//
کدخبر: ۷۱۷۶۸ //

ناگفته‌هایی خواندنی پرستاران بخش نوزادان بیمارستان اسلام‌آباد غرب از شب زلزله

انتشار فیلمی از لحظه وقوع زلزله، جانفشانی پرستاران بیمارستان اسلام‌آباد غرب در نجات نوزادان را به نمایش گذاشت که این پرستاران از شب وقوع زلزله می‌گویند.

 ناگفته‌هایی خواندنی پرستاران بخش نوزادان بیمارستان اسلام‌آباد غرب از شب زلزله
به گزارش فرتاک نیوز،

 زلزله مهیب آبان ماه در استان کرمانشاه صحنه‌های تلخ و شیرین بسیاری همچون درگذشت بسیاری از مردم این منطقه تا حضور همه ملت در کنار زلزله‌زدگان به‌وجود آورد که جانفشانی دو پرستار بخش نوزادان بیمارستان اسلام‌آباد غرب در نجات جان دو نوزاد بستری در این بخش از جمله صحنه‌های به‌یادماندنی زلزله است.

 

در ویدیوی منتشر شده از جانفشانی این دو پرستار که از طریق فیلمهای دوربین نظارتی بیمارستان به‌دست آمده مشاهده می‌شود که دو پرستار بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب در لحظات وقوع زلزله و زمانی که هر شخصی به‌دنبال نجات خود است، نوزادان بستری در این بخش را در آغوش گرفته و به بیرون از بیمارستان منتقل می‌کنند.

 

لازم به ذکر است که بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب در زلزله اخیر به شدت آسیب دید و بی‌استفاده شد.

 

فاطمه مرادبیگی یکی از دو پرستاری‌ست که در این فیلم حضور دارد. وی در مورد شب حادثه گفت: براساس برنامه شیفت کاری شبانه دو نفر در بخش نوزادان بیمارستان حضور دارند و به همین خاطر شب زلزله، شیفت کاری من و همکارم خانم اسماعیلی بود که در لحظه وقوع زلزله چهار نوزاد در بخش نوزادان بستری بود که دو نفر از نوزادان به‌واسطه حضور مادرشان به بیرون از بیمارستان منتقل شدند و دو نوزاد دیگر را من و همکارم بدون کوچیکترین آسیبی به بیرون بیمارستان انتقال دادیم.

 

وی با بیان اینکه 6 سال سابقه کاری دارد و تمام این مدت در بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) بوده است افزود: کار من براساس احساس وظیفه بود زیرا اگر در خانه هم حضور داشتم باید از فرزندم مراقبت می‌کردم و در آن لحظه به این فکر می‌کردم که آن نوزاد، بچه خودم هست و باید او را به مکانی امن منتقل کنم و اگر می‌خواهد اتفاقی بیفتد همراه آن دو تا نوزاد باشم چون صحنه دردناکی است که من به‌خاطر جان خودم نوزاد تحت مسئولیتم را رها کنم و خودم را نجات بدهم.

 

زهرا اسماعیلی پرستار دیگر حاضر در این فیلم است. وی در مورد شب وقوع زلزله گفت: آن شب مثل همیشه ما مشغول کار در بخش بودیم و موقعی که زلزله اتفاق افتاد چهار مریض در بخش نوزادان داشتیم؛ دو تا از نوزادان که سرم به آنها وصل نبود و همراه داشتن به محض وقوع زلزله مادرانشان آنها را به بیرون منتقل کردند ولی دو تا نفر دیگر در بخش مانده بودند که آنها را من و همکارم خانم مرادبیگی به بیرون منتقل کردیم. دو نوزاد در حدود یک ساعت بغل ما بودند تا اینکه خانواده‌های آنها ما را پیدا کردند و نوزادشان را تحویل گرفتند.

 

وی با بیان اینکه جز نیروهای شرکتی هستم و حدود پنج سال سابقه کار در بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب را دارم، افزود: در این مدت سه سال در بخش زنان بودم و در دو سال اخیر در بخش نوزادان مشغول به فعالیت هستم که در مورد مشکلات قشر پرستاران باید به طولانی بودن شیفتها و شب کاری اشاره کنم و شرکتی بودن و عدم تناسب حقوق با حجم کاری برای فعالیت در عرصه پرستاری سخت است.

 

مرادبیگی نیز در مورد مشکلات پرستاران گفت: مشکلات پرستاران معوقات آنها است که از طریق وزارت بهداشت باید پرداخت شود و از سوی دیگر نیز بسیاری از پرستاران به‌صورت شرکتی مشغول به ‌کار هستند که بیشتر همکاران به این صورت کار می‌کنند و ما طرح دو ساله گذراندیم، بعد از آن یک آزمون از ما گرفتند که به مدت چهار سال به صورت شرکتی کار می‌کنیم؛ البته به صورت پیمانی و رسمی استخدامی داریم ولی از سال 1390 به بعد بیشتر نیروها به صورت شرکتی کار می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۷۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان