//
کدخبر: ۶۴۳۴۲ //

روایتی از سفر «آهوی مهربانی» به کرمانشاه

کمتر از یک ماه بعد از زلزله کرمانشاه جمعی از هنرمندان دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی با عروسک‌هایشان به دیدار بچه‌های زلزله‌زده رفتند تا گل لبخند را بر لب‌هایشان بنشانند.

 روایتی از سفر «آهوی مهربانی» به کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 گروه «آهوی مهربانی» ابتدا در شهر سرپل ذهاب و سپس روستاهای سرآبله، بازگیر و کولینه برای روحیه بخشی به آسیب دیدگان زلزله به اجرای برنامه پرداختند.

 

اجرای مسابقه‌های سرگرم کننده، شعرخوانی و داستان‌خوانی، بازی‌های نمایشی برای بچه ها و... از جمله برنامه‌های بود که اجرا شد. اهدا سوغات مشهد شامل عروسک آهو، نبات و همچنین کتاب، دفتر، کلاه و شال گردن و... بخش پایانی دیدار هنرمندان با کودکان بود.

 

روستای قره بلاغ شیخمراد روستایی دیگر بود که هنرمندان با اجرای تئاتر، کتابخوانی و شعر خوانی، انجام مسابقه و ... لحظاتی شاد را برای بچه ها رقم زدند.

 

روستاهای بعدی که گروه به آن روستاها سر زدند، کوئیک محمود، بانی هوان، بزمیرآباد، پیرمیکائیل، متاع صالح، الیاس محمود و چند روستای دیگر بود تا با ورود گروه به هر کدام از روستاها بچه های سرشار از شوق و شور با شنیدن صدای دعوت مبارک برای تماشای نمایش ها به سوی گروه بدوند و آن وقت وقت بچه ها باشند و خنده هایی که گروه را به شوق می آورد. بچه ها و قصه های عمو رحمان، بازی های نمایشی عمو کوروش، عمو جواد و مسابقه های جذابش، قصه ها و داستان های شیرین عمو عباس و نبات های عمو امیر.

 

امیر بشیری کارگردان «آهوی مهربانی»  راجع به فعالیت این گروه گفت: «سه روز بعد از زلزله ایده ای مبنی بر اجرای برنامه در مناطق زلزله زده در گروه شکل گرفت. بر همین اساس در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی جلسه‌ای تشکیل شد و در آن شکل و فرم اجرا و همچنین نام گروه اعزامی مشخص شد. غیر از تصمیم گیری برای اجرای نمایش، نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان مشهدی نیز برگزار شد که از عواید فروش آثارش برای کودکان آسیب دیده اسباب بازی و لوازم التحریر تهیه شد.

 

سرپل‌ذهاب، قصر‌شیرین و روستاهای اطراف آن‌ها را زلزله غمگین کرد، ولی خیلی‌ها به این‌ مناطق رفتند تا نشان دهند که در کنار زلزله‌زدگان هستند و کاروان نمایش کودک هنرمندان دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان رضوی  نیز تلاش دارند به سهم خود، برای کودکان کرمانشاهی قدمی برداند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان