//
کدخبر: ۷۶۷۳۶ //

هفته دوم فوتبال لیگ قهرمانان؛مصاف سرخ‌آبی‌ها با غول‌های آسیا

هفته دوم رقابت های لیگ فوتبال قهرمانان آسیا درحالی از فردا دوشنبه در قاره کهن آغاز می شود که تیم استقلال تهران در کشور ثالث میزبان الهلال عربستان است و پرسپولیس مهمان السد قطر است تا دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران به مصاف قدرتمندترین تیم های عربی در غرب آسیا بروند.

 هفته دوم فوتبال لیگ قهرمانان؛مصاف سرخ‌آبی‌ها با غول‌های آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

در نخستین روز رقابت های هفته دوم مرحله گروهی ذوب آهن و تراکتورسازی دو نماینده ایران دوشنبه 30 بهمن ماه به ترتیب به مصاف الغرافه قطر و لوکوموتیو تاشکند می روند و پرسپولیس و استقلال تهران نیز یک روز بعد،سه شنبه یکم اسفند مقابل حریفان قدرآسیایی خود از کشورهای عربستان و قطر قرار می گیرند.

 

**الغرافه قطر - تراکتورسازی تبریز

تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران به دلیل هم گروهی با تیم های عربستانی مجبورند با حکم ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشور ثالث میزبان تیم های عربستانی باشند. این حکم غیر ورزشی ناشی از رایزنی های سیاسی آل سعود سبب می شود این دو تیم پرطرفدار هواداران پرشور خود را در ورزشگاه ثالث به عنوان یار دوازدهم همراه نداشته باشند.

 

قرمز پوشان تبریزی که در این دوره از لیگ قهرمانان در گروه یکم با تیم های الاهلی عربستان، الجزیره امارات والغرافه قطر هم گروه هستند، به رغم استفاده از «ارطغرول ساغلام» سرمربی ترک تبار و جدید خود که با هزینه بسیار بالا جایگزین «یحیی گل محمدی» شده است، در دیدار نخست مقابل الاهلی عربستان با یک گل شکست خوردند. البته آنها یک بازی تهاجمی از خود به نمایش گذاشته و تنها در اندیشه کسب یک امتیاز تساوی بازی نبودند اما در دستیابی به هدف موفق نشدند تا چشم به دیدارهای آینده به خصوص مصاف با الغرافه داشته باشند. این درحالی است که ساغلام همراه خود دو بازیکن خارجی به نام های «گریکوف سیمه »مدافع کروات و «سلیمان کرپیچ» مهاجم بوسنیایی به تراکتور آورده است.

 

البته سیمه هنوز فرصت بازی برای این تیم را پیدا نکرده و سلیمان کرپیچ هم 45 تنها دقیقه مقابل گسترش فولاد در لیگ برتر باشگاه های کشور بازی کرد و در نیمه دوم دیدار تراکتور با الاهلی عربستان دقایقی به عنوان یار تعویضی به میدان رفت. همچنین با توجه به اینکه «فرزاد حاتمی» در دیدار قبلی قرمزپوشان مصدوم شده و دیدار مقابل الغرافه را از دست داده است، باید منتظر بود و دید مربی ترکیه ای تراکتورسازی برای پیروزی مقابل حریف قدر خود چه برنامه ای دارد. البته جذابیت دیدار این دو تیم از آنجا بیشتر می شود که دو سرمربی ترک تبار مقابل هم قرار می گیرند.

 

ساغلام و «بولنت اویگان» دو هموطنی که در دیدار های نخست خود نتیجه را به حریفانشان واگذار کرده اند،برای به رخ کشیدن توانایی هایشان ازانگیزه و اشتیاق فراوانی در پیروزی برخوردار بوده و هر دوی آنها امیدوارند با کسب موفقیت در دیدار فردا، تیمشان را از بحران دور کنند. البته علاوه بر تقابل دو سرمربی ترک، همبازی بودن «مهدی طارمی» آقای گل ملی پوش دو فصل گذشته فوتبال ایران و«وسلی اسنایدر» ستاره نامدار هلندی تیم الغرافه، مقابل تراکتورسازی از جذابیت های دیگر این دیدار است.

 

**ذوب آهن اصفهان - لوکوموتیو تاشکند

در گروه دوم این مسابقات ذوب آهن اصفهان با تیم های لوکوموتیو تاشکند، الدحیل قطر و الوحده امارات هم گروه است و باید اذعان کرد که ذوبی ها با روحیه بالایی به استقبال لیگ قهرمانان آسیا نرفتند. آنها در آخرین دیدار خود در چارچوب لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در مصاف با سایپا چهار گل دریافت کرده و تنها دو گل آن را جبران کردند تا همراه با شکست سنگین داخلی به استقبال حریفان آسیایی بروند.

 

شاگردان امیر قلعه نویی در نخستین دیدار این دوره از لیگ قهرمانان با نتیجه سه بر یک مقابل الدحیل قطر شکست خورد. این درحالی است که ذوب آهن تا دقیقه 69 با یک گل برتر میدان بود و تنها در 10 دقیقه پایانی مسابقه با خوردن سه گل بازی را به الدحیل باختند. به رغم اینکه سفید پوشان اصفهانی چند بازیکن از جمله «خالد شفیعی» را در خط دفاع جذب کردند، اما 7 گل خورده در دو دیدار گذشته نشان از تغییرات قلعه نویی در این پست دارد. البته «میلاد فخرالدینی» که در نیم فصل دوم فوتبال باشگاه های ایران به جمع سایر بازیکنان ذوب آهن اضافه شده است، عملکرد خوبی در طراحی حملات نماینده فوتبال اصفهان از جناح چپ داشته است. همچنین از اردوی ذوبی ها خبر می رسد که به احتمال زیاد «مهران درخشان مهر» به دلیل مصدومیت تنها بازیکن مصدوم این تیم در دیدار مقابل لوکوموتیو خواهد بود.

 

در طرف مقابل تیم لوکوموتیو تاشکند در نخستین دیدار خود موفق شد با پنج گل الوحده امارات را شکست دهد تا قدرت خط حمله اش را به رخ هم گروه های خود در رقابت های آسیایی بکشد. لوکوموتیو که قهرمانی لیگ فوتبال ازبکستان و سه دوره نایب قهرمانی قبل از قهرمانی را در لیگ کشورش یدک می کشد، با بهره بردن از فوتبال سریع و فیزیکی خود، مطمئن به صعود از گروه دوم مسابقات است.

 

**السد قطر - پرسپولیس ایران

تیم فوتبال پرسپولیس که در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا با تیم های نسف قارشی ازبکستان، الوصل امارات و السد قطر همگروه است در دومین دیدار خود باید برای نخسین بار در تاریخ این باشگاه به مصاف السد برود که به مانند سرخپوشان بازی نخست خود را با پیروزی پشت سرگذاشته است.

 

شاگردان «برانکوایوانکوویچ» سرمربی کروات سرخپوشان پایتخت که تنها با کسب 6 امتیاز از هفت بازی باقی مانده لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور دومین قهرمانی پیاپی خود را جشن خواهند گرفت، پس از برتری با سه گل مقابل حریف ازبکستانی در دیدار خانگی نخست خود، مصمم هستند که از مصاف با السد هم دست پر به ایران بازگردند

 

البته حضور بازیکنان مطرحی مانند «ژاوی هرناندز» کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و بارسلونا و «مرتضی پور علی گنجی» مدافع ملی پوش فوتبال کشورمان، همچنین «بغداد بونجاح» مهاجم الجزایری السد می تواند کار را برای نماینده فوتبال ایران کمی دشوار کند. بونجاح با 7 گل زده و 7 پاس گل ، عملکرد فوق العاده ای از خود در تیم السد به جا گذاشته است. البته سرخپوشان ایران نیز «محمد علیپور» را به عنوان یک مهاجم شش دانگ در ترکیب خود دارند. علیپور در لیگ هفدهم فوتبال باشگاهی کشور با 17 گل زده در صدر بهترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد و در دیدار قبلی پرسپولیس مقابل نسف قارشی نیز دو گل به ثمر رسانده است تا پس از دعوتش به تیم ملی فوتبال کشورمان با انگیزه و روحیه بهتری مقابل حریفان آسیایی حاضر شود.

 

حال با توجه به اینکه «وغرطه حمرون»، هافبک طراح الجزایری السد در بازی مقابل الوصل امارات دچار مصدومیت خفیفی شده و احتمال دارد در دیدار مقابل پرسپولیس حاضر نشود، این امیدواری برای شاگردان برانکو وجود دارد که از نبود این بازیکن برای موفقیت در دیدار پیش رو بهره برداری کنند. البته تیم السد با سرمربیگری «اسوالدو ویرا» پرتغالی پس از پیروزی 5 بر یک مقابل تیم العربی در هفته هفدهم لیگ ستارگان قطر با اعتماد به نفس بهتری به مصاف شاگردان برانکو خواهند رفت که به طور قطع جدال تفکرات دو سرمربی از کشورهای کرواسی و پرتغال جدال آنها را جذاب تر می کند.

 

**استقلال تهران - الهلال عربستان

آبی پوشان پایتخت نیز به مانند تراکتورسازها مجبور به میزبانی از تیم های عربستانی در کشور ثالث هستند تا انبوه هواداران پرشورشان را به همراه نداشته باشند. استقلال در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الریان قطر، الهلال عربستان و العین امارات هم گروه است و هر چهار تیم نیز در نخستین دیدارهای خود امتیازات را تقسیم کرده اند. استقلال در دیدار خارج از خانه موفق به کسب تساوی دو بر دو از میزبان قدرتمندش الریان قطر شد و مصاف الهلال و العین امارات نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

 

آبی پوشان تهران تاکنون در ادوار مختلف لیگ قهرمان آسیا 24 بار به مصاف تیم های عربستانی از جمله الهلال، الاتحاد، الشباب، التعاون، النصر، الاتفاق و الاهلی رفته اند که 13 شکست، 9 پیروزی و دو تساوی حاصل کار استقلالی ها با نماینده های فوتبال عربستان بوده است. مصاف آبی پوشان پایتخت مقابل الهلال و در مجموع تیم های ایرانی مقابل نایب قهرمان سال گذشته لیگ قهرمانان آسیا همیشه از اهمیت و هیجان خاصی برخوردار بوده تا پیروز آن از پیش مشخص نباشد.

 

«وینفرد شفر» سرمربی آلمانی نماینده فوتبال ایران در یکی از سخت ترین آزمون های خود درحالی باید به مصاف تیم پرقدرت و متمول الهلال برود که «پژمان منتظری» و «میلاد زکی پور» را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. با این حال او امیدوار است با بهره بردن از«مامه تیام» بازیکن جدید و سنگالی خود به همراه «علی قربانی» در خط حمله، تیمش را به شکار سه امتیاز ارزشمند این دیدار نزدیک کند.

 

در طرف مقابل هم الهلال با در اختیار داشتن دو آرژانتینی گران قیمت به نام های «رامون دیاز» به عنوان سرمربی و «ازکوئل چیروتی» مهاجم موفق خود به جای «عمر الخریبین» مصدوم در تلاش برای جبران تساوی بازی نخست خود است. البته دیاز برای این دیدار تعدادی از بازیکنان تاثیرگذارش مانند سلمان الفرج، نواف العابد و عبدالله عطیف را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. اما نباید این را از نظر دور داشت که الهلال نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 را در کارنامه دارد و برای رسیدن به فینال دوره قبل موفق به حذف پرسپولیس در نیمه نهایی هم شد. حال الهلالی ها برای تکرار حضور در فینال این مسابقات با استفاده از بازیکنان گرانقیمت خود عزمشان را جزم کرده اند و باید منتظر بود و دید از بین تفکرات مربیان آلمانی و آرژانتینی، کدام یک برتر میدان خواهد بود.

 

برنامه هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به این شرح است:

***دوشنبه 30 بهمن ماه

*گروه یک: الغرافه قطر - تراکتورسازی تبریز ساعت 18 و 30 دقیقه

الاهلی عربستان - الجزیره امارات ساعت 20 و 40 دقیقه

*گروه دو: ذوب آهن - لوکوموتیو تاشکند ساعت 16

الوحده امارات - الدحیل قطر ساعت 18 و 20 دقیقه

***سه شنبه یکم اسفند ماه

*گروه سوم: السد قطر - پرسپولیس ساعت 19

نصف قارشی - الوصل امارات ساعت 16 و 30 دقیقه

*گروه چهارم: استقلال تهران - الهلال عربستان ساعت 19

العین امارات - الریان قطر ساعت 18 و 40 دقیقه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان