//
کدخبر: ۶۴۱۵۹ //

بازسازی و مرمت بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب

بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب مرمت و بازسازی می‌شود و یک بیمارستان هم مجاور آن احداث خواهد شد.

بازسازی و مرمت بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن روشنی  معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: در همان شب حادثه زلزله بلافاصله کمیته بحران معاونت درمان تشکیل شد.

 

وی گفت: تیم‌های ارزیابی حادثه برای پایش مراکز درمانی به محل حادثه اعزام شدند و همچنین تعدادی کار پایش بیمارستان‌های مرکز استان را انجام دادند.

 

 معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در همان لحظات اول حادثه برخی امکانات ما در قصرشیرین برای اربعین در حال آماده باش بودند که بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

 

روشنی ادامه داد: ما در همان ابتدا ۹۰ دستگاه آمبولانس و ۱۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس غیر از آنهایی که سپاه و ارتش در اختیارمان قرار داده بودند به محل اعزام کردیم.

 

وی افزود: در حال حاضر چهار بیمارستان صحرایی در سرپل‌ذهاب، یک بیمارستان در ثلاث‌باباجانی و دو بیمارستان در اسلام آبادغرب مستقر هستند که در این زمینه بیمارستان‌های صحرایی سپاه و ارتش کمک شایانی کردند.

 

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عملیات آواربرداری طی ساعات اولیه و بالارفتن آمار مصدومین  اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰۰ مجروح را به وسیله هواپیما به سایر بیمارستان‌ها در شهرستان‌های دیگر از جمله البرز، تهران، اصفهان و همدان اعزام کردیم.

 

روشنی ادامه داد: نیروهای متخصصی که از دیگر شهرستان‌ها به صورت خودجوش برای کمک آمده بودند با صدور مجوز از مراجع اعزام کننده از سردرگمی خارج شدند و به همکاری پرداختند.

 

وی افزود:  در روز دوم و سوم حادثه با مشکل بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی مواجه شدیم که پس از ۷۲ ساعت با خارج کردن دستگاههای مخصوص از زیر آوار توانستیم مرکز دیالیز را راه اندازی کنیم و تعدادی از بیماران دیالیزی هم به بیمارستان امام رضا(ع) ارجاع داده شدند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مراکز واحد سلامت روان و ترک اعتیاد در حادثه زلزله تخریب شد و به این منظور طی ۴۸ ساعت اول پس از حادثه یک مرکز MMT راه‌اندازی کردیم که به بیماران این حوزه با تجویز داروهای خاص خدمات لازم را ارائه کردند.

 

روشنی ادامه داد: طی هفته اول کلیه داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گرفت اما در حال حاضر فقط در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی داروها رایگان است و دیگر شهرستان‌ها باید دفترچه درمانی تهیه کنند تا داروها با هزینه کم در اختیارشان قرار بگیرد.

 

وی افزود: به این منظور با سازمان پزشکی هماهنگ کردیم که برای بیماران فقط با اعلام کد ملی دفترچه درمانی صادر شود.

 

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به آمار پذیرش مجروحین زلزله طی ۶ روز اول حادثه اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر پذیرش شدند که ۱۸۰۰ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و پس از این مدت افرادی که مراجعه می‌کنند مصدومین زلزله نیستند و بیشترارتباط غیر مستقیم با حادثه زلزله دارند.

 

روشنی ادامه داد: برای رفاه حال بیماران و همراهان آنها یک فاز از بیمارستان اسلام آباد را سریعا مرمت کردیم و همچنین توانستیم یک بیمارستان ۵۰ تخت خوابی را ۱۲ روز پس از حادثه در سرپل‌ذهاب راه‌اندازی کنیم که شامل بخش‌های زایمان، اورژانس، بستری مردان و زنان و ... است.

 

وی افزود: در صدد هستیم در کمترین مدت بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب را مرمت و بازسازی کنیم و یک بیمارستان هم مجاور آن احداث کنیم.

 

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:  برای بیمارانی که ترخیص می‌شوند و مکانی برای سکونت ندارند در بیمارستان امام علی(ع) و بیمارستان فارابی نقاهت گاهی دایر کردیم که بتوانند در آنجا ساکن شوند.

 

روشنی ادامه داد: در حال حاضر پایش مجدد مجروحینی که تحت عمل جراحی ناشی از زلزله قرار گرفتند در دستور کار است.

 

وی افزود: طی امروز ۱۶ تیم درمانی به مناطق سرپل‌ذهاب و ثلاث اعزام شدند تا کسانی را که نیاز به مراقبت دارند شناسایی و به آنها ارائه خدمات دهند.

 

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۶ نفر از مجروحین در بیمارستان امام خمینی(ره)، ۳۱ نفر در بیمارستان امام رضا(ع) و ۱۵ نفر در بیمارستان امام علی(ع) بستری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان