//
کدخبر: ۴۳۳۰۲۶ //
خودرو|پورشه کاین توربو هیبرید

قوی ترین شاسی بلند تاریخ پورشه |پورشه کاین توربو هیبرید معرفی شد؛ شاسی بلند ۷۳۰ اسب بخاری آلمانی‌ها

پورشه کاین توربو هیبرید به‌عنوان قوی ترین شاسی بلند تاریخ پورشه معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid آشنا می‌شویم.

قوی ترین شاسی بلند تاریخ پورشه |پورشه کاین توربو هیبرید معرفی شد؛ شاسی بلند ۷۳۰ اسب بخاری آلمانی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

پورشه از قوی‌ترین عضو خانواده کاین ۲۰۲۴ به نام E-Hybrid پرده برداشت که از یک قوای محرکه 729 اسب بخاری بهره می‌برد. 

مشخصات فنی پورشه کاین توربو هیبرید

پورشه کاین توربو هیبرید به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 591 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین این خودرو از یک پیشرانه برقی با قدرت 174 اسب بخار نیز بهره می‌برد. در زیر صندوق بار یک پکیج باتری جدید 25.9 کیلووات‌ساعتی نصب شده که مسئول تامین نیروی این پیشرانه است.

ترکیب پیشرانه بنزینی و برقی باعث شده تا این خودرو بتواند قدرتی برابر با ۷۲۹ اسب بخار و گشتاور ۹۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. چنین اعدادی پورشه کاین توربو هیبرید را به قوی‌ترین شاسی بلند تاریخ پورشه تبدیل می‌کند. همچنین این خودرو با چنین قوای محرکه‌ای می‌تواند ظرف مدت ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پورشه کاین توربو هیبرید،اخبار دنیای خودرو،خبرهای دنیای خودرو

پورشه کاین توربو هیبرید به‌شکل استاندارد از تعلیق بادی جدید دو محفظه‌ای و دو سوپاپی بهره می‌برد که تنظیم جداگانه فشرده شدن و بازگشت فنرها را به‌همراه دارد؛ از این رو می‌توان روی کیفیت سواری خودرو کنترل بیشتری داشت.

پورشه اعلام کرد این تکنولوژی باعث می‌شود تا کابین در مسافت‌های طولانی، سواری راحتی را ارائه دهد و کنترل آن در پیست نیز ارتقا پیدا کند. همچنین این قابلیت به‌همراه فرمان‌گیری چرخ‌های عقب و سیستم تورک وکتورینگ پلاس پورشه باعث شده تا کاین به شاسی بلند بسیار چابکی تبدیل شود.

پورشه کاین توربو هیبرید،اخبار دنیای خودرو،خبرهای دنیای خودرو

بخش طراحی Porsche Cayenne Turbo

پورشه برای کاین توربو هیبریدی دماغه منحصربه‌فردی شامل ورودی‌های هوای بزرگتر و تیغه‌های مشکی را در نظر گرفته تا این خودرو را با سایر نسخه‌ها متمایز کند. همچنین طراحان فلاپ دور گلگیرها و بخش پایینی سپر عقب نیز هم‌رنگ بدنه کردند تا ظاهری با پرفورمنس بالا به‌وجود آید. از سایر ویژگی‌های بیرونی این خودرو می‌توان به سراگزوزهای آلومینیومی دوتایی در طرفین و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ اشاره کرد.

طراحان برای کابین این شاسی بلند نیز از تریم آلومینیومی برای روی داشبورد و درها به‌همراه روکش Race-Tex سقف در نظر گرفتند که نمای اسپرتی را به‌وجود آورده است. ضمن این‌که این خودرو از غربیلک فرمان GT Sport با دکمه ویژه حالت رانندگی نیز بهره می‌برد. این خودرو به‌شکل استاندارد از صندلی‌های جلوی اسپرت چرمی با تنظیم 18 حالته برخوردار بوده، اما می‌توان برای آن صندلی‌های راحت چرمی با تنظیم 14 جهته را نیز سفارش دارد.

مشتریان برای نسخه معمولی پورشه کاین توربو هیبریدی مدل ۲۰۲۴ باید ۱۴۸ هزار و ۵۵۰ دلار و برای نسخه کوپه آن ۱۵۳ هزار و ۵۰ دلار هزینه کنند. این خودرو از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ (فصل بهار) در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

پورشه کاین توربو هیبرید،اخبار دنیای خودرو،خبرهای دنیای خودرو

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان