//
کدخبر: ۷۲۵۷۰ //

جزئیات طرح تکمیل آموزش از راه دور دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهی با ارائه تبلت تشریح شد

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش به تببین جزئیات طرح تقویت و تکمیل آموزش دانش آموزان در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت و گفت: تا کنون 416 تبلت اهدایی موسسان مراکز غیرآموزشی با اولویت دانش آموزان دوره متوسطه در مدارس تخریب شده شش منطقه زلزله زده توزیع شده و 541 تبلت دیگر از اواسط هفته جاری توزیع خواهد شد.

جزئیات طرح تکمیل آموزش از راه دور دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاهی با ارائه تبلت تشریح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

گودرز شاهمرادی در نشست امروز با بیان اینکه رسالت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان است اظهار کرد: دانش آموزان باید به لحاظ شرایط و فرصت های یادگیری با یکدیگر برابر باشند که از آن تحت عنوان عدالت آموزشی یاد می‌شود.

 

وی افزود: آموزش و پرورش تلاش می کند از تمام روش ها برای تحقق فرصت های یادگیری برابر بهره بگیرد. مدارس دولتی، مدارس شبانه روزی، مدارس روستامرکزی، مدارس نمونه دولتی، مدارس غیردولتی و... از انواع مدارس هستند که دایر شده اند تا شرایط یادگیری برابر فراهم شود و پوشش تحصیلی دانش آموزان افزایش پیدا کرده و در نهایت سطح آموزش ارتقا یابد.

 

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این میان باید آموزش از راه دور مکمل این روش ها و ظرفیت های آموزشی باشد عنوان کرد: در واقع هرجا نرخ پوشش تحصیلی پایین‌تر است آموزش از راه دور به کمک می آید. آموزش از راه دور عرضه آموزش نیمه حضوری و غیرحضوری دوره تحصیلی اول و دوم متوسطه است.

 

شاهمرادی ادامه داد: این سیستم تابع قوانین موجود اعم از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبصره ذیل بند 2 قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی است و از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و دولت برخوردار است. تاسیس مراکز آموزش از راه دور به مهرماه سال 1383 برمی‌گردد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود 1615 مرکز آموزشی با 173هزار و 140 دانش آموز داریم گفت: در این مدارس سه روش آموزشی "کتاب پایه"، "دیداری شنیداری" و "آموزش الکترونیکی" اجرا می شود. اولویت سازمان تقویت آموزش الکترونیک در کنار آموزش رسمی به عنوان یک ظرفیت و روش مکمل است. همچنان معتقدیم معلم نقش محوری در آموزش رسمی دارد و آموزش الکترونیک می تواند تسهیل گر و ارتقا دهنده فرایند آموزش باشد.

 

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش الکترونیک را از شش مدرسه استان البرز به صورت آزمایشی شروع کردیم گفت: اکنون این طرح در حال تعمیم است تا هر استان یک مرکز به عنوان نمونه مجری آموزش الکترونیک شود. قرار شد بر روی استان های کم برخوردار تر که به لحاظ پوشش تحصیلی نیاز به کمک بیشتری دارند تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 

وی افزود: آموزش الکترونیک با وقوع زلزله در کرمانشاه و آسیب های رخ داده به کرمانشاه معطوف شد. بررسی کردیم مدارس شش منطقه قصر شیرین، سرپل ذهاب، گهواره، دالاهو، ثلاث باباجانی و گیلانغرب بیشترین آسیب را دیده اند. در این میان وضعیت مدارس تخریبی نامناسب تر بود. چهار مدرسه از جمله سمیه و خدیجه کبری در قصر شیرین تخریبی بودند. در مدرسه سمیه سامانه ای طراحی کردیم. این مدرسه 172 دانش آموز داشت.

 

شاهمرادی با بیان اینکه مدل طراحی شده برای آموزش الکترونیک، سامانه ای همانند یک مدرسه عادی است که از عناصری چون دانش آموز و معلم برخوردار است عنوان کرد: ورود به سامانه طرح تقویت و تکمیل آموزش دانش آموزان در مناطق زلزله زده کرمانشاه از طریق ابزارهایی چون تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و. .. امکان پذیر بود و در نهایت به این نتیجه رسیدیم از تبلت استفاده کنیم.

 

وی افزود: شورای موسسان مراکز غیردولتی پای کار آمدند و برنامه ریزی شد تا موسسات از چند استان، تبلت های مورد نظر را فراهم کنند. توزیع تبلت با اولویت دوره پیش دانشگاهی و از مدرسه سمیه از 9 دی ماه شروع شد. این فرآیند تکمیل شد و اکنون دانش آموزان مدارس سمیه و خدیجه کبری، روزانه در کلاس های رفع اشکال آنلاین شرکت می کنند.

 

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع بسته های آزمون و برگزاری کلاس های حضوری در مرحله دوم این طرح عنوان کرد: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا دوره های حضوری در دو سه منطقه دیگر استان کرمانشاه هم برگزار شود. مرحله سوم طرح نیز در استان تهران در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

شاهمرادی افزود: تا کنون حدود 416 تبلت توزیع شده است. از روز دوشنبه آتی طی یک برنامه آموزشی 541 تبلت دیگر در مناطق قصر شیرین، ثلاث باباجانی، گهواره، دالاهو و گیلانغرب با اولویت مدارس تخریبی توزیع خواهد شد. طبق وعده ها باید 1126 تبلت برای دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی این مناطق توزیع شود که محقق می شود.

 

وی با بیان اینکه سیمکارت‌های توزیع شده اوایل دچار کندی بود گفت: اکنون مشکلات برطرف شده و دسترسی به چند آدرس و نرم افزار مشخص از سوی اپراتور رایگان است.

 

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش می‌کنیم اشکالات موجود را برطرف و این طرح را تقویت کنیم.

 

به گفته وی، این طرح ادامه پیدا می‌کند و آن را رها نمی‌کنیم. این موضوع هر هفته در دستور کار شورای معاونان سازمان قرار دارد. بسیاری حواشی آموزشی برای دانش آموزان از این طریق برطرف می شود و می توانند از این ظرفیت برای رفع اشکالات خود استفاده کنند. ضمن آنکه امکان اضافه کردن امکانات جدید به این سامانه وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان