//
کدخبر: ۶۰۷۳۷ //

جنگل بارانی هوه ، پدیده طبیعی زیبا و منحصر به فرد ‌

همه جنگل های آمازون را می شناسند ، بزرگترین جنگل بارانی گرمسیری جهان. اما در سراسر جهان جنگل های بارانی کمتر شناخته شده ای وجود دارند که به همان اندازه زیبا و رویایی هستند. یکی از آنها جنگل بارانی هوه (Hoh Rainforest ) در واشنگتن است.

جنگل بارانی هوه ، پدیده طبیعی زیبا و منحصر به فرد ‌
به گزارش فرتاک نیوز،

همانطور که می دانید سیاتل به واسطه بارانی بودنش شناخته شده است ، هر سال در سیاتل تقریبا 91  سانتی متر باران می بارد. در قیاس با آن ، جنگل بارانی هوه سالانه معادل 426 سانتی متر باران را به خود می بیند. مقداری که کاملا مشخص می کند چرا این جنگل باید نام جنگل بارانی را یدک بکشد. این میزان بارش باران در این جنگل باعث شده تا رنگ سبز آن نیز طور دیگری دیده شود و سرسبزترین جنگل لقب بگیرد. همچنین جنگل بارانی هوه یکی از عجایب طبیعی ایالت واشنگتن به شمار می رود.

 

جنگل بارانی هوه یکی از چهار جنگل بارانی شبه جزیره المپیک است. اگر چه اولین جنگل بارانی است که توسط یونسکو به ثبت رسیده است. اکوسیستم منحصر به فرد این منطقه که طی هزاران سال بدون تغییر باقی مانده امروزه یکی از جذابیت های آن به شمار می رود. درختان متنوع و سرسبزی در این جنگل رشد می کنند که بسیاری از آنها پوشیده از خزه هستند. خزه ها گیاهان هوایی هستند ، گیاهانی که به راحتی و بدون آسیب رساندن می توانند به روی گیاه دیگری رشد کنند. گیاهان هوایی رطوبن خود را از هوا ، مه و باران می گیرند و بارانی بودن این منطقه نیز باعث رشد بیشتر آنها می گردد.

 

در حالیکه بیشتر عجایب طبیعی واشنگتن که با نام هفت پدیده واشنگتن شناخته شده هستند ، در روزهای گرم و آفتابی بازدید می شوند ، این جنگل بارانی متفاوت است. چرا که بهترین زمان برای بازدید از آن زمانیست که کمی مرطوب و بارانی باشد چرا که در این زمان رنگ سبز جنگل متفاوت و زیباتر است.

 

جنگل بارانی هوه بسیار آرام و ساکت است ، بسیاری از افرادی که از این جنگل بازدید می کنند به سختی از آن دل می کنند چرا که آرامش و سکوت آن بی نظیر است. از مناظر زیبا و منحصر به فرد آن که بگذرید ، هوه بسیاری رویایی به نظر می رسد و شاید یکی از جاهایی باشد که نمونه های آن را در داستان های تخیلی دیده اید. برخی از افراد برای اینکه از این زیبایی لذت بیشتری ببرند در نقاطی که مشخص شده چادر می زنند و مدتی را در این محیط سپری می کنند تا درس هایی از سکوت و آرامش آن بیاموزند.

dG197fFzdysyvnjziTQLTvS0yqi50p4Rhe6A5nbv

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان