//
کدخبر: ۴۳۸۴۹۳ //

۱۳ مکان ترسناک و رازآلود ایران که از آن ها زنده بیرون نخواهید آمد

ترسناک ترین مکان های ایران را می شناسید؟ اگر در حال مطالعه این مطلب هستید یعنی یک روز دیگر را زنده بوده اید و هنوز با ترسناک ترین نقاط ایران آشنا نشده اید. البته رسالت ما این است که حقایق را برای شما بازگو کنیم، اما تصمیم نهایی با خود شماست. اینکه هنوز به زندگی خود اهمیت بدهید و با این مکان ها در حد مطالعه کردن آشنا شوید یا به این مکان های ناشناخته و ترسناک بروید و زندگی خود را به خطر اندازید، کاری است که شما شخصا باید در مورد آن فکر کرده و عمل کنید.

۱۳ مکان ترسناک و رازآلود ایران که از آن ها زنده بیرون نخواهید آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

ترسناک ترین مکان های ایران را حتی به شوخی و جوک هم به یکدیگر پیشنهاد نکنید. این مناطق هیچ تفاوتی با فیلم های ترسناک هالیوودی ندارند. تنها تفاوتشان این است که در این فیلم ها مطمئن هستید که همه چیز صحنه سازی و غیر واقعی است. اما در این نقاط دهشتناک هیچ تقلبی وجود ندارد و شما با هیچ جلوه های ویژه ای روبرو نیستید. پس مراقب باشید چون ممکن است ورود به این نقاط هیچ بازگشتی نداشته باشد! در ادامه با ۱۳ مکان وحشتناک در ایران با ما باشید.

۱.دخمه زرتشتیان یزد و وحشتی تمام نشدنی

اولین مکان ترسناکی که قرار است به شما معرفی کنیم، دخمه زرتشتیان است که به آن برج سکوت یا برج خاموشان هم گفته می‌ شود. این مکان پیش از این گورستان زرتشتیان بوده و تا ۴۰۰ سال پیش نیز مورد استفاده واقع می شده. در اصل زرتشتیان از گذشته با رعایت آداب و رسومی خاص مرده های خود را در این دخمه ‌ها می گذاشتند تا از گزند کرکس ها و لاشخور ها در امان باشند. در کل این دخمه ها را خارج از روستا و شهر بنا می‌ کردند تا باعث آلودگی نشده و وزش باد سبب نشود که آلودگی‌ های ایجادشده از این گورستان به شهر وارد شود. همچنین در وسط این دخمه یک چاه می ساختند که به آن استودان می‌ گفتند و استخوان هایی را که از اجساد باقی مانده درون چاه می ریختند.

ناگفته نماند که محوطه دخمه به صورت مرتب ضد عفونی و جارو می شده تا برای استفاده های مجدد بعدی آماده باشد. این دخمه در منطقه صفائیه و درست در جنوب شرق یزد واقع شده و دو عمارت سنگی به شکل برج و مدور دارد. البته دخمه قدیمی تر که “مانجی هاترا” نام دارد در کنار دخمه دیگر با نام “گلستان” قرار گرفته که دخمه گلستان متعلق به دوره قاجار است. قطر این دخمه ۲۵ متر بوده و ۶ متر ارتفاع دارد. دخمه مانجی هاترا” هم با قطری معادل ۱۵ متر در کنار دخمه گلستان مستقر شده است. زرتشتیان به این دخمه ‌ها “دادگاه نیز می‌گفتند و بر این عقیده بودند که این دخمه‌ ها همان دادگاهی است که برای محاسبه اعمال توسط خداوند برپا می شود.

چون در دیدگاه زرتشتیان مرگ یک سلاح برای مبارزه کردن با اهریمن به حساب می آمده، این اجساد را در جایی قرار می دادند که اهریمن به آن مکان راه نداشته باشد. قرن هاست که دیگر این دخمه ها مورد استفاده نیستند و البته منسوخ شده ‌اند. ولی رمز و رازی که در آن ها وجود دارد همچنان در هاله ‌ای از ابهام است. خصوصاً در زمان تاریکی و بعد از غروب آفتاب نباید به این منطقه نزدیک شوید.

دخمه زرتشتیان یزد و وحشتی تمام نشدنی - الی گشت

۲.چابهار و قبرستان جنیان – ترسناک ترین مکان های ایران

 دومین مکان از ترسناک ترین مکان های ایران روستایی در چابهار معروف به قبرستان جنیان است. در سمت جنوبی استان سیستان و بلوچستان و درست در روستایی با نام روستای “تیس” چابهار یک قبرستان عجیب و غریب وجود دارد که مردم محلی معتقدند محل دفن جنیان و اجنه است. در توصیف قدمت این روستا همین بس که اسکندر مقدونی نام روستای “تیز” را در میان روایت‌ های خود قید کرده است. همچنین در دوران اسلام به این روستا “تسی” یا “تزی” هم گفته می شده. روستای تیز به‌عبارتی در گذشته مرکزی برای تجارت شکر در بلوچستان یا همان مکران بوده است. اما در حال حاضر این روستا به عنوان یکی از ترسناک ترین نقاط ایران شناخته می شود که البته در کنار این رعب و  وحشت، چندین مکان تاریخی جذاب نیز برای تماشا دارد.

در این روستا یک قبرستان وجود دارد که متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش بوده. محلی ها و بومیان به آن “جن صنط” می گویند و در زبان مردمان بلوچ نیز به نام گورستان جنیان شهرت دارد. اولین نکته ای که باعث وجود این روایت های ترسناک شده وجود ابعاد و اندازه های عجیب و غیر قابل باور قبر هایی است که در این گورستان هستند. ابعاد و اندازه هایی که سبب شده مردم باور کنند در این قبر ها جنیان و دیو ها خفته اند. همچنین اینکه این قبر ها در میان صخره های سنگی با چنین نظم و هماهنگی ساخته شده باشند، باور غیر طبیعی بودن آن ها را دامن می زند.

ناگفته نماند که شب ها شما صدای همهمه، موی،ه ناله، زاری و گریه فراوانی را از سمت این قبرستان می شنوید. مانند این است که جنیان هنوز هم رفتگان خود را در این مکان دفن می کنند و بازماندگان دفن شده های قدیم، بر سر رفتگان خود مویه و زاری می کنند. وحشت و ترس این مکان به قدری زیاد است که اگر فرد غریبه ای وارد روستا شده و تصمیم بگیرد که شب به این گورستان قدم بگذارد، مردم محلی به هر طریقی که شده او را از تصمیم خود منصرف می کنند.

۳.سیرجان و باغی از سنگ های مخوف 

شهرستان سیرجان در جنوب استان کرمان واقع شده. در این شهرستان باغی قرار دارد که از درختان این باغ به جای میوه، سنگ آویزان است. ماجرا هایی که در مورد این باغ روایت می‌ کنند سبب شده که آن را به یکی از ترسناک ترین مکان های ایران تبدیل کند. ماجرای این باغ از ابتدا به سال ۱۳۴۰ برمی گردد. صاحب این باغ فردی به نام درویش خان اسفندیار پور بوده و گفته می ‌شود که کاملاً لال و ناشنوا بوده. اما زمین های کشاورزی فراوانی داشته. این باغ سنگی در دوران اصلاحات ارضی فراز و نشیب های فراوانی را به خود دید.

در این دوران بود که تعداد زیادی از زمین های درویش خان از او گرفته شد و این موضوع او را به شدت ناراحت کرد. ایشان بعد از این ماجرا تصمیم گرفت به نشانه اعتراض دیگر کشاورزی نکرده و اجازه دهد که باغ ومزارعش به کلی خشک شوند. بعد از این مدت زمان درختان خشک شده و درویش خان، درختان خشک شده را در چاله هایی کاشته و سنگ هایی را از آنان آویزان کرد. افراد بر این باورند که چون وی نمی توانسته صحبت کند به نشانه اعتراض این عکس العمل را نشان داده. از دیگر عجایب این باغ این است که سنگ های آبی آویزان شده از درختان همگی یک شکل هستند و همین موضوع سبب شده تا شما تصور کنید که این سنگ ها از جای دیگر به این منطقه آورده شده‌اند که همگی تقریباً یک شکل یک اندازه هستند.

 برخی بر این باورند که درویش خان خود این سنگ ها را به این مکان آورده و عده‌ای می‌گویند که این سنگ ها خودشان به این شکل در درآمده اند. در هر حال افراد زیادی درویش خان را در زمان سوراخ کردن سنگ ها و آویزان کردن آن ها مشاهده کرده ‌اند. همچنین درویش‌خان تنها به سنگ ها اکتفا نکرده و لاستیک های پنچر، آینه های شکسته و هر وسیله دیگری را که میدیده را از درختان آویزان می کرده.

همچنین ایشان از این سنگ ها و وسایل آویخته شده از درختان مانند میوه های واقعی نگهداری می کرد. برخی دیگر نیز روایت می‌کنند که درویش خان باغ سنگی را در خواب دیده و صبح که بیدار شده شروع به درست کردن آن کرده. عده ای هم بر این باورند که بر اثر اصلاحات اراضی و فشاری که به درویش خان آمده، مجنون شده بوده. در هر حال هر چه که در ذهن درویش‌ خان بود موجب به وجود آمدن این اثر پر رمز و راز و مرموز شد که حالا بعد از گذشت سال ها همچنان پابرجاست و افراد زیادی را به باغ سنگی و شهر سیرجان می کشاند.

سیرجان و باغی از سنگ های مخوف - الی گشت

۴.قلعه جنی در کیش و روایت های واقعی آن – ترسناک ترین مکان های ایران

مکان بعدی که در لیست ترسناک ترین مکان های ایران توانسته رعب وحشت فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد کند، قلعه جنی کیش است. این قلعه متروک و کاملا مخروبه که در نزدیکی کشتی یونانی ها واقع شده درست مانند فیلم های ترسناک شما را دچار وحشتی واقعی می کند. این قلعه بنایی تسخیر شده است و هیچ روایت و داستان غیر واقعی در مورد آن وجود ندارد.

فقط کافیست هوا تاریک شود و شما از روی کنجکاوی هم که شده خود را به نزدیکی این قلعه برسانید. اصوات مرموز و هولناکی که در کنار صدای چکه کردن آب از چاه و وزش باد به گوش شما می رسد، حتی اگر مدال شجاعت هم داشته باشید ضربان قلب شما را به ۲۰۰ میرساند. این دژ قدیمی در روزگاران گذشته یک پاسگاه هنگی مرزی بوده سربازان و درجه داران زیادی در آن به انجام وظیفه خود می پرداختند.

در میانه‌ های دهه ۴۰ بنای جدیدی احداث شد و این دژ را به طور کامل تخلیه کردند. افراد زیادی بر این باورند که علت تخلیه این بنا حضور جنیان در آن است و این قلعه کاملاً به دست آن ها تسخیر شده. البته برخی از کارکنان این پاسگاه نیز عنوان کردند که قلعه در تصرف کامل جنیان است و صدا های نامفهوم و همهمه مانندی در اتاق ها و قسمت کریدور آن شنیده می شده.

ناگفته نماند که جنازه ۴ سرباز که شیفت شب خود را در این قلعه می‌ گذراندند هم پیدا شد، در حالی که صورت آن ها از وحشت خشک شده بود. برخی از اهالی قدیم منطقه بر این باورند که جنیان از وجود انسان ها در این منطقه ناراضی بودند با عث ایجاد ناآرامی در این پاسگاه شدند. این ناآرامی‌ ها به قدری ترسناک و خطرناک بود که از بالا دستور تخلیه پاسگاه صادر شد و آن را رها کردند. در هر حال ما به شما توصیه می کنیم که تحت هیچ شرایطی شب را در این قلعه نگذرانید. 

قلعه جنی در کیش و روایت های واقعی آن - ترسناک ترین مکان های ایران - الی گشت

۵.مازندران و تالاب رعب آور ارواح

تالاب ارواح مازندران همان تالاب رعب آور و وحشتناکی است که در بیشتر فیلم های خارجی نمونه آن را در ابتدای فیلم مشاهده می کنید. یک تالاب تسخیر شده که در نوشهر مازندران قرار گرفته و همیشه در بخار و مه فرو رفته است. نام دریاچه ای که این تالاب در آن است “دریاچه ارواح” بوده که آن را دریاچه “ملا کلا” یا دریاچه “ممرز” هم می نامند. فضای مرموز و وحشتناکی دارد و در اطراف آن طنین هر صدایی شما را از جای خود میپراند. درختان و بوته های متعددی که در اطراف آن قرار دارند، کاملاً متفاوت هستند.

همچنین آب این تالاب به شدت زلال است و انعکاس تصویر درختان و بوته ها در آب تالاب شما را به یاد ارواح سرگردان می اندازد که از زیر آب شما را تماشا می کنند. البته برخی از درختان در اطراف این تالاب کاملاً خشک شده اند و وجود دائمی مه سبب شده که شما جز ترس و وحشت احساس دیگری را در این منطقه تجربه نکنید. برخی از افراد محلی بر این باورند که این قسمت از جنگل همیشه محل زندگی مردگان بوده. زوزه باد در میان شاخ و برگ درختان و ترکیب آن با صدای پرندگان و حشرات و سایر جانداران که ممکن است بر روی یک شاخه خشک پا گذاشته و آن را بشکنند، سبب می شود که شما روی آرامش را در این منطقه نبینید.

مازندران و تالاب رعب آور ارواح - الی گشت

۶.قلعه آدم خواران در اردبیل   

یکی دیگر از مرموز ترین نقاط ایران قلعه آدم خواران اردبیل است. قلعه مترو که ای که از گذشته‌ های دور افسانه های زیادی در مورد آن روایت شده. این قلعه در نزدیکی دهکده ای با نام “کور عباسلو” واقع شده که از توابع شهرستان “نیر” در استان اردبیل است. بر اساس افسانه هایی که وجود دارد تمام افرادی که قرن ها قبل از این قلعه دیدن کرده‌ اند، به طرز مرموز و اسرار آمیزی ناپدید شده‌ اند. برخی بر این باورند که قلعه این افراد را بلعیده و بر همین اساس نام این قلعه را “قلعه آدم خوار” گذاشته اند.

البته داستان ها و افسانه های دیگری نیز در مورد این قلعه وجود دارد. دیواره های این قلعه ارتفاعی برابر با ۳۰۰ متر داشته و ضخامت آن ها در بعضی از نقاط از ۵ متر هم بیشتر است. برج و بارو هایی که این قلعه را ساخته ‌اند نفوذ به آن را کاملاً غیر ممکن کرده اند و به همین دلیل خی از افراد بعد از وارد شدن به قلعه دیگر مسیر خروج را پیدا نمی‌کردند. ناگفته نماند که بسیاری بر این باورند نیرو هایی فرا طبیعی وجود دارد که موجب گم شدن انسان ها در این قلعه می شوند. این قلعه تقریباً قدمتی بیشتر از ۴۵۰۰ سال دارد و ما توصیه می‌ کنیم که اگر به این منطقه سفر کردید جلوی وسوسه های ذهنی خود را گرفته و قدم به این قلعه نگذارید.

۷.گورستان خوفناک شهر یئری اردبیل – ترسناک ترین مکان های ایران

یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های ایران گورستانی است تحت عنوان شهریئری در اردبیل که در مشکین شهر این استان واقع شده و در یک محوطه باستانی است. در این محوطه ۳ قسمت قوشا تپه، نیایشگاه و دژ بنا شده که قدمت قلعه و نیایشگاه به هزاره دوم قبل از میلاد و قدمت قوشا تپه به هزارم هفتم قبل از میلاد بر می‌گردد. موضوعی که بیش از اندازه موجب ترسناک شدن این مکان شده گور های باستانی هستند که قدمت بعضی از آن ها به هزاره سوم قبل از میلاد بر می‌گردد. در سال ۱۳۶۵ یک محقق بریتانیایی بود که طی انجام تحقیقاتی به این موضوع دست پیدا کرد.

بعد از آن باستان شناسان ایرانی درست در سال ۱۳۸۲ به سرپرستی جناب دکتر نوبری حفاری های مجددی را در این منطقه انجام دادند که درستی نظریه باستان شناس بریتانیایی را تایید کرد. همچنین آثار دیگری نیز در این منطقه پیدا شده که نشان می‌ دهند در هزاره ششم قبل از میلاد این منطقه مسکونی بوده و سکنه داشته. بر روی سنگ های قرار گرفته روی قبر ها نقوشی حکاکی شده که برخی از این نقوش چهره های انسان هستند، اما دهان ندارند. درست شبیه این که رازی در این منطقه دفن شده که هیچ کس از آن سخنی به میان نمی آورد.

گورستان خوفناک شهر یئری اردبیل - الی گشت

۸.جنگل هولناک جیغ در مشهد 

در میان ترسناک ترین و مخوف ترین مناطق ایران، حضور در این جنگل و گذراندن ساعاتی در محیط مخوف آن شجاعتی غیر معمول می‌خواهد. شاید بارها و بارها نام این جنگل را در شهر مشهد شنیده باشید. اما باید بدانید که همه چیز واقعی است. کارشناسان زیادی برای پرده برداری از معمای این جنگ عازم منطقه شدند اما در نهایت اذعان داشتند که صدای ترسناک ایجاد شده به واسطه انبوه ملخ های بارانی به وجود می آید.

البته افراد زیادی که در این ناحیه باغ و زمین کشاورزی داشتند به دلیل این داستان ها لطمه دیده و ضرر های جبران ناپذیری را متحمل شدند. ولی واقعیت این است که این ملخ ها نیز باعث به وجود آمدن این صدا های جیغ مانند نیستند. البته طبیعت موجودیتی انکار ناپذیر دارد و دلیلی برای توضیح دادن وقایعی که در دل آن به وجود می‌آید، وجود ندارد. ولی واقعیت این است که جنگل جیغ مشهد یک مکان ترسناک و واقعی در ایران است که نمی توان  منکر آن شد.

۹.مخوف و هولناک مانند دره کال جنی طبس 

در خراسان جنوبی و در طبس یک دره بسیار زیبا و شگفت انگیز وجود دارد که در عین زیبایی، ترس زیادی را در دل شما به وجود خواهد آورد و مردم محلی به آن “دره جن ها” می گویند. “دره جن ها” یا “کال جنی” صخره ها و تپه هایی دارد که در همان نگاه اول دل شما را خالی می‌کنند. مردم محلی بر این باورند که این منطقه مکانی برای زندگی دیو و اجنه بوده. بد نیست بدانید که دیوارنگاره ها و نقوشی که در این دره وجود دارند به واسطه سیلاب و جریان آب ایجاد شده است.

در بین دیواره های این دره که طول آن ۳۵ کیلومتر است، حفره‌ ها و دالان هایی وجود دارد که زمان تاسیس آن ها به دوران ساسانیان برمی گردد .البته بدون شک شما هم وقتی در این مکان خوفناک حضور پیدا کردید با تماشای جداره ها و دیواره های آن وحشتی عمیق را در دل خود احساس خواهید کرد. جداره ها در این دره مانند چهره هایی هستند که با چشمانی خالی و گود رفته به شما چشم دوخته اند و  و نوید یک فاجعه هولناک را به شما می دهند.

۱۰.قنات قصبه در گناباد – ترسناک ترین مکان های ایران

به عنوان یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های ایران به شهر گناباد رفته و به سراغ قنات قصبه می رویم. در بخش مرکزی این شهرستان که در جنوب خراسان رضوی واقع شده، یک قنات قدیمی وجود دارد که آن را با قدمت ترین و عمیق ترین قنات و کاریز در سراسر جهان می دانند. داستان ها و افسانه های متعددی در مورد این قنات وجود دارد. افسانه هایی محلی که حاکی از حضور جنیان است. همچنین برخی بر این باورند که نام گناباد در اصل “گُن آباد” بوده که “گُن”  به معنای “دیو” است و این مکان محل زندگی دیوان بود است.

عمق این قنات بسیار زیاد است. به صورتی که افراد محلی بر این باورند که قناتی به این عمق به دست انسان قابل حفر نیست. همچنین جهانگرد خوش‌نام ایرانی “ناصر خسرو قبادیانی” اینگونه عنوان می‌کند که:

بعد از جنگ دوازده رخ، امپراطور ایران کشته شد. بر همین اساس پادشاه دستور داد تا برای کفاره گناهان چند عدد کاریز را حفاری که این کاریز یکی از آن ها است. در روایات دیگری هم احداث شدن این قنات را به دستور سلاطین قدیم ایران می دانند. در هر حال تاریخ درستی از قدمت این قنات در دسترس نیست. اما در عین حال یکی از شگفتی های بی نظیر معماری قدیم ایران به حساب می‌آید که ابعادی ترسناک و عجیب دارد و همین موضوع بر روایت های اجنه و دیوان صحه می گذارد.

قنات قصبه در گناباد - الی گشت

۱۱.غار قاتل در کرمانشاه و ورود به دنیای ماورالطبیعه – ترسناک ترین مکان های ایران

آخرین مکانی که به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های ایران به شما معرفی خواهیم کرد، “غار قاتل” در کرمانشاه است. این سفر به هیچ عنوان به نفع شما نیست. نام اصلی این غار، “غار پرآو” است که مکانی به شدت خطرناک بوده و تا به امروز جان افراد بسیاری را که به آن سفر کرده‌اند، گرفته است. به عبارتی افراد زیادی با پا های خود به این غار رفته و هرگز از آن برنگشته اند. بر همین اساس در میان مردم محلی، منطقه و شهر کرمانشاه این غار را به نام “غار قاتل” می‌ شناسند. تا امروز و بر طبق آمار ارائه شده و فرضی، ۵ نفر از غارنوردان ماهر و با تجربه در این غار و طی کاوش هایی که انجام می دادند، ناپدید شده و دیگر هرگز از این غار برنگشته اند.

این غار بر خلاف سایر غار هایی است که تا به امروز مشاده کرده اید. یعنی به شکل عمودی بوده و اگر خواستید به دهانه آن برسید، باید ابتدا به ارتفاع ۳۰۰۰ متری از کوه پرآو صعود کنید. غاری ترسناک و صعب العبور که برای اولین‌ بار کاوشگران لهستانی و انگلیسی آن را کشف کردند. البته در سال ۱۳۷۰ نیز غارنوردان ماهر ایرانی با تمام دشواری ها و موانع به انتهای آن رسیدند. بعد از آن نیز کاوش های متعددی توسط غارنوردان انجام شد و در این بین عده ای جان خود را از دست دادند. بد نیست بدانید که حضور و صعود به انتهای این غار تنها توسط غارنوردان بسیار با تجربه و حرفه ای و البته در فصول گرم سال، انجام می شود.

۱۲.ریگ جن سمنان و تجربه نزدیک مرگ

منطقه ریگ جن سمنان را به عنوان ترسناک ترین مکان های ایران به شما معرفی می کنیم چون این کویر چیزی جز وحشت ندارد. یک منطقه کاملا کویری که با تپه های متعدد شنی پوشانده شده و گرمای طاقت‌ فرسای آن عبور هر وسیله نقلیه ای را از آن غیر ممکن می‌ کند. کویری بی آب و علف که مردم محلی معتقدند منطقه ای نفرین شده است. محل گشت و گذار و اقامت اجنه، دیوان، پریان و ارواح پلید است و انسان در میان آنان جایگاهی ندارد.

در این منطقه باتلاق های متعدد نمکی وجود دارد که کوچک ترین جنبنده ای را در خود می بلعند و بر همین اساس نام مثلث برمودای ایران را بر آن نهاده اند. با این که خطرات پیش بینی نشده کوچک و بزرگی در این کویر انتظار شما را می کشند، باز هم مسافران زیادی با قصد سفر به این منطقه به آن پا گذاشته تا از آسمان زیبا و پر ستاره آن لذت ببرند و با چالش ‌ها و خطرات پیش بینی نشده اش، دست و پنجه نرم کنند. در هر حال اگر سری پُر باد برای تجربه وحشتی عمیق و تعریف نشده دارید، می توانید با دوستان خود یک شب را در این کویر سپری کنید، اما تضمین برگشتی وجود ندارد.

۱۳.قشم با دره ارواح ستارگان

منطقه ترسناک بعدی در ایران دره ارواح یا دره ستارگان قشم است که در میان تپه ها و تخته سنگ ها واقع شده. به عقیده مردم محلی، این دره محل زندگی جنیان و ارواح سرگردان است. مردم محلی بر این باورند که در گذشته ستاره ای از سمت آسمان فرود آمد و برخوردی مهیب با زمین داشت که به واسطه آن گرد و خاک زیادی بلند شد و موجب شد تا این دره شکل بگیرد. البته پژوهشگران بر این باورند که وزش باد های موسمی طی سال های متمادی موجب پدید آمدن دره ستارگان قشم شده است. در هر حال همه ما تمایل داریم که در این دره گردش شبانه ای داشته باشیم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی بازدید های گروهی نیز تا زمان غروب به پایان می رسند و بعد از آن مردم محلی به هیچ عنوان در این دره حضور پیدا نمی کنند. برخی بر این باورند که در طول شب ارواح و اجنه در این دره گشت و گذار کرده و اگر آدمیزادی به این دره قدم بگذارد به جرم بر هم زدن آرامش، او را مجازات می کنند. با تمام مخالفت های مردم محلی برای حضور در دره ستارگان قشم در طول شب، باور کنید که دیدن ستارگان آسمان در این دره با تمام ترس و وحشتش تجربه ای خاص و متفاوت است. ما توصیه نمی کنیم که در طول شب به این دره سر بزنید، اما در هر حال این ماجراجویی ها و خطر کردن هاست که دریچه های متفاوتی را بر روی بشریت باز کرده ‌اند.

قشم با دره ارواح ستارگان - الی گشت

تجربه ترس با نقاط ترسناک ایران 

این مطلب به ترسناک ترین مکان های ایران اختصاص داده شد و ما تلاش کردیم تا با نکته سنجی و  مطالعات فراوان، ترسناک ترین نقاط در کشور ایران را به شما معرفی کنیم.  در هر حال توصیه می‌کنیم که اگر تصمیم گرفتید به این نقاط ترسناک سفر کنید، حتماً به صورت گروهی این کار را انجام دهید. شاید تصور کنید که ما بیش از اندازه این موضوع را بزرگ کرده ایم و شما به اندازه کافی شجاع هستید! اما واقعیت این است که وقتی وحشت بر انسان غلبه می کند، دیگر اثری از شجاعت در او باقی نمی ماند. حتی اگر مدال طلایی شجاعتش هنوز بر سینه اش باشد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان