//
کدخبر: ۵۶۵۲۸ //

پیشنهاد تشکیل اتحادیه توسعه روستایی ایران و اتریش

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری روز پنجشنبه در همایش 'روستای هوشمند' در اتاق بازرگانی اتریش ، پیشنهاد کرد که دو کشور اتحادیه ای در زمینه توسعه روستایی تشکیل دهند.

پیشنهاد تشکیل اتحادیه توسعه روستایی ایران و اتریش
به گزارش فرتاک نیوز،

 ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این همایش گفت: اتحادیه توسعه روستایی را با هم بنا بگذاریم که یا اتاق های بازرگانی ایران و اتریش، یا سازمانهای مردم نهاد و یا دولتها می توانند نسبت به تاسیس چنین اتحادیه ای اقدام کنند.

 

وی افزود: این اتحادیه توسعه روستایی می تواند به صورت یک سازمان مردم نهاد و غیردولتی (ان جی او) یا بصورت یک سازمان دولتی باشد.

 

رضوی که همچنین ریاست انجمن دوستی ایران و اتریش را نیز بر عهده دارد ، با بیان اینکه طبیعت ایران و بیابانهای مرکزی ایران جذابیت زیادی برای مردم اروپا دارد افزود: ما می توانیم با مشارکت یکدیگر اقدام به تاسیس یک مجموعه بزرگ گردشگری در بیابانهای مرکزی ایران کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد که هم اکنون روزانه حداقل 50 نفر از مردم اروپا صرفا برای دیدن بیابان به مناطق مرکزی ایران می روند.

 

** اهمیت محیط زیست برای دولت ایران

معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در ایران نزدیک به 63 هزار روستا با بیش از 20 میلیون نفر جمعیت وجود دارد ، گفت: یکی از مسائل مهمی که ما به آن توجه داریم ، بحث محیط زیست برای همه مردم کشور است.

 

وی افزود: از مشکلاتی که برخی از شهرهای بزرگ ما با آن رو به رو هستند این است شاید کمتر به مساله روستاها و روستاییان توجه شده و بنابراین یکی از وظایف مهمی که دولت دکتر روحانی در این دوره برای خودش تعریف کرده است، توجه خاص به مساله محیط زیست است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر از وظایفی که دولت برای خود تعریف کرده ، تعامل با کشورهای مختلف جهان است. تعامل با جهان نه تنها سرلوحه کار دولت است بلکه دستور رهبری جمهوری اسلامی ایران هم هست.

 

وی با اشاره به اینکه اتریش یا یار همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و در مقابل ایران نبوده است گفت: یقینا در تعامل با کشورهایی که به حقوق هم احترام می گذاریم کوتاهی نمی کنیم و کشورهایی که با ایران مشکل نداشته اند در اولویت هستند.

 

وی بر توسعه روابط اقتصادی ایران و اتریش تاکید کرد و گفت توسعه این روابط موجب روابط سیاسی و فرهنگی هم خواهد شد.

 

** تجربه های خوب بازدید از روستاهای اتریش و توجه به انرژی خورشیدی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که روز گذشته از شماری از روستاهایی اتریش بازدید کرده بود، در این خصوص گفت: در کشور اتریش که میزان بارندگی حدودا چهار برابر بارندگی در ایران است ، به بازیافت آبها توجه ویژه ای داشتند.

 

وی افزود: نکته جالب برای من این بود که مسئولین دهستان پنج روستا با هم شرکتی تاسیس کرده بودند برای بازیافت آبهایی که غیرقابل استفاده شرب هستند اما دوباره همین آبها را دوباره در سیکل آب شرب وارد می کنند و این نشان از دقت مردم اتریش حتی در روستاها دارد.پاکیزگی و نظافت در روستاهای اتریش نیز بسیار جالب بود.

 

رضوی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بازدید از یک نیروگاه خورشیدی در اتریش گفت: امکان استفاده از انرژی خورشیدی در ایران بیشتر است و نیروگاههای خورشیدی مشابه اتریش در ایران قابل توسعه است. امکان بیشتر استفاده از انرژی خورشیدی در ایران می تواند در ایران هم برای تولید انرژی و هم ایجاد اشتغال توسعه یابد.

 

**ریسک پذیری سرمایه گذاری در ایران بسیار پایین است

رضوی در بخش دیگری اظهاراتش در این مراسم تاکید کرد: امروز یقینا ایران از کشورهای باثبات و دارای قدرت در منطقه و جهان است و ریسک پذیری برای سرمایه گذاری در ایران نسبت به کشورهای همسایه بسیار پایین است و در حداقل ممکن است.

 

 در همایش یک روزه با عنوان 'روستای هوشمند' که روز پنجشنبه در اتاق بازرگانی اتریش در وین برگزار شد ، نمایندگان حدود 40 شرکت ایرانی با مسائل مربوط به توسعه روستایی با تاکید بر انرژی های تجدیدپذیر به تبادل نظر پرداختند. در این همایش همچنین جوایز 'بنیاد جهانی انرژی' (Energy Globe) سال 2017 به شرکتهای برتر در زمینه های پروژه های زیست محیطی اعطا شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان