//
کدخبر: ۴۱۰۹۹۵ //

آشنایی با تمامی اسکله‌های تفریحی و تجاری جزیره کیش

کیش یکی از جزایر بسیار معروف و دوست داشتنی در ایران است که خیلی از مسافرین دوست دارند از مناظر و تفریحات آن بهره مند شوند. به همین دلیل حتما برای شما جذاب است تا با اسکله های کیش آشنا شوید.

آشنایی با تمامی اسکله‌های تفریحی و تجاری جزیره کیش
به گزارش فرتاک نیوز،

طبیعتا یکی از بهترین تفریحات در هر جزیره‌ای، تفریحات آبی بوده و بهترین مکان‌ها برای این تفریحات، اسکله‌های مختلف می‌باشد. در کیش اسکله‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام امکانات متفاوتی وجود داشته و تفریحات مختلفی را می‌توانید تجربه کنید.

بیشتر بخوانید» آشنایی با جذاب‌ترین سواحل جزیره کیش و بهترین زمان برای بازدید از هرکدام با کلیک برای روی لینک داده شده.

ماهی گیری، قایق سواری، جت اسکی، بنانا، فلای بورد، غواصی و ... از نمونه تفریحاتی هستند که در تمامی اسکله های کیش وجود دارد. در ادامه این مطلب شما را با مهم‌ترین اسکله‌ها آشنا خواهیم کرد تا اگر قصد داشتید با رزرو تور کیش از تهران سفر خود را انجام دهید، بهترین برنامه ریزی را برای سفر خود داشته باشید.

اسهک

معرفی اسکله بزرگ تفریحی کیش؛ محبوب‌ترین اسکله جزیره 

یکی از معروف‌ترین و بهترین اسکله های کیش، اسکله بزرگ تفریحی کیش بوده و اگر به این جزیره سفر کنید مطمئن باشید گذرتان به آن خواهد افتاد.

این اسکله از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول آن 18 متر عرض و 437 متر طول داشته و در سال 1385 ساخته شد. این بخش قدیمی بوده و تفریحات و امکانات خاصی در آن وجود ندارد.

چند سال بعد از ساخت این فاز، ساخت بخش دوم اسکله بزرگ تفریحی کیش آغاز شد. این بخشی است که تمامی تفریحات مدرن در آن واقع شده است. به این فاز، اسکله جدید گفته شده و به فاز اول، اسکله قدمی می‌گویند.

بیشتر بخوانید» آژانس‌های مسافرتی بازدید از این جزیره و استفاده از خدمات تفریحی آن را به عنوان پیشنهاد ویژه در زمان خرید تور کیش از تهران به متقاضیان ارائه کرده و همچنین با تهیه این دسته از تورها می‌توانید بلیط‌های دریافت تخفیف از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های قابل اجرا است.

در اسکله جدید رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مدرن و بسیار زیادی وجود داشته و می‌توانید از تمامی غذاها و سایر سفارشات آن لذت ببرید. علاوه بر این موارد تفریحات بسیار زیادی در این بخش وجود دارد.

تنوع تفریحات در اسکله بزرگ تفریحی کیش به قدری زیاد است که هر فردی با هر سلیقه و سنی که داشته باشد، می‌تواند از آن‌ها استفاده کرده و گزینه مورد نظرش را پیدا کند. مطمئن باشید می‌توانید یک روز کامل از سفر خود را در این اسکله گذرانده و هر تفریحی را تجربه کنید. برای اینکه بخواهید به اسکله وارد شوید نیازی به پرداخت هزینه و ورودی نخواهید داشت ولی برای هر یک از تفریحات باید به صورت جداگانه بلیط تهیه کرده و هزینه آن را پرداخت کنید.

یکی دیگر از مزایای این اسکله این است که به بسیاری از مراکز تفریحی معروف کیش نزدیک بوده و می‌توانید زمان کمی را برای عبور و مرور بین اسکله و بازار اختصاص دهید.

آدرس اسکله تفریحی کیش: قسمت شرقی جزیره، خیابان سنایی، بلوار دریا، پشت بازار ونوس

اسکله میرمهنا

اسکله میرمهنا

یکی دیگر از اسکله های کیش، میرمهنا نام دارد. این یکی از بزرگ‌ترین اسکله های کیش بوده و از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول آن 41 هزار متر مربع وسعت داشته و بیشتر تفریحات آبی در آن قرار دارد.

بخش اول اسکله میرمهنا از مسجد خاتم آغاز شده و تا مرد ماهیگیر ادامه دارد. بخش دوم نیز از مرد ماهیگیر آغاز شده و تا میدان جاسک کشیده شده و به صورت کلی 50 هزار متر مربع وسعت دارد. ولی باید این را بدانید که این بخش هنوز در حال ساخت بوده و کامل نشده است.

چایی خانه‌ها، رستوران‌ها، کلوب‌های تفریحی، زمین‌های بازی، آلاچیق، سرویس بهداشتی و نمازخانه، بوفه، باربیکیو و ... از امکاناتی است که در بخش اول ساحل وجود دارد.

البته در بخش دوم نیز امکاناتی مانند زمین بازی کودکان وجود دارد و همچنان این امکانات در حال افزایش بوده و به زودی شرایط بسیار خوبی در آن برای مسافرین به وجود می‌آید.

ماهی گیری یکی از تفریحات بسیار دوست داشتنی برای افرادی است که می‌خواهند زمان زیادی را کنار دریا نشسته و از آرامش آن استفاده کنند. در اسکله میرمهنا امکان ماهی گیری وجود داشته و به جز زمان زاد و ولد ماهی‌ها، این کار کاملا آزاد است.

شما می‌توانید به صورت 24 ساعته از تمامی امکانات این اسکله استفاده نمایید. طبیعتا قدم زدن در ساحل در طول شب می‌تواند آرامش بسیار زیادی داشته باشد. این تجربه‎ای است که در این مورد از اسکله های کیش امکان پذیر است. از نظر امنیت نیز باید بگوییم که هیچ مشکلی وجود نداشته و می‌توانید به تنهایی در ساحل قدم بزنید.

اسکله مارینا

اگر بخواهیم یکی دیگر از گزینه‌ها در لیست اسکله های کیش را نام ببریم، باید به مارینا اشاره کنیم. مارینا یکی از هتل‌های بسیار لوکس و 5 ستاره جزیره کیش بوده و دارای ساحل و اسکله اختصاصی است که اسکله مارینا نام دارد.

این اسکله درون محوطه داخلی هتل قرار داشته و تمامی مسافرینی که در این هتل اقامت دارند می‌توانند به راحتی از تمامی تفریحات و امکانات آن استفاده کنند. البته افراد دیگری که اتاق خود را در هتل مارینا رزرو نکردند نیز امکان استفاده از این اسکله را خواهند داشت.

بین اسکله های کیش، مارینا خیلی وسیع نیست ولی تفریحات بسیار زیادی دارد. پاراسل، غواصی، قایق سواری، جت اسکی و ... نمونه‌هایی از این تفریحات هستند.

نهایتا زمانی که بخواهید میان تجربه این تفریحات کمی استراحت کنید، می‌توانید به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های اسکله مراجعه کرده و از خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرید.

اسکله سیمرغ

اسکله سیمرغ نیز می‌تواند تجربه خوبی برای سفر به جزیره زیبا کیش باشد. این اسکله در ساحل سیمرغ قرار داشته و یکی از شاخصه‌های بسیار زیبای آن مجسمه‌ای است که در قسمت انتهایی اسکله قرار داده شده و شاعر بزرگ و نامی ایران، عطار نیشابوری را نشان می‌دهد. بسیاری از مسافرین فقط برای دیدن این مجسمه به اسکله سیمرغ مراجعه می‌کنند.

این اسکله تفریحات خاصی دارد. برای مثال پاراگلایدر یکی از تجربه‌های بسیار مهیجی است که در اسکله سیمرغ امکان تجربه آن وجود دارد. این تجربه پرواز است که تمامی انسان‎ها از همان ابتدای تاریخ بشر به آن علاقه داشتند.

پارک دلفیناریوم و باغ پرندگان کیش نیز یکی از تفریحات بسیار پرطرفدار در کیش است که در اسکله سیمرغ قرار دارد. نهایتا با مراجعه به هر کدام از اسکله های کیش می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کرده و خاطرات خوبی را ثبت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان