//
کدخبر: ۵۸۳۸۶ //

تلارو ، دهکده ای آرام و مخفی در ایتالیا ‏

حتما تا به حال درباره دهکده های مشهور و رنگارنگ Cinque Terre شنیده اید ، پنج دهکده زیبا و بی نظیر که از محبوب ترین های آنها می توان به روستای ریوماگیوره و مانورلا اشاره کرد. پنج دهکده این منطقه به قدری محبوب و پرطرفدار هستند که در برخی از مواقع بسیار شلوغ می شوند .

تلارو ، دهکده ای آرام و مخفی در ایتالیا ‏
به گزارش فرتاک نیوز،

تلارو یک دهکده ماهیگیری کوچک است که در میان صخره ها در نزدیکی ساحل لیگوریا ( Liguria ) در شمال ایتالیا واقع شده است. دهکده تلارو بسیار زیبا و چشم نواز است و شاید بتوان گفت به خوبی از چشم ها پنهان مانده چرا که اگر به این منطقه سفر کنید کمتر گردشگری در آن خواهید یافت چرا که کمتر کسی از وجود چنین جواهر پنهانی خبر دارد. بنابراین تا زمانیکه این دهکده هم همانند دهکده های Cinque Terre شلوغ و پرتردد شود ، شما زمان زیادی خواهید داشت تا یک دهکده رنگارنگ ، زیبا و آرام را برای خودتان داشته باشید.

 

خیابان های باریک و سنگفرش شده در کنار ساختمان هایی که هر یک از دیوارهای آنها به یک رنگ متفاوت رنگ آمیزی شده ، گشتن در این دهکده کوچک را لذتبخش می سازد. تلارو اگرچه بسیار کوچک است اما دیدنی های زیبایی نیز دارد. وقتی وارد این دهکده می شوید اولین جایی که خواهید دید میدان اصلی آن است که در انجا کافه ها و رستوران های متعددی می یابید.

 

همانند دهکده های دیگر ایتالیا ، در تلارو نیز غذا بسیار مهم است و غذاهای مخصوص این منطقه نیز با طعم و مزه های متنوع و خوبی ارائه می شود بنابراین امتحان کردن رستوران ها و منوهایی که مخصوص مزه کردن غذاها است را از دست ندهید.

 

با گذر از میدان اصلی به قلب دهکده می رسید ، خیابان های باریک و تو در تو که گاهی گم شدن در آنها نیز لذتبخش خواهد بود. وقتی از این راهروهای باریک به بالا بروید به یک ساختمان قدیمی میرسید که Oratory of San Maria in Selaa نام دارد. این ساختمان در سال 1660 ساخته شده است اما اخیرا بازسازی هایی در آن صورت گرفته و امروزه بعنوان مرکزی برای میزبانی نمایشگاهها و رویدادهای مهم محلی مورد استفاده قرار می گیرد.رو به روی این ساختمان یک حیاط کوچک است که از آنجا می توانید چشم اندازی زیبا و پانورامیک از ساحل لیگوریان را مشاهده کنید.کلیسای قدیمی شهر ، کلیسای سن گیورگیو ، مربوط به نیمه دوم قرن ششم می شود.

 

دسترسی به این دهکده از دو شهری که نزدیک به آن هستند امکان پذیر است. با ماشین به راحتی می توان از شهر Lerici با طی کردن 5 کیلومتر مسیر به تلارو رسید ، در حالیکه پایتخت این استان ، La Spezia در فاصله 20 کیلومتری این دهکده قرار گرفته است. اگر بتوانید با اتوبوس یا ماشین خودتان را به شهر Lerici برسانید ، مسیر رسیدن به تلارو بسیار آسان خواهد بود چرا که کل مسیر با تابلوهایی مشخص شده و امکان گم شدن در این مسیر وجود ندارد.

us4uhR7jYlKcdsFpSOu4uKCJCYgZk3nMWoW8fQYF

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان