//
کدخبر: ۴۵۱۱۶ //

این درخت در انگلیس پول می دهد!

وقتی بچه بودید و همیشه با گریه و زاری از مادرتان می خواستید که برایتان چیزهای گران بخرد ممکن است با این جمله از سوی مادرتان روبرو شده باشید که پول روی درخت سبز نمی شود و یا پول علف خرس نیست! در آن لحظه کاش می دانستید که در انگلیس درختانی هستند که بر رویشان پول سبز می شود! برای آشنایی با این درختان عجیب پول مارا همراهی کنید.

به گزارش فرتاک نیوز،

در نقاط مختلف انگلیس درختانی را پیدا می کنید که در تنه قطورشان سکه هایی قرار داده شده است، سکه هایی که با نظم و ترتیب خاصی در بدنه درخت فرو رفته اند، سال ها همان جا مانده اند و درختی پر از پول را به وجود آورده اند. هیچ کس به درستی نمی داند که چرا مردم پول ها را داخل تنه درخت می گذارند، بعضی آن را به خوش شانسی ربط می دهند و اعتقاد دارند که این کار خوش شانسی می آورد و برخی دیگر بر این باورند که هر تعداد سکه ای که در داخل تنه درخت گذاشته می شود به همان تعداد صاحب فرزند می شوند.

 

درخت پول در انگلیس

با گشت و گذار در جنگل های بریتانیا درختانی را می بینید که تنه هایشان پر از سکه است، سکه هایی که رهگذران آن ها را با سنگ به بدنه درختان می کوبند و امیدوارند که این کار برایشان خوش شانسی بیاورد. البته بیشتر وقت ها این سکه ها بر روی تنه های درختان افتاده فرو می رود، درختانی که صحنه های جذابی را آفریده اند و با دیدن تنه آن ها سکه هایی را پیدا می کنید که برای چندین قرن قبل هستند و در اثر گذشت زمان لبه هایشان خمیده شده است.

trunk

پول بر روی تنه درختان

در روستای خوش منظره «پورتمیرون » در ولز ۵ تنه افتاده درخت وجود دارد که بر رویشان کلکسیونی از سکه های مختلف به نمایش درآمده است، در ابتدا که به تنه این درختان درختان نگاه می کنید شاید ندانید که چرا بر روی آن ها این همه سکه فرو رفته است اما بعد از کمی جست و جو می فهمید که روزگاری این درختان درخت آرزوها بودند و مایه دلخوشی عده ای رهگذر. در بریتانیا این رسم به دهه ۱۷۰۰ برمی گردد در آن زمان درختی در اسکاتلند وجود داشت که در داخل تنه اش پولی کوبیده شده بود در واقع فردی بیمار آن پول را در آن درخت گذاشته بود و بعد از مدتی بیماریش کاملا برطرف شد، مردم  بر این باور بودند که اگر کسی آن پول را از درخت بیرون بیاورد بیمار می شود.

money-treee

تنه پر پول درختان

اما چرا درختان برای این کار انتخاب شده اند و چرا پول ها به داخل تنه درختان کوبیده می شوند؟ از قدیم این اعتقاد وجود داشت که روح الهی در درختان زندگی می کند و به همین دلیل دور درختان شکلات و هدایایی گذاشته می شد همان کاری که امروز هم در هنگام کریسمس انجام می شود. این کار ما را یاد پرتاب کردن پول در حوضچه ها می اندازد کاری که آن هم برای خوش شانسی انجام می شود و یا بستن قفل در زوج های جوان که برای جاودانه کردن عشقشان انجام می دهند.

 

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان