//
کدخبر: ۵۹۲۴۲ //

مشهورترین بنای دوران مایا

ال کاستیلو یا هرم چیچن ایتزا در ایالت یوکاتان کشور مکزیک، توسط مردم مایا ساخته شده اند. چیچن ایتزا، یکی از شهرهای بزرگ قبل دوران کلمبیایی ها بود. ال کاستیلوی مکزیک، مشهورترین بنای مربوط به دوره مایا در این سرزمین می باشد.

مشهورترین بنای دوران مایا
به گزارش فرتاک نیوز،

 ال کاستیلو یا معبد Kukulcan، مشهور ترین بنای این منطقه باستانی است. این هرم ما بین قرن 9 تا 12، ساخته شده و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این هرم شامل چرخه های نجومی است که مردمان مایا با آن آشنا بودند. در طول دوران اعتدال که هر دو سال یکبار اتفاق می افتد، پدیده شگفت انگیزی رخ می دهد که موجب جذب تماشاگران زیادی به این منطقه می شود. با غروب خورشید، ماری ظاهر می شود که به دور 365 پله پیچ می خورد و نشان از یک روز سال است. شما می توانید تنها و یا به صورت دسته جمعی به همراه یک راهنما از این مکان دیدن کنید.

 

این مکان، یکی از بزرگ ترین و مشهورترین ترین آثار تاریخی در جهان می باشد و در تمام طول سال برای بازدیدکنندگان باز است. البته اگر می خواهید بدانید که بهترین زمان بازدید از این بنا چه موقعی می باشد، بهتر است بگوییم که صبح که هوا خیلی گرم نیست، به این مکان بروید، البته شب ها نیز می توانید از تماشای نمایش نور لذت ببرید. برای تماشای مارها، از 20 مارس تا 20 سپتامبر برنامه ریزی کنید.

 

این مکان تاریخی در نزدیکی شهر کوچک پیست واقع شده است. برای رسیدن به این بنا و بازدید از آن، شما می توانید با اتوبوس از فرودگاه های Merida و Cancun و یا شهرهای دیگر مکزیک به آن جا بروید.

1__hamgardi_201681222292586400a

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان