//
کدخبر: ۷۵۹۶۷ //

آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده کرمانشاه

طیب قدیمی درخصوص تداوم روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق ادامه دارد و سطح کیفی آن‌ها مطلوب است.

 آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

قدیمی افزود: تعداد متخصصان در شهر سرپل ذهاب افزوده شده و در شهرستان ثلاث باباجانی که متخصص وجود نداشت، درحال حاضر هفته‌ای چند مرتبه متخصص زنان و کودکان برای ویزیت حضور پیدا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای پزشکانی که در این مناطق به ارائه خدمت می‌پردازند، امتیازاتی درنظر گرفته اند، گفت: درحال حاضر کمبود پزشک عمومی درحال رفع شدن است، گرچه از استان‌های دیگر هم کمک می‌گیریم، اما در این فاصله تعداد ۴ نیروی ثابت پزشک عمومی نیز در مناطق زلزله زده اضافه شده است.

 

قدیمی با اشاره به اینکه کار ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت ادامه دارد، گفت: در حوزه بهداشت تمام مراکز بهداشتی و درمانی پزشک عمومی دارند و کلیه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود و تمام واحد‌های تخریب شده، خدمات شان را در کانکس ارائه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم تا زمان فرا رسیدن فصل گرما، کار تعمیرات و مقاوم سازی بیمارستان ها، تعمیر و ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و همچنین اسکان مردم به اتمام رسیده یا پیشرفت خوبی کرده باشد، تا مردم در اوج گرمای هوا دچار مشکل نشوند.

 

وی با بیان اینکه اپیدمی یا بیماری خاصی در مناطق زلزله زده شیوع پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: طبیعی است که با برودت هوا بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی در همه جای کشور شیوع بیشتری خواهد داشت، در مناطق آسیب دیده نیز با توجه به اینکه شرایط زندگی در کانکس سخت‌تر است، پیش بینی می‌شد که تعداد بیماری سرماخوردگی افزایش داشته باشد، اما باید گفت، تاکنون اپیدمی در این مناطق رخ نداده است و هیچگونه سرمازدگی مشاهده نشده است.

 

دکتر قدیمی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای بیماری‌هایی که در فصل گرما ممکن است شیوع پیدا کند، در جلسات فرابخشی و جلسات مدیریت بحران استان، با سایر نهاد‌ها و دستگاه ها، برنامه‌هایی را پیگیری می‌کند تا بتوانند آمادگی کامل را در این راستا داشته باشند. کاری که در آینده نزدیک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد داشت، به کنترل بروز بیماری‌های واگیر فصل گرما کمک می‌کند.

 

وی درخصوص فوت سه کودک در مناطق زلزله زده کرمانشاه ادامه داد: یک مورد از سه مورد فوت کودک در مناطق زلزله زده، دارای بیماری زمینه‌ای بود و دو مورد دیگر نیز براثر غفلت در رساندن به مراکز درمانی و خانه بهداشت بوده، وگرنه در تمام مناطق زلزله زده خدمات بهداشتی و درمانی مهیا است.

 

وی با بیان اینکه تمامی مراکز درمانی آماده پذیرش مردم زلزله زده هستند و خدمات بهداشتی و درمانی، پزشک و متخصص برای آن‌ها در دسترس است، گفت: بیمارانی که به مرکز استان ارجاع داده می‌شوند نیز بلافاصله پذیرش می‌شوند و درحال حاضر مشکل اساسی مردم اسکان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان