سلامتی و تناسب اندام است. پس با مصرف خود سرانه مکمل ها سلامت خود را به خطر نیندازید. مورد دیگر تهیه این محصولات را اگر می خواهید به صورت آنلاین از فروشگاه های مجازی به انجام برسانید معتبر بودن فروشگاه را مد نظر قرار دهید. این امر سبب می شود محصولات سالم و استاندارد به منظور حفظ سلامت بیشتر شما در اختیار شما قرار داده شود. امید است اطلاعات ارائه شده  برای  انواع مکمل های ورزشی  شما را برای انتخاب بهتر یاری  رسانده باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۶۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان