//
کدخبر: ۴۳۳۴۳۱ //

خانواده سلطنتی سال نو را چگونه جشن می‌گیرند؟‌

این دومین سالی است که خانواده سلطنتی بدون ملکه فقید، الیزابت دوم، زنگ سال نو را به صدا درمی‌آورد

خانواده سلطنتی سال نو را چگونه جشن می‌گیرند؟‌
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از مردم در سراسر دنیا برای جشن شب سال نو و روز سال نو سنت‌های متفاوتی دارند – خواه خوردن ۱۲ انگور در نیمه شب برای کامروایی باشد یا باز کردن تمام درها و پنجره‌ها تا بداقبالی بیرون رود و خوش‌اقبالی به درون آید.

خاندان سلطنتی بریتانیا نیز مثل همه سنت‌ها را دنبال می‌کنند. درواقع، این دومین سالی است که خانواده سلطنتی بدون ملکه فقید، الیزابت دوم، زنگ سال نو را به صدا درمی‌آورد. شاه چارلز سوم از زمان درگذشت او در سپتامبر ۲۰۲۲، [اجرای] بسیاری از سنت‌های محبوب را که زمانی ملکه پیشتاز آن‌ها بود به عهده گرفته است.

خانواده سلطنتی معمولا درست پیش از کریسمس کاخ باکینگهام را به قصد خانه ساندرینگهام، املاک روستایی ملکه فقید در نورفلک ترک می‌کنند. مرسوم بود که ملکه اعضای خانواده، ازجمله کسانی را که نمی‌توانستند برای تعطیلات کریسمس به او ملحق شوند دعوت می‌کرد تا سال جدید را کنار او جشن بگیرند.

این طور بود که ملکه معمولا بعد از کریسمس تا ۶ فوریه، سالگرد درگذشت پدرش – پادشاه جورج ششم – در ساندرینگهام می‌ماند. پادشاه سابق در سن ۵۶ سالگی، زمانی‌که ملکه فقط ۲۵ ساله داشت و آن زمان برای یک سفر سلطنتی در کنیا به سر می‌برد، در این ملک سلطنتی درگذشت.

چارلز آنسون، دبیر مطبوعاتی سابق ملکه فقید و خاندان سلطنتی، پیش‌تر به ایندیپندنت گفته بود که تاکید خانواده سلطنتی بر کریسمس بیشتر از سال نو است.

او گفت: «ملکه سنت دیرپای کریسمس و بازی‌های دست‌جمعی – و چیزهایی مثل چیستان را دوست دارد – که از دوران جنگ وقتی در ویندزر پناه گرفته بودند و به‌دلیل حمله‌های هوایی نمی‌توانستند بیرون بروند شروع شد. در فصل تابستان که در بالمورال به سر می‌برند، ملکه همیشه همپای کلی فیلم‌های اسکاتلندی می‌رقصد. اما [رقص] کیلی در بالمورال – بیشتر یک رویداد پاییزی است.»  

ملکه الیزابت دوم هرسال یک میهمانی کوچک در این املاک برگزار می‌کرد و مطمئن می‌شد که تمام اعضای حاضر خانواده‌ در میهمانی، از جمله خودش تا نیمه‌شب بیدار بمانند. همین قانون حتی کارکنان را نیز شامل می‌شد.

سر ویلیام هسلتاین - منشی خصوصی سابق ملکه فقید در کتاب «خانواده سلطنتی در استرالیا» نوشت: «همه حس می‌کردند درست نیست که پیش از ملکه بروند بخوابند.»‌

برایان هوی، نویسنده خاندان سلطنتی در کتابش با نام «در خانه با ملکه»‌ نوشت که یکی دیگر از این سنت‌ها بازی به نام «انتخاب تصادفی» در شب سال نو بود. در این بازی از کارکنان می‌خواست یک لگن پر از خاک اره و تکه کاغذهایی آماده کنند که پیش‌بینی‌هایی در مورد سال جدید روی آن‌ها نوشته شده باشد.

خانواده معمولا در روز سال نو، به کلیسای مریم مجدلیه در ساندرینگهام می‌رود. بر پایه گزارش‌ها، آن‌ها باقی روز را به انجام فعالیت‌های مختلف در فضای باز، از جمله اسب‌سواری و شکار قرقاول می‌گذرانند.

با وجود اینکه بسیاری از سنت‌ها خانواده محورند، شاهزاده و شاهدخت ولز در گذشته در جشن‌ها شرکت نمی‌کردند، زیرا پیش‌تر سال نو را با والدین کیت میدلتون می‌گذراندند. همین امر در مورد دوک و دوشس ساسکس نیز صدق می‌کند که از زمان کناره‌گیری از نقش‌های خود در سمت اعضای ارشد خاندان سلطنتی در سال ۲۰۲۰ در کالیفرنیا ساکن شده‌اند.

در سال‌های منتهی به درگذشت ملکه الیزابت، سنت‌های معمول به‌دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹ و نیز سلامت رو به افول ملکه می‌بایست لغو می‌شد. جشن سال گذشته با بازگشت سنت خانه ساردینگهام برگزار شد و شاه چارلز و ملکه کامیلا زنگ شروع سال ۲۰۲۳ را به صدا درآوردند و برای گرامی‌داشت مراسم محبوب مادر مرحوم پادشاه، به کلیسای مریم مجدلیه رفتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان