//
کدخبر: ۹۶۳۸ //

دبل مقابل سپاهان؛ طلسم ۴۳ ساله شکست

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با پیروزی مقابل سپاهان، طلسمی ۴۳ ساله را در تاریخ هماوردی های پرسپولیس و سپاهان شکستند.​​​​​​​

دبل مقابل سپاهان؛ طلسم 43 ساله شکست

آخرین بار در لیگ تخت جمشید پرسپولیس موفق شد تیم زردپوش اصفهان را دبل کند و حالا آن ها پس از ۴۳ سال با تیم پرستاره شان به این مهم رسیدند. سال ۵۳، سرخ ها که با هدایت آلن راجرز گام به میدان گذاشته بودند، در اصفهان با تک گل علی پروین و در تهران با سه گل شکست دادند اما در پایان فصل موفق به قهرمانی نشدند!

 

در تاریخ لیگ برتر اما سپاهان یک بار موفق به دبل پرسپولیس شده است. آن ها در لیگ پنجم دیداری حساس در آزادی را ۳-۲ از پرسپولیس بردند و در هفته پایانی لیگ در خانه با دو گل سرخ های تهران را مغلوب کرد تا شاگردان علی پروین فصل را با رده نهمی به پایان رسانند!

 

پس از دبل سپاهان، ۱۱ فصل دو تیم موفق به پیروزی رفت و برگشت مقابل هم نشدند اما این فصل ارتشِ برانکو در اصفهان ۳-۱ سپاهان را مغلوب کرد و دیروز هم در تهران، طلایی پوشان نصف جهان را با دو گل از روی نقطه پنالتی مغلوب کرد.

 

علاوه بر پرسپولیس، مهدی طارمی نیز این فصل مقابل تیم سپاهان در گلزنی دبل کرد؛ دو گل در اصفهان و یک گل در تهران. پیش از او، علی انصاریان نیز دو دومین دوره لیگ برتر با به ثمر رساندن دو گل در مقابل سپاهان، موفق به دبل شده بود.

 

کاری که شاگردان برانکو امروز کردند بسیار بزرگ بود؛ آن ها کاری را کردند که ۴۳ سال پیش، پروین و رفقایش با پرسپولیسِ دهه پنجاه کرده بودند. تاریخ نویسان، آن پرسپولیس را آغاز دوره حرفه ای گری این تیم می دانند و حال به جرات می توان گفت پرسپولیسِ برانکو نیز تیمی ماندگار در تاریخ پرسپولیس خواهد بود.

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان