//
کدخبر: ۵۸۴۶۷ //
حسن سلیمانی در گفت و گو با فرتاک نیوز؛

مهم ترین کار در حوزه میراث ایجاد اقتصاد گردشگری است

استان کرمانشاه از غنی ترین استانها در زمینه آثار تاریخی و طبیعی است. اما درعین حال از مناطقی است که بیشترین تخریب ها در در زمینه میراث طبیعی و فرهنگی را شاهد بوده است. یکی از نهادهایی که می تواند از ابزار قانونی برای بازدارندگی بهره ببرد مجلس است. حضور حسن سلیمانی نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور این فرصت را فراهم آورد تا نظر او را در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی استان جویا شویم.

مهم ترین کار در حوزه میراث ایجاد اقتصاد گردشگری است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن سلیمانی در پاسخ به این پرسش که وضعیت حوزه انتخابیه خود از نظر توسعه چه وضعی دارد، گفت: منطقه را در استان و استان در کشور باید دید به دلیل اینکه حوزه انتخابیه من از نظر زیرساخت شرایط خوبی دارد. این حوزه از نظر مراکز خدمات رسانی مانند دانشگاه، زیر ساخت های شهری، آب و فاضلاب شهری و راه های مواصلاتی نسبت به سایر مناطق بهتر است و امکانات مناسبی دارد. باید تلاش کنیم امکانات بهتری از نظر زیرساخت های توسعه ای ایجاد شود به طور مثال قطار به کرمانشاه رسیده ،باید شرایط بهره برداری آن فراهم شود.

 

نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس با تاکید برنقش مجلس در حفاظت از میراث فرهنگی گفت: مجلس وظایف خود را انجام داده و قانون خوبی تصویب کرده است اجازه ثبت در حوزه اختیارات دولت است حال این دولت است که باید تلاش کند هم درزمینه ثبت ملی و هم ثبت جهانی اقدام کند و نگهداری و حفاظت از آثار هم بر عهده دولت است اراده می خوهد تا امکانات خوبی در این زمینه فراهم شود.

 

سلیمانی افزود: مهمترین کار در حوزه میراث فرهنگی توجه به اقتصاد گردشگری است در کرمانشاه اقتصاد گردشگری فراموش شده است روزگاری بخشی از درآمد مردم استان از طریق صنایع دستی بود اما امروز توجهی به این حوزه نمی شود.

 

او افزود: باید کرمانشاه را از نظر قابلیت های میراث طبیعی، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به مرحله ای برسانیم که گذشته درخشان آن بازیافت شود. شرایط جنگ ما را به آفت مهمی دچار کرده که حکومت ما را فراموش کرده است باید تلاش کنیم باور مردم ایران  نسبت به مردم کرمانشاه به مانند زمانی برسد که رشادت و جوانمردی مردم این خطه را به یاد بیاورند.

 

او در پایان به مراحل ثبت آثار تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: ثبت آثار تاریخی و طبیعی باید توام با ایجادزیرساخت های گردشگری، درآمدزایی، ایجاد شغل و ایجاد فرصت های مناسب دراین عرصه ها باشد.

 

گزارش : حسین زندی

عکس : مجتبی قادری

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان