//
کدخبر: ۶۲۹۵۴ //

راهکارهایی برای سفر با هزینه ی ارزان به پاریس

در سفر به پاریس بازکردن یک بطری نوشیدنی فرانسوی در یک روز آفتابی، مالیدن پنیر بری بر روی باگت، نگاه کردن به افق پاریس در مقابل Sacré-Coeur در مونت مارتز- در ذهن من یک روز خوب را تداعی می کنند.

راهکارهایی برای سفر با هزینه ی ارزان به پاریس
به گزارش فرتاک نیوز،

پاریس به لطف خیابان های سنگ فرش شده اش که شب ها زیر نور چراغ های خیابان ها می درخشد، معماری تاریخی ،موسیقی شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه و پوشش هوشمندانه ی مردم یکی از شهر های مورد علاقه ی من در دنیا است.پاریس شهری است که به راحتی کیف پولتان را خالی می کند. به خاطر وجود کافه ها ، رستوران ها و جاذبه های گردشگری فراوان، اگر هوشمند نباشید به راحتی پولتان تمام می شود. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که علاوه بر لذت بردن از پاریس، لازم نخواهد بود نگران خالی شدن حساب بانکیتان باشید. در اینجا 22 راه  برای صرفه جویی در مخارجتان در شهر نورو سفر ارزان به پاریس و راهکارهایی برای هزینه ی ارزان سفر به پاریس را  با شما در میان می گذارم:

 

به طور رایگان از موزه ی لوور دیدن کنید: بازدید از موزه ی معروف لوور اولین یکشنبه ی هر ماه از اکتبر تا مارس رایگان است. علاوه بر این برای اجتناب از صف های طولانی خرید بلیت، از ورودی Carrousel du Louvre وارد شوید و مستقیما به باجه ی بلیت فروشی بروید. اگر گذرنامه ی ورود به موزه های پاریس را داشته باشید ، لازم نیست در صف بلیت بایستید.

 

در خرید بلیت موزه ی اورسای صرفه جویی کنید: پول بلیت موزه اورسای بعد از ساعت 4:30 بعد از ظهر تنها €8.50 است.(به جز پنجشنبه ها که از ساعت 6 تا 9:45 بعد از ظهر €8.50 است.) بلیت ها اولین یکشنبه ی هر ماه رایگان است. قیمت بلیت ها در حالت عادی €11 است.

 

گذرنامه ی ورود به موزه های پاریس را خریداری کنید: من از طرفداران خرید کارت های گردشگری در سفر ارازان به پاریس هستم و پاریس یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از چنین کارت هایی است.در این شهر موزه ها و جاذبه های گردشگری زیادی که در سفر به پاریس وجود دارد که ارزش دیدن دارند. گذرنامه ی ورود به موزه ها به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.در سفر ارزان به پاریس این کارت به شما امکان ورود رایگان و ورود با تخفیف به 60 موزه و مرکز هنری در سطح شهر را می دهد و این امکان را به شما می دهد که در صف خرید بلیت منتظر نمانید. قیمت این گذرنامه برای دو روز €42 ، برای چهار روز €56، و برای شش روز €69 است.

 

اولین یکشنبه ی هر ماه موزه ها رایگان است : اگر اولین یکشنبه ی هر ماه بین ماه اکتبر و مارس در پاریس و هزینه ی ارزان سفر به پاریس باشید، ورودیه ی اکثر موزه های این شهر رایگان است. در ماه های دیگر ورودیه ی افراد مقیم اتحادیه ی اروپا و زیر بیست و شش سال رایگان است. موزه ی لوور جمعه شب ها برای عموم رایگان است. ولی از آنجا که همه ازاین موضوع خبر دارند در جمعه شب ها موزه فوق العاده شلوغ می شود.

 

از چارلز دوگل سوار وسایل حمل و نقل عمومی شوید: با این کار زمانی که با وسایل حمل و نقل عمومی وارد شهر می شوید در هزینه ها صرفه جویی کردید. شما دو گزینه پیش رو دارید ؛ اول اینکه سوار قطار منطقه ای RER B شوید.این گزینه برای شما €50 هزینه خواهد داشت و سفرتان بسته به مقصد و سریع السیر بودن قطار، 25 تا 50 دقیقه طول می کشد. بعد از رسیدن به شهر شما می توانید به مترو بروید و از طریق مترو به مقصد نهاییتان بروید. دومین گزینه اتوبوس است. هزینه ی RoissyBus برای هر نفر €10 است و 45 تا 60 دقیقه طول می کشد که به مقصد برسد. من به شخصه قطار را ترجیح می دهم اما ممکن است استفاده ار اتوبوس برای شما سرراست تر باشد و شما را مستقیما به مقصد برساند و بنابراین نیازی به استفاده از مترو نداشته باشید.

 

از تاکسی استفاده نکنید: مترو در تمام شهر گسترده است و شما با مترو به هر کجا می خواهید می توانید بروید پس با استفاده از تاکسی پولتان را هدر ندهید.

 

خرید بسته ی 10 تایی بلیت مترو و اتوبوس: هر بلیت مترو و اتوبوس 1.70 یورو است اما برای خرید یک carnet –بسته ای که شامل 10 بلیت می شود، 13.70 یورو می پردازید . دراین صورت 3.30 یورو صرفه جویی کرده اید. پول زیادی نیست اما از هیچ بهتر است.

 

اشتراکVélib بگیرید( اشتراک دوچرخه): پاریس دارای 20000 دوچرخه در 1800 ایستگاه در تمام شهر است. شما می توانید با پرداخت 1.70 یورو برای یک روز و با پرداخت 8 یورو برای یک هفته گذرنامه ی استفاده از دوچرخه بگیرید.

 

اقامت در هتل ها: هتل ها دارای آپشن های خوب برای افرادی هستند که بودجه ی محدودی برای سفر دارند.اکثر هتل ها در پاریس بسیار گران هستند. قیمت اتاق های خوابگاهی در پاریس از 15 یورو شروع می شود و قیمت اتاق های خصوصی در هتل ها از حدود 50 یورو شروع می شود

 

Couchsurf: هیچ چیز بهترو کم هزینه تر از یک جای خواب رایگان نیست. Couchsurfing جایی برای ارتباط شما با مردم محلی است. ازاین راه شما نه تنها یک مکان خواب رایگان خواهید داشت بلکه یک راهنمای تور محلی خواهید داشت که می تواند تمام مکان های دیدنی عالی را به شما معرفی کند.

 

بازدید از مناظر رایگان شهر: شهر دارای جاذبه های دیدنی رایگان زیادی است مثلا موزه ی هنر مدرن، موزه ی بالزاک و موزه ی ویکتور هوگو و اکثر کلیسا ها و پارک ها مثل باغ لوکزانبورگ. جاهای زیادی در پاریس وجود دارد که بازدید از آنها رایگان است.

 

یک تور پیاده روی رایگان بگیرید: تورهای پیاده روی رایگان در مناطق مرکزی پاریس از طرف شرکت های مختلف برگزار می شود.تور مورد علاقه ی من، تور پیاده روی اروپای جدید است.در این تورها میزبانان پاریسی حضور دارند و شما را طی تور رایگانی که در شهرشان برگزار می شود راهنمایی می کنند.

 

به یاد داشته باشید که آب رایگان است: وقتی در یک رستوران می خواهید آب سفارش دهید مطمئن شوید که آب شهری سفارش می دهید. آنها سعی می کنند آب معدنی برای شما بیاورند و بابت آن از شما هزینه ای بگیرند اما به یاد داشته باشید که آب شهری رایگان و برای نوشیدن سالم است.

 

مجموع منو های ناهار را دریافت کنید: اگر بیرون غذا می خورید این کار را در زمان ناهار انجام دهید و مجموعه منو ها را دریافت کنید( منو های دو یا سه بخشی). رستوران های سراسر شهر برای ناهار از این منوهای چندگانه در اختیار مشتری قرار می دهند و قیمت وعده ی ناهار بین 10 تا 20 یورو خواهد شد. این روش بهتر از روشی است که در منوی شام به طور معمول ارائه می شود.

 

ناهار را در فروشگاه های خارج از شهر بخورید: پاریس یک شهر پر از فروشگاه است و سرتاسر شهرپر است از فروشگاه های مواد غذایی. اگر می خواهید در هر وعده ی غذایی مقدار زیادی پول صرفه جویی کنید، به یک فروشگاه بروید مقداری پنیر، شراب، نان ، گوشت و یا هر چیز دیگری بخرید و به یک پارک به پیک نیک بروید. (یا یک ساندویچ برای بعد درست کنید). شما می توانید از یک فرد محلی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد و این یکی از ازران ترین راه ها برای چشیدن طعم واقعی غذاهای محلی فرانسوی است.

 

برای خرید مواد اساسی به مراکز خوار و بار فروشی بروید. برای سفر ارزان به پاریس خرید خوار و بار یکی ساده ترین راه ها برای غذا خوردن مقرون به صرفه است.در این فروشگاه ها تمام مواد لازم برای آماده کردن غذاهای اصلی و همچنین غذاهای آماده به فروش می رسد. در این فروشگاه ها شراب هم به فروش می رسد.

 

لذت بردن از جشنواره های تابستانی رایگان: در طول تابستان می توانید تقریبا هر شب از سرگرمی های رایگان مثل جشنواره ی موسیقی جاز پاریس و نمایش فیلم در فضای باز استفاده کنید.

 

یافتن Wi-Fi رایگان: به راحتی می توانید در کافه ها، شعب فست فود ها مثل مک دونالد، پارک ها و موزه ها از اینترنت رایگان استفاده کنید. Eurocheapo لیستی از مکان هایی که امکان اتصال رایگان به اینترنت دارند در اختیار شما می گذارد.

 

از Airbnb استفاده کنید: اگر در سفر به پاریس و یا سفر ارزان به پاریس نمی خواهید در خانه ی غریبه ها یا در هتل بخوابید؟ Airbnb ارزانترین گزینه های اقامت را به شما ارائه می دهد. این سایت به شما امکان اجاره ی یک اتاق یا یک آپارتمان کامل را در پاریس می دهد. شما از راحت بودن در خانه بهره مند می شوید. من آپارتمان هایی را دیدم که به قیمت 70 دلار برای هر شب کرایه داده می شوند که ارزانتر از هتل برایتان تمام می شود (اگر برای اولین بار از Airbnb استفاده می کنید در اولین اقامت خود 35 دلار تخفیف دریافت خواهید کرد.)

 

بطری آب خود را در حومه ی شهر پر کنید: در پاریس و هزینه ی ارزان سفر به پاریس بیش از 800 چشمه ی آب در سراسر شهر وجود دارد و شما می توانید بطری آب خود را پر کنید.

 

از خرید کردن اجتناب کنید: اگر از کافی بودن موجودیتان مطمئن نیستید از خرید در پاریس برای هزینه ی ارزان سفر به پاریس اجتناب کنید. مالیات بالا و اجاره بها و غیره باعث می شود همه چیز خیلی گرانتر از قیمت واقعی باشد. شما هیچ چیز را در پاریس پیدا نمی کنید که از کشور خودتان ارزان تر باشد. در مخارجتان صرفه جویی کنید و پولتان را صرف تجارب جدید کنید ، نه خرید کالا. پاریس شهر گرانی است و سفر به این شهر با توجه به بودجه ی مورد نیاز، نسبت به چند سال قبل دشوارتر شده است. اما هر شهری گزینه های مختلفی برای خرج و مخارج وجود دارد، با کمی تطبیق و تعدیل میتوانید در مخارج صرفه جویی کنید و این مسئله سفرتان را به پاریس سرگرم کننده، مقرون به صرفه و به یاد ماندنی خواهد کرد.

1__hamgardi_louvre

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان