//
کدخبر: ۴۵۰۳۶۱ //

معرفی ۷ ویژگی شگفت‌انگیز قطارهای سریع‌السیر ایران

قطارهای سریع‌السیر یکی از بهترین وسایل حمل‌ونقل عمومی هستند که از سال ۱۳۴۵ به ناوگان ریلی کشور افزوده‌شده‌اند و سفری راحت، ایمن و پرسرعت را به مسافران هدیه می‌دهند.

معرفی ۷ ویژگی شگفت‌انگیز قطارهای سریع‌السیر ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر فاصله بین مبدا و مقصد موردنظر شما زیاد است و تمایل ندارید که بیشتر زمان سفر خود را در راه بمانید، خرید بلیط قطار سریع‌السیر بهترین راهکار خواهد بود. در ادامه، درباره مهم‌ترین ویژگی این قطارها بیشتر خواهیم گفت. تا پایان همراه ما باشید.

سرعت و ایمنی در کنار هم

اولین و مهم‌ترین ویژگی قطارهای سریع‌السیر سرعت بالای آن‌هاست که مدت‌زمان سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. قطارهای پردیس رجا تنها قطارهای پر‌سرعت ناوگان ریلی هستند که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سفری امن و سریع را به شما هدیه می‌دهند؛ البته باید توجه داشت که قطارهای دیگری نیز همچون قطار فدک با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در مسیرهای ریلی ایران مشغول به فعالیت هستند که به‌نوعی می‌توان آن‌ها را جزو قطارهای تندرو محسوب کرد.

باتوجه‌به این‌که در روزهای پایانی سال هستیم، اگر قصد سفر با قطار در تعطیلات عید نوروز را دارید، پیشنهاد می‌شود که در اولین فرصت، رزرو بلیط قطار موردنظر خود را نهایی بفرمایید.

فعال در مسیرهای ریلی مختلف

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم قطارهای سریع‌السیر این است که در مسیرهای ریلی مختلفی در سطح کشور مشغول به ارائه خدمت به مسافران هستند؛ این در حالی است که بیشتر افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که این قطارها تنها در مسیر ریلی تهران مشهد فعال هستند. دلیل این دیدگاه نیز به این خاطر است که آن‌ها اولین بار در این مسیر فعال شدند. در‌حال‌حاضر قطارهای سریع‌السیر در مسیرهای مختلفی فعال هستند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • تهران-مشهد و بالعکس

  • تهران-همدان و بالعکس

  • تهران-یزد و بالعکس

  • تهران-قم و بالعکس

  • تهران-زنجان و بالعکس

  • تهران-میانه و بالعکس

  • قم-مشهد و بالعکس

  • قزوین-مشهد و بالعکس

  • کرج-مشهد و بالعکس

  • رشت-مشهد و بالعکس

  • رشت-تهران و بالعکس

  • تهران-اهواز و بالعکس

  • تهران-خرمشهر و بالعکس

عدم توقف در ایستگاه‌های بین‌راهی

در‌واقع آن‌چه که خرید بلیط قطار پیش فروش پردیس و فدک را در بین شرکت‌های ریلی مختلف پرطرفدار کرده، این است که این وسایل حمل‌ونقل نسبت به نمونه‌های معمولی آن در ایستگاه‌های کمتری توقف دارند. این موضوع سبب می‌شود که مسافران سریع‌تر از همیشه به مقصد خود برسند.

به‌بیان‌دیگر، طرز کار قطارهای تندرو (خودکششی‌بودن) و ایستگاه‌های توقف کمتر، موجب کاهش زمان سفر می‌شوند. خودکششی‌بودن قطارها به این معنی است که در هر واگن از قطار، موتور محرکی تعبیه شده است که به‌صورت کاملا مجزا از یکدیگر عمل می‌کنند؛ یعنی وظیفه حمل واگن‌های عقبی برعهده واگن‌های جلویی نخواهد بود. همین امر باعث می‌شود که سرعت این قطارها از نمونه‌های لکوموتیوی بیشتر شود.

عدم اختلاف قیمت بلیط ‌های سریع‌السیر و معمولی

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده قطارهای سریع‌السیر، قیمت خرید مناسب بلیط آن‌هاست که سفر با این وسیله‌های حمل‌ونقل را برای همه امکان‌پذیر می‌کند؛ بنابراین، اگر قصد رزرو پیش فروش بلیط قطارهای تندرو را دارید، با خیال راحت می‌توانید این کار را انجام دهید.

در سایت اینترنتی فلای تودی که یکی از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار سریع‌السیر است، می‌توانید قیمت فروش بلیط ‌ها را باتوجه‌به مبدا و مقصد موردنظر خود بررسی و رزرو کنید.

راحتی و آسایش سفر

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ممکن است مسافران را از خرید بلیط پیش فروش قطار و سفر با این وسیله نقلیه منصرف کند، سروصدای احتمالی قطارهاست؛ این درحالی است که در ساخت نمونه‌های سریع‌السیر از تکنولوژی و متریالی استفاده شده است که به‌هیچ‌وجه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند.

مورد مهم بعدی، صندلی قطارهای سریع‌السیر است که راحتی زیادی را برای مسافران به‌همراه دارد. در قطارهای پردیس، صندلی‌های هواپیمایی تعبیه شده‌اند که بسیار نرم و راحت و متناسب برای سفرهای طولانی هستند. قطارهای فدک نیز با امکان تختخواب‌شدن صندلی‌ها در کوپه‌های شخصی، راحتی و آسایش بیشتری را برای مسافران به‌همراه دارند.

ارائه خدمات و امکانات متنوع

از دیگر ویژگی‌های قطارهای سریع‌السیر که سفر با این وسایل ‌نقلیه را به انتخاب بسیاری از مسافران تبدیل کرده، ارائه امکانات بسیار شایسته در طول سفر است. از‌جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرکت سریع با سرعت میانگین ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت رفع آلودگی‌های صوتی

  • تعبیه عایق‌های حرارتی برای حفظ دمای مطلوب کوپه

  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه‌ها

  • پشتیبانی از سامانه صوتی و تصویری

  • امکان مشاهده موقعیت لحظه‌ای در سامانه مسیریاب

  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی

  • سرو نوشیدنی و میان‌وعده در طول سفر

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه‌ای

امکان ارسال کالا

یکی دیگر از ویژگی قطارهای سریع‌السیر که استفاده از آن‌ها را به‌خصوص در کشورهای خارجی پرطرفدار کرده، امکان حمل و ارسال کالا در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ بنابراین، اگر بسته‌ای دارید که باید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهری دیگر ارسال کنید، می‌توانید از این خدمت فوق‌العاده قطارهای تندرو بهره‌مند شوید.

برای انجام این کار تنها کافی است که بسته موردنظر خود را همراه با اطلاعات کامل، شامل محتویات بسته، ارزش حدودی آن، وزن، نام و آدرس فرستنده و همچنین نام و آدرس گیرنده، به باجه توشه راه‌آهن تحویل دهید. مهم‌ترین مزیت ارسال بار با این روش این است که هیچ‌گونه محدودیتی در میزان و وزن کالاها وجود ندارد؛ ازطرفی، هر نوع بار مجاز با این روش قابل‌حمل است.

راهنمای خرید بلیط قطار سریع‌السیر

اگر که باتوجه‌به ویژگی و مزایای سفر با قطارهای سریع‌السیر نسبت به خرید بلیط قطار آن‌ها ترغیب شده‌اید، به سایت اینترنتی فلای تودی سری بزنید. این فروشگاه اینترنتی امکان خرید بلیط‌ های سفر از مسیرهای ریلی مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.

چنان‌چه مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در سایت فلای تودی وارد کنید، انواع بلیط‌های قطارهایی که شامل قطار سریع‌السیر نیز می‌شود، به‌ترتیب قیمت از ارزان‌ترین تا گران‌ترین برای شما نمایش داده شده که درنهایت با بررسی جزئیات و قیمت هر گزینه می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. کارشناسان سایت نیز در هرلحظه آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند؛ بنابراین، با خیالی راحت خریدی متفاوت را تجربه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان