//
کدخبر: ۴۱۷۸۸۲ //

شانس‌های کسب توپ طلای آسیا معرفی شدند/ کدام فوتبالیست بهترین بازیکن آسیا می‌شود؟

مراسم برترین‌های فوتبال آسیا آبان ماه در دوحه، پایتخت قطر، برگزار می‌شود.

شانس‌های کسب توپ طلای آسیا معرفی شدند/ کدام فوتبالیست بهترین بازیکن آسیا می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در شرایطی که در سه سال گذشته مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شده بود، دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه‌های گذشته تصمیم به برگزاری مجدد این مراسم گرفت و بنابراین دوحه میزبان در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) میزبان دوره جدید مراسم بهترین‌های آسیا خواهد بود.

نشریه الریاضیه عربستان امروز با انتشار گزارشی مدعی شد در لیست ۲۰ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا، تنها چهار بازیکن از حاشیه خلیج فارس حضور دارند و ۱۶ بازیکن آسیایی دیگر از خارج از این منطقه خواهند بود.

 

 

یک منبع آگاه در این باره به الریاضیه گفته است: کمیته ذی‌صلاح فهرست اولیه ۲۰ بازیکن را بر اساس تیم‌های آنها تعیین کرد و در این بین فقط ۳ نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب خواهند شد و اسامی آنها در سپتامبر آینده اعلام می‌شود.

این منبع در خصوص این چهار بازیکن توضیح داده است: سالم الدوسری و علی البلیهی، بازیکنان باشگاه الهلال و تیم ملی عربستان، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۲۳ هستند. احمد فتحی بازیکن ملی‌پوش قطری باشگاه العربی و شبیب الخالدی بازیکن کویتی تیم فوتبال حتای امارات نیز دو بازیکن دیگر از منطقه حاشیه خلیج فارس خواهند بود.

الهلال در شرایطی دو بازیکن در این لیست دارد که فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد اما در این دیدار برابر اوراوا رد دایموندز شکست خورد و عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد. این تیم همچنین در جام باشگاه‌های جهان مقابل رئال مادرید شکست خورد و در جدول رده‌بندی لیگ عربستان نیز در رتبه سوم قرار گرفت.

نکته مهم اینکه بنابر ادعای روزنامه الریاضیه، هیچ یک از بازیکنان ایرانی در فهرست اولیه نامزدهای بهترین بازیکن آسیا قرار ندارند تا این مراسم باز هم در غیاب ایرانی‌ها برگزار شود.

در آخرین دوره مراسم بهترین‌های آسیا که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، اکرم عفیف، بازیکن تیم ملی قطر و باشگاه السد، به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی شد و سون هیونگ مین، بازیکن تیم ملی کره جنوبی و تاتنهام، عنوان بهترین آسیایی شاغل در خارج از قاره را از آن خود کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۸۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان