//
کدخبر: ۵۹۲۴۳ //

معبد خورشید، پرستشگاهی در گجرات هند

معبد خورشید، پرستشگاهی همراه با نقش و نگارهای بسیار زیباست که در اوریسا گجرات در کشور هندوستان واقع شده است. این معبد در سال 1026 پس از میلاد به دستور یکی از پادشاهان آن زمان ساخته می شود. تا به این زمان، از این معبد به خوبی محافظت شده است و معماری این بنا نمونه ی بسیار خوبی از جلوه ی معماری دوران باستان است که به راستی نیز منحصر به فرد می باشد. مجموعه معبد خورشید شامل 3 سازه اصلی یعنی یک مخزن آب عظیم، عمارت ستون ها و بنای اصلی معبد می باشد. هنر باستان هند مشهور به نقش و نگارهای تن کامگی است که در این معبد به خوبی نمایش داده شده است. مردم آن زمان برقراری ارتباط جنسی را به معنای ساخت یک زندگی جدید می دانستند و به هیچ عنوان آن را شرم آور و تابو نمی شماردند. هرچند که امروزه در این معبد مناجات صورت نمی گیرد، اما فستیوال رقصی که در این مکان برپا می شود، به محبوبیت اوریسا افزوده است.

 معبد خورشید، پرستشگاهی در گجرات هند
به گزارش فرتاک نیوز،

 معبد اوریسا یکی از بهترین معبدهای به جا مانده از دوران باستان هند می باشد و نقش و نگارهای آن که هزاران سال قدمت دارد، نشان از تاریخ کهن آن داشته و شما را به دنیایی دیگر می برد.

 

فستیوال رقص در سومین هفته از ماه ژانویه در این مکان برگزار می شود. مردم در این زمان برای تماشای اجرای هنرمندان مشهور و پرآوازه هندی به معبد خورشید می آیند.

 

 می توانید از هر شهر بزرگی در هند با اتوبوس یا قطار  به این مقصد سفر کنید. فرودگاه بین المللی Sardar Vallabhbhai Patel در 75 کیلومتری این معبد قرار دارد.

1__hamgardi_t4

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان