//
کدخبر: ۴۴۵۲۰۳ //

نکات مهم و ترفندهای بستن چمدان قبل از سفر با قطار و هواپیما

یکی از اقدامات مشترکی که تقریباً در همه سفرها انجام می‌دهیم بستن چمدان‌ها و ساک‌های سفر است.

نکات مهم و ترفندهای بستن چمدان قبل از سفر با قطار و هواپیما
به گزارش فرتاک نیوز،

این کار هرچند به‌ظاهر ساده و ناچیز به نظر می‌رسد اما نکات و ترفندهای ظریفی دارد که بهتر است آنها را در نظر گرفت؛ به‌ویژه اگر قرار است با وسایل حمل‌ونقل رایجی مثل قطار و هواپیما سفر کنیم.

در مطلب حاضر قرار است نکات مهم و ترفندهای بستن چمدان قبل از سفر با قطار و هواپیما را مرور کنیم؛ بنابراین اگر شما هم در آینده نزدیک قرار است به سفر بروید با ما همراه باشید.

Someone-Standing-On-A-Suitecase-Trying-To-Push-The-Stuff-On-It-Down-To-Pack-It

قدم اول: تهیه لیست وسایل

فرقی ندارد که قرار است با چه وسیله‌ی نقلیه‌ای سفر کنید؛ درهرصورت تهیه یک لیست کامل از همه وسایلی که در طول سفر به آنها نیاز دارید همیشه قدم اول است. ممکن است شما هم مثل تعداد زیاد دیگری از افراد این کار را بی‌فایده و زمان‌بر بدانید اما باید بگوییم همین اقدام کوچک تأثیر زیادی در برنامه بسته‌بندی چمدان‌های سفرتان دارد. زمانی که بدون فکر و به طور لحظه‌ای اقدام به گذاشتن وسایل در چمدان می‌کنید معمولاً خیلی از اقلام را از قلم می‌اندازید یا احتمالاً وسایلی را که نیازی به آنها نیست در چمدانتان قرار می‌دهید؛ درحالی‌که اگر ابتدا یک لیست بنویسید با یک نگاه اجمالی و کمی فکر می‌توانید درباره وسایل موردنیاز سفر تجدیدنظر کنید و آگاهانه‌تر عمل کنید.

درنظرگرفتن سقف مجاز وسایل در وسیله نقلیه

یکی از توصیه‌های عمومی درباره بستن چمدان سفر که همه شنیده‌اند این است که تاحدامکان وسایل کمتری همراه ببرید و از همراه بردن چمدان‌های سنگین خودداری کنید. عمل‌نکردن به این توصیه برای آنهایی که با خودرو شخصی سفر می‌کنند مشکل چندانی پیش نخواهد آورد؛ اما در سفر با هواپیما و قطار باید در نظر داشت که میزان وسایلی که در چمدان می‌گذارید و حتی سایز آن از اهمیت برخوردار است.

در سفر با قطار و هواپیما معمولاً وزن و حجم مشخصی برای حمل بار به‌صورت رایگان تعیین می‌شود و همراه‌داشتن میزان بیش از آن مشمول پرداخت هزینه بیشتر می‌شود. میزان بار مجاز در پرواز توسط هر ایرلاین به طور مجزا مشخص می‌شود که در سایت رزرو درج قابل رؤیت است.

در خصوص قطار نیز این میزان در حدود ۱۵۰ کیلوگرم است؛ بااین‌وجود در مورد قطارهای بین‌المللی این مقدار متفاوت است بنابراین اگر بلیط قطار تهیه کرده‌اید حتماً پیش از شروع سفر از پیش از میزان بار مجاز مطلع شوید تا در ایستگاه راه‌آهن به مشکلی برنخورید.

چیدمان اصولی وسایل در داخل چمدان

مشکلی که بسیاری از افراد در بستن چمدان سفر با آن روبه‌رو می‌شوند کمبود فضا برای جادادن همه وسایل موردنیاز در چمدان است. برای‌آنکه بتوانید از همه فضاهای چمدان سفرتان نهایت استفاده را ببرید چند ترفند مختلف وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آنها چیدمان لباس‌ها به‌صورت رول‌های کم‌حجم به‌جای تا زدن معمولی لباس‌ها است. تلاش کنید لباس‌ها را به‌صورت رول و دایره‌وار تا بزنید و همه فضاهای خالی میان لباس‌ها را با رول‌های لباس پر کنید. در چیدمان وسایل دیگر نیز این ترفند را بکار بگیرید به طور مثال وقتی کفشتان را در چمدان می‌گذارید از فضای خالی داخل کفش برای قراردادن جوراب یا اقلام دیگر استفاده کنید.

Someone-Putting-Stuff-In-A-Suitecase-With-Clothes-Inside-It

انتخاب هوشمندانه وسایل سفر

بسیاری از افراد معمولاً وسایلی را با خود به سفر می‌برند که یا از آنها استفاده نمی‌کنند یا ابداً نیاز ضروری به وجود آنها ندارند. اهمیت این موضوع به‌خصوص در سفرهای خارجی به دلیل محدودیت میزان بار مجاز در پروازها بیشتر است؛ بنابراین چند ترفند خاص وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر عمل کنید و فقط اقلام ضروری را با خود به همراه ببرید.

فرض کنید بلیط هواپیما رزرو کرده‌اید، پس در این صورت به‌احتمال‌قوی یک هتل هم برای اقامتتان رزرو کرده‌اید؛ بنابراین باید در نظر داشته باشید که اقلام بهداشتی عمومی نظیر حوله، مسواک، صابون و شامپو معمولاً توسط هتل‌های میان‌رده و بالاتر به طور رایگان عرضه می‌شود و نیازی به گذاشتن این اقلام در چمدان نیست. درصورتی‌که اقلام بهداشتی خاصی را باید همراه ببرید بهتر است سایز مسافرتی آنها را خریداری کنید.

در انتخاب لباس نیز بهتر است از میان لباس‌هایی که از نظر رنگ و طرح شبیه هم هستند تعداد محدودی بردارید و سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید به طرق مختلف آنها را با هم ست کنید تا نیاز به همراه بردن چندین دست لباس دیگر نباشد.

چمدان‌های سبک‌تر را همراه ببرید

یکی از مواردی که اغلب از دید بیشتر مسافران پنهان می‌ماند تهیه چمدان باکیفیت و سبک برای سفر است. اگر برای خرید چمدانی که وزن گرمی کمتری دارد هزینه بیشتری بپردازید بعدها بارها در سفرهای هوایی با هواپیما یا در سفر با قطار کمتر نگران افزایش بار قابل‌حمل دارید. ضمن آنکه در طول مسیر به‌ویژه در سفرهای ریلی حمل و جابه‌جایی آنها برایتان ساده‌تر خواهد بود.

اگر در طول سفر اقدام به خرید چمدان جدید کردید و قصد بازگشت دارید بهتر است محتویات آن را بادقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که چمدان خالی است زیرا در گیت‌های بازرسی مسئولیت کامل وسایل داخل چمدان به عهده شما است.

دو چمدان کوچک را به یک چمدان بزرگ ترجیح دهید

یکی دیگر از نکات مهمی که در خصوص آماده‌سازی چمدان‌ها پیش از سفر با هواپیما یا قطار باید در نظر داشت این است که تقسیم‌بندی اقلام سفر در چند چمدان کوچک بهتر از همراه بردن یک چمدان بزرگ و حجیم است. زیرا در وهله اول حمل و جابه‌جایی دو چمدان کوچک بسیار راحت‌تر از یک چمدان بزرگ است و در وهله بعد در سفرهای ریلی معمولاً فضایی در بالای کوپه‌ها به چمدان‌ها اختصاص دارد.

در هواپیما نیز علاوه بر بخش بارها، در بالای صندلی مسافران فضای کوچکی برای قراردادن چمدان با سایز کوچک یا سایز کابین قرار دارد؛ بنابراین درصورتی‌که وسایلتان را در دو چمدان کوچک قرار دهید امکان بهتری برای استفاده از فضاهایی که به قراردادن وسایل مسافران در قطار و هواپیما اختصاص دارد، خواهید داشت.

Two-Child-Girl-And-Boy-Carrying-Small-Sitecases

کلام آخر

درحالی‌که عده زیادی از مسافران همواره با مشکل بستن چمدان سفر دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آن را یکی از دردسرسازترین بخش‌های آماده‌سازی‌های قبلی سفر می‌دانند، برخی ترفندها و نکات مهمی وجود دارند که با به‌کارگیری آنها در زمان بستن چمدان‌ها قبل از سفر با قطار یا هواپیما می‌توان کار بستن چمدان را بدون دردسر و اتلاف وقت انجام داد. در مطلب حاضر برخی از مهم‌ترین این نکات و ترفندها را بازگو کرده‌ایم.

لازم است در نظر داشته باشید که هر یک از مواردی که در این مطلب به آنها پرداختیم موارد مفصل‌تری را در برمی‌گیرند در حالی ما تنها یک مثال کاربردی را ذکر کرده‌ایم؛ بنابراین بهتر است درباره نکات گفته شده بیشتر فکر کنید تا بتوانید به موارد دیگر در آن زمینه هم پی ببرید.  

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان