//
کدخبر: ۳۶۲۰ //

امارات مقصدی شایسته برای مسافران بین المللی

امارات مقصدی شایسته برای مسافران بین المللی

امروزه مسافرت و حمل و نقل با وجود هواپیماها و ایرلاین‌های مختلفی که در سراسر دنیا وجود دارد، بسیار آسان شده است. تعدادی از این ایرلاین ها با برخورداری از ناوگان پیشرفته و مدرن و البته هواپیماهای متعدد خود از دیگران پیشی گرفته اند؛ که می توان به هواپیمایی امارات، لوفت‌هانزا، کوانتاس و… اشاره کرد.

 

هر کدام از این لیرلاین ها معمولا یک فرودگاه را به عنوان مرکز اصلی پروازهای خود در کشورشان در نظر می‌گیرند که مسلما از بهترین و مدرن ترین فرودگاه ها بهره خواهند برد. در ادامه این مقاله با الی گشت همراه باشید تا به معرفی ۲ فرودگاه حیرت انگیز امارات یعنی فرودگاه بین‌المللی دبی و ابوظبی بپردازیم.

 

فرودگاه بین المللی ابوظبی (Abu Dhabi International Airport)

این فرودگاه مرکز هواپیمایی الاتحاد است و جای تعجبی نیست اگر بگوییم این فرورگاه از باندی ۴۱۰۰ متری بهره می برد.همان طور که شما هم می دانید هواپیمایی (Etihad Airways) از معروف ترین و مدرن ترین فرودگاه های جهان است.

اگر بخواهیم ویژگی های این فرودگاه را بررسی کنیم، می توان به استفاده از شیشه‌های مایل و روکش‌هایی از جنس آلومینیوم جامد در ساخت این فرودگاه اشاره کرد، که سبب کاستن از گرمای شدید هوا در این کشور میشود؛ همچنین این فرودگاه از سیستم پیشرفته تهویه مطبوع در کلیه نقاط خود استفاده می کند.

این فرودگاه به حدی پیشرفت کرده است که بزرگترین فرودگاه های دنیا همچون فرودگاه فرانکفورت آلمان، هیث رو لندن و شارل دوگل فرانسه این فرودگاه را جدی ترین رقیب خود می نامند. یکی از دلایل آن وجود سالن های جداگانه برای پروازهای گوناگون است و جالب اینجاست برای کلاس پروازی the Residence تنها فرودگاه‌های سیدنی استرالیا، جان اف کندی نیویورک در آمریکا و هیث رو لندن پذیرای این پروازها از فرودگاه ابوظبی می باشند.

ADAC-Innerpage-MTC1_tcm8-9772-1000x350

فرودگاه بین المللی دبی (Dubai International Airport)

فرودگاه بین المللی دبی که به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه دنیا شناخته شده است، درواقع فرودگاه اصلی شهر دبی و کشور امارات است؛ همچنین باید گفت که این فرودگاه در رده ششمین فرودگاه برتر جهان از نظر جابجایی بار قرار دارد. به علاوه باید عنوان پر رفت و آمدترین قطب شرکت هواپیمایی برای هواپیمای غول پیکر و مدرن ایرباس A380 را نیز به این فرودگاه اعطا کرد.

این فرودگاه این قابلیت را دارد که در طی سال، ظرفیتی معادل ۷۵ میلیون نفر را به مقاصد گوناگونی در دنیا جابجا کند. علاوه بر شرکت هواپیمایی امارات، این فرودگاه قطب اصلی پروازهای هواپیمایی فلای دبی (Fly Dubai) نیز محسوب می‌شود. طبق آمار اعلام شده در هفته حدود ۸ هزار پرواز توسط ۱۴۰ ایرلاین مختلف به ۲۷۰ نقطه متفاوت در سراسر این کره خاکی انجام می‌شود.

 

نکته قابل توجه در خصوص فرودگاه بین المللی دبی این است که این فرودگاه دومین سازه بزرگ دنیا و همچنین وسیع‌ترین فرودگاه جهان می‌باشد. باید این مورد را هم اضافه کنیم که در حال حاضر ۳ ترمینال پروازی در این فرودگاه وجود دارد که ترمینال شماره یک آن ترمینال اصلی بوده که کلیه پروازهای بین المللی به غیر از پروازهای شرکت هواپیمایی امارات در آن انجام می‌شود. در این ترمینال دو سالن مجزا برای مسافرین پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس وجود دارد که هر کدام دارای امکانات مخصوص به خود هستند.

اما ترمینال شماره ۲ این فرودگاه تنها مختص پروازهای چارتر است. البته در خصوص ترمینال شماره ۲ نیز بد نیست بدانید که علاوه بر پروازهای چارتر، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و سایر کشورهای مشترک المنافع با امارات متحده عربی هم در این ترمینال صورت می‌پذیرد.

اما ترمینال شماره ۳ آن را می‌توان یکی از ویژه‌ترین ترمینال‌های پروازی این فرودگاه دانست که تنها پروازهای مخصوص شرکت‌های اماراتی یعنی شرکت‌های اتحاد، فلای دبی و امارات و همچنین شرکت هواپیمایی کوانتاس استرالیا در آن انجام می‌شود.

dubai-international-airport-1000x320

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان