//
کدخبر: ۵۶۵۸۹ //

دره ی عمیق تودرا جرج مراکش

دره ای عمیق درنزدیکی شهر تینر هیر و میان دو رودخانه دادس و تودرا در 40 کیلومتری انتهای این رودخانه ها و در شرق کوه های اطلس کبیر در مراکش واقع شده است به نام ‫دره ی تودرا جرج‬‎. مراکش در شمال غربی قاره آفریقا واقع شده است .اسم دیگر آن مغرب است.

دره ی عمیق تودرا جرج مراکش
به گزارش فرتاک نیوز،

دره ای عمیق درنزدیکی شهر تینر هیر و میان دو رودخانه دادس و تودرا در 40 کیلومتری انتهای این رودخانه ها و در شرق کوه های اطلس کبیر در مراکش واقع شده است به نام تودرا جورج. مراکش در شمال غربی قاره آفریقا واقع شده است .اسم دیگر آن مغرب است.  مراکش کشوری است که شاید تصور کنید که نقاط گردشگری زیادی در آن برای دیدن وجود ندارد اما کسانی که به این کشور سفر داشته اند خلاف این عقیده اعتقاد دارند آنها مراکش را جزو دیدنی ترین و محبوب ترین  مقصد های گردشگری جهان دانسته اند.   رودخانه ای در ته دره ی عمیق تودرا جرج وجود دارد که آب آن بسیار خنک می باشد. این صخره ها یی که این رودخانه ی آب سرد جریان دارد دارای  شکاف می باشند و این نشان دهنده این است که آب زیادی در یک زمان خاص در این رودخانه جریان دارد. یخچال های طبیعی که در کوهستان اطراف دره ی عمیق تودرا جورج وجود دارد آب این روخانه را تامین می کند . از طریق نهرها آب از کوهستان به داخل رودخانه سرازیر می شود . این رودخانه یک رودخانه یخچالی می باشد زیرا آب آن کاهش یافته و رو به خشک شدن نهاده است . این دره ی عمیق به صورت یک پدیده ی زیبایی در 15 کیلومتری شهر تینرهیر گسترده شده است . تنغیر نام غربی شهر تینرهیر می باشد. این دره ی اعجاب انگیز دارای دیواره هایی سنگی به طول 160 متر می باشد و تغییر رنگی که در طی روز این دیواره های سنگی از خود بروز می دهند شگفت انگیز و دیدنی می باشد. در قسمت هایی از این دره ارتفاع دیواره ها که با فاصله ی ده متری از هم قرار گرفته اند چیزی در حدود 600 متر می باشد. برای کسانی که به این جا سفر کرده اند کلبه های کوچک محلی و هتل هایی در اینجا تعبیه شده است که می توانند در کنار رودخانه و در این دره ی شگفت انگیز شب را به روز برسانند. اگر جزو افرادی هستید که به پیاده روی  علاقه دارید و هر روز در طول هفته مسیر های مختلفی را برای تناسب اندام و حفظ سلامتی خود پیاده روی می کنیدبایدبه شما همراهان گرامی عرض کنم که این جا بهترین مکان برای پیاده روی است و کسانی که همیشه یک دوربین همراه خود دارند و از مناظر زیبا عکس برداری می کنند نیز می توانند صحنه های زیبایی را با لنز دوربین خود ثبت کنند. سطح ناهمواری که این صخره ها دارند صخره نوردان را ذوق زده خواهد کرد چون که به راحتی می توانند به صخره نوردی در این دیواره ها بپردازند و لذت ببرند. طبیعت بی نظری در این جا فراهم است که هر کسی را مجذوب خود خواهد کرد. مناطق اطراف این دره توسط جاده ای آسفالته به یکدیگر متصل شده اند این جاده همواره مورد بازدید و مرمت استفاده می گیرد.  

 

ژرف دره ی تودرا جرج

رودخانه ای در ته ‫دره ی تودرا جرج‬‎ وجود دارد که آب آن بسیار خنک می باشد و از جاذبه گردشگری مراکش است. این صخره ها یی که این رودخانه ی آب سرد جریان دارد دارای  شکاف می باشند و این نشان دهنده این است که آب زیادی در یک زمان خاص در این رودخانه جریان دارد. یخچال های طبیعی که در کوهستان اطراف دره ی عمیق تودرا جورج وجود دارد آب این روخانه را تامین می کند . از طریق نهرها آب از کوهستان به داخل رودخانه سرازیر می شود . این رودخانه یک رودخانه یخچالی می باشد زیرا آب آن کاهش یافته و رو به خشک شدن نهاده است . دره ی عمیق تودرا جرج به صورت یک پدیده ی زیبایی در 15 کیلومتری شهر تینرهیر گسترده شده است . تنغیر نام غربی شهر تینرهیر می باشد. این دره ی اعجاب انگیز دارای دیواره هایی سنگی به طول 160 متر می باشد و تغییر رنگی که در طی روز این دیواره های سنگی از خود بروز می دهند شگفت انگیز و دیدنی می باشد. در قسمت هایی از این دره ارتفاع دیواره ها که با فاصله ی ده متری از هم قرار گرفته اند چیزی در حدود 600 متر می باشد. برای کسانی که به این جا سفر کرده اند کلبه های کوچک محلی و هتل هایی در اینجا تعبیه شده است که می توانند در کنار رودخانه و در این دره ی شگفت انگیز شب را به روز برسانند. اگر جزو افرادی هستید که به پیاده روی  علاقه دارید و هر روز در طول هفته مسیر های مختلفی را برای تناسب اندام و حفظ سلامتی خود پیاده روی می کنید باید به شما همراهان گرامی عرض کنم که این جا بهترین مکان برای پیاده روی است و کسانی که همیشه یک دوربین همراه خود دارند و از مناظر زیبا عکس برداری می کنند نیز می توانند صحنه های زیبایی را با لنز دوربین خود ثبت کنند. سطح ناهمواری که این صخره ها دارند صخره نوردان را ذوق زده خواهد کرد چون که به راحتی می توانند به صخره نوردی در این دیواره ها بپردازند و لذت ببرند. طبیعت بی نظری در این جا فراهم است که هر کسی را مجذوب خود خواهد کرد. مناطق اطراف این دره توسط جاده ای آسفالته به یکدیگر متصل شده اند این جاده همواره مورد بازدید و مرمت استفاده می گیرد.

1__hamgardi_858684e1-2940-4f2b-a82d-73f99b6f138d

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان