//
کدخبر: ۴۱۹۲۶۰ //

گردوی تازه با پوست سبز بخریم یا نه؟

گردو سبز میوه بسیاری از انواع درخت گردو است و زمانی برداشت می‌شود که پوسته هنوز دست نخورده باشد و داخل آن به‌طور کامل سفت نشده باشد.

گردوی تازه با پوست سبز بخریم یا نه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این گردوها اگر روی درخت باقی بمانند، می‌رسند و می‌توانند در کاربردهای متنوع استفاده شوند ولی همین گردوهای سبز طعم دلنشینی دارند و بسیار استفاده می‌شوند.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا خرید گردو تازه با پوست سبز به نفع ما هست یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سوال کمی تامل بفرمایید و لحظاتی همراه ما باشید تا به‌طور مختصر و مفید با پاسخ این مسئله آشنا شوید.

ارزش غذایی بی‌نظیر گردو سبز

گردو میوه‌ای شگفت‌انگیز و منبعی عالی اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید آلفا لینولنیک است که حافظه، تمرکز، عملکرد شناختی را تقویت می‌کند. علاوه بر این گردو منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین E، سلنیوم، آهن و نیاسین است که برای حمایت از مغز و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

گردو سبز طعم تلخ و گس دارد و از آن برای مصارف آشپزی و دارویی استفاده می‌شود؛ در گردوی سبز ویتامین C، 50 برابر بیشتر از لیمو است که آن را بهترین منبع آنتی‌اکسیدان می‌دانیم. برخی از باغداران برای داشتن سود بیشتر گردو سبز می‌فروشند و به اصطلاح تَر فروشی انجام می‌دهند. علاوه بر این درخت گردو، قامتی کوتاه دارد و احتمال دزدیده شدن بار گردو بالاست و باغدار ترجیح به فروش گردو سبز دارد.

عمدتا باغداران کمی صبر می‌کنند تا پوست سبز گردو ترک بخورد و پس از آن درخت گردو را تکان دهند تا کمتر درگیر پوست‌گیری شوند و به‌راحتی بتوانند آن را بفروشند.

فواید و مضرات گردو تازه

 فواید و مضرات گردو تازهاگر بخواهیم فواید گردو با پوست سبز را بیان کنیم، این گردو یک ماده اولیه دارویی ارزشمند است. آب و دم کرده پوست گردو سبز به عنوان داروی رفع خستگی و ضعف عضلانی شناخته شده است. علاوه بر این مخلوط آن با عسل به‌عنوان یک پیشگیری‌کننده در برابر بیماری‌های معده استفاده می‌شود. مخلوط گردوی سبز ریز خرد شده و عسل سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می‌کند.

پودر تهیه شده از پوست خشک شده گردو سبز، به بهبود سریعتر زخم‌ها کمک می‌کند و از پوست گردو سبز، اسانس مفیدی استخراج می‌شود که در لوازم آرایشی برای رنگ کردن موها به رنگ قهوه‌ای استفاده می‌شود؛ البته در ساخت کرم ضدآفتاب هم به کار می‌رود.

مزیت دیگر گردو سبز این است که یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای درمان ناباروری محسوب می‌شود و برای سلامت مردان مفید خواهد بود. از نظر سلامت زنان هم گردو سبز برای رفع کیست، اندومتریوز و قاعدگی بسیار مفید است.

هر محصولی با توجه به فوایدش، یکسری معایب هم دارد، از جمله معایب گردو پوست سبز عبارتند از:

  • به دلیل مواد موجود در گردو سبز، برخی از افراد ممکن است به آلرژی مبتلا شوند. کسانی که ید بالایی در بدن دارند، باید از خوردن گردو سبز پرهیز کنند.

  • استفاده از گردو سبز برای ورم معده توصیه نمی‌شود و اگر مشکل معده دارید و می‌خواهید محصولاتی با گردو سبز مخلوط کنید، با متخصص گوارش مشورت کنید.

قیمت گردو با پوست سبز به صرفه است؟

اگر قصد دارید گردو سبز را خشک کنید، پیش از خرید گردو توجه کنید که گردو کاملا رسیده باشد که بتوانید آن را به خوبی خشک کنید. گردوهایی که رسیده باشند، پوستشان به راحتی جدا می‌شود و در داخل آن‌ها پره‌های قهوه‌ای رنگ وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی رسیدن گردو هستند.

معمولا قیمت گردو سبز از سایر گردوها پایین‌تر است و افرادی که علاقه دارند گردوی تازه و نوبرانه مصرف کنند، آن را تهیه می‌کنند. توجه کنید در هر چهار فصل نمی‌توانید گردو سبز تهیه کنید و تنها در مدت کوتاهی به صورت تازه در بازار موجود است. فاکتورهای زیادی در قیمت گردو سبز تاثیر دارد که عبارتند از: طعم، رنگ، میزان سالم بودن و... که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

خرید گردو سبز منطقی به نظر نمی‌آید؛ زیرا از هر 100 کیلوگرم، فقط حدود 25 تا 29 کیلوگرم گردو خشک باقی خواهد ماند و این نشان‌دهنده‌ی این است که خرید گردو سبز چندان مناسب و منطقی نیست.

اگر قصد دارید از قیمت گردو تازه مطلع شوید و بتوانید خریدی مطمئن را انجام دهید، می‌توانید سری به سایت پوست کاغذی بزنید و از قیمت به‌روز گردو مطلع شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان