//
کدخبر: ۵۸۲۸۷ //

سفر به جزیره ی سیشل

سیشل مجمع الجزایری است که در قاره ی آفریقا و اقیانوس هند واقع شده است. این مجمع الجزایر از 115 جزیره تشکیل شده است که باهم تشکیل یک کشور مستقل با نام جمهوری سیشل را داده اند. زیبایی های جزایر سیشل به حدی است که سالانه گردشگران زیادی برای سفر به این کشور می روند.

سفر به جزیره ی سیشل
به گزارش فرتاک نیوز،

جمهوری سیشل (Seychelles) کشوری آفریقایی است که در اقیانوس هند و در شمال جزیره ی ماداگاسکار قرار گرفته است. این کشور با جمعیت حدود 86 هزار و 525 نفر کم جمعیت ترین کشور آفریقایی محسوب می گردد. از بین 115 جزیره ی سیشل، تنها چند جزیره ی آن مسکونی هستند. از مهم ترین جزایر سیشل می توان به ماهه (Mahé)، پراسلین (Praslin) و لادیگ (La Digue) اشاره کرد. ماهه اصلی ترین جزیره این کشور بوده و حدود 90 درصد جمعیت این کشور در این جزیره سکونت دارند.  پایتخت جمهوری سیشل با نام ویکتوریا نیز در جزیره ماهه واقع شده است و از دیدنی های جزیره ی سیشل می باشد.

 

تاریخچه ی جزیره سیشل

جزایر سیشل برای اولین بار توسط فردی با نام واسکو دوگاما در سال 1501 کشف شد. با توجه به این که این جزیره یکی از راه های تجارت قاره های آسیا و آفریقا بود، به عنوان یک مقر در دست دزدان دریایی قرار گرفت و مشکلات زیادی را به وجود آورد.  پس از آن جزایر سیشل در سال های 1756 تا 1794 به دست فرانسویان افتاده و توسط آن ها اداره میشد، از این رو دزدان مجبور به ترک سیشل شدند. از سال 1794 انگلیسی ها این جزیره را گرفته و در سال 1814 به طور رسمی جزو مستعمرات خود معرفی کردند. پس از گذشت 16 سال، بسیاری از بردگان که به تازگی آزاد شده بودند به جزیره ی سیشل مهاجرت کرده و این مکان را برای زندگی خود انتخاب کردند.  به دلیل آب و هوای استوایی و دلپذیر این منطقه، سیشل از قرن نوزدهم به بعد یکی از مناطق محبوب برای گردشگری محسوب شده و مورد توجه خانواده های ثروتمند انگلیسی واقع شد. در آخر سیشل در سال 1976 استقلال یافت و به عنوان یک کشور مستقل اعلام موجودیت کرد. سیشل اکنون به عنوان یکی از اعضای جامعه ی مشترک المنافع انگلستان  محسوب می گردد.

 

جزایر سیشل و وضعیت آب هوایی آن

سیشل دارای مساحت 444 کیلومتر مربع و 115 جزیره می باشد. از بین این تعداد، تنها چند جزیره قابل سکونت هستند. جزیره  ماهه اصلی ترین جزیره است که حدود 90 درصد جمعیت سیشل در این جزیره اقامت دارند. از بین جزایر دیگر سیشل 41 جزیره ی آن گرانیتی کوهستانی و حدود 50 جزیره نیز مرجانی هستند. این جزایر در اطراف جزیره ی ماهه پراکنده شده اند. آب و هوای این منطقه دریایی استوایی بوده و بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد و سفر به جزیره ی سیشل برای توریست ها خیلی رویایی خواهد بود. بارندگی ها در این جزیره معمولا به صورت سنگین انجام می شود. رطوبت این منطقه بسیار بالا و نسیم ملایمی از جهت دریا می وزد.

 

آداب و رسوم و فرهنگ مردم

جمهوری سیشل از لحاظ تقسیمات کشوری به 25 ناحیه تقسیم می شود. در این منطقه مردم بومی وجود ندارند و تمامی ساکنان آن مهاجرانی هستند که از کشورهای فرانسه، آفریقا، هند و چین به این جزیره آمده اند. زبان های این مردم بیشتر انگلیسی و فرانسوی می باشد و از این رو این زبان ها به عنوان زبان رسمی مردم آن تبدیل شده است. اکثر سیشلی ها مسیحی و کاتولیک بوده و منبع درآمد آن ها نیز از صادرات ماهی، برگ چای و گیاهان معطر تامین می گردد. صنعت گردشگری نیز یکی از اصلی ترین در آمد مردمان این بخش می باشد. موسیقی محلی مردم سیشل ترکیبی از موسیقی های آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی است. اگر قصد مسافرت به این جزایر و تماشای سواحل زیبای آن را دارید، باید به قاره ی آفریقا و اقیانوس هند سفر کنید.

1__hamgardi_seychelles1

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان