تاریخ انتشار: 1402/04/07 11:35
حضور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در فدراسیون سوارکاری؛
کد خبر: 3646

حسن‌پور: اقتصاد ورزش با تکیه بر سوارکاری شکوفا می‌شود/ زندی: جذب گردشگر و برگزاری مسابقات استان کرمان در دستورکار است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر به منظور پیگیری دغدغه‌ها و همچنین بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های استان کرمان در این حوزه ورزشی، در فدراسیون سوارکاری حضور یافت.
حسن‌پور: اقتصاد ورزش با تکیه بر سوارکاری شکوفا می‌شود/ زندی: جذب گردشگر و برگزاری مسابقات استان کرمان در دستورکار است

 شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه شنبه ۶ تیرماه) با حضور در فدراسیون سوارکاری با  سرپرست فدراسیون سوارکاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری، رضا زندی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فدراسیون سوارکاری ، گفت: امروزه سوارکاری به عنوان صنعت در دنیا شناخته میشود و افراد زیادی در این ورزش به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در واقع وقتی سوارکاری را به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار دهیم، نیاز به سرمایه‌گذاری است تا بتوانیم شاهد شکوفایی ورزش کشور باشیم.

زندی با اشاره به زیرساخت‌های خوب استان کرمان، ادامه داد: برگزاری مسابقه بین المللی در شهرستان سیرجان یکی از اهدافی است که در حال پیگیری برای اجرای آن هستیم.

وی در تشریح برنامه‌های پیش بینی شده این فدراسیون، افزود: استعدادیابی از دیگر برنامه‌های فدراسیون سوارکاری است و در این راستا با کمک هیات استان در حال انجام اقدامات هدفمندی هستیم.

سرپرست فدراسیون سوارکاری با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی متناسب با اهداف سال جاری ، اظهار کرد: برای حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان، تلاش کردیم واردات اسب محدود شود تا بتوان از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

زندی با اشاره به اینکه استان کرمان با توجه به ظرفیت‌هایش می‌تواند یکی از مراکز بین المللی قرطینه اسب باشد، گفت: جذب گردشگر از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که می‌توان از ظرفیت‌های استان کرمان در این عرصه بهره خوبی برد؛ در واقع اسب دارای جذابیت است و گردشگران می‌توانند برای حفظ محیط زیست، از اسب ها استفاده کنند.

در ادامه  حسن‌پور بیگلری با اشاره به اینکه سوارکاری از جمله ورزش‌هایی محسوب می‌شود که پیامبر گرامی اسلام (ص) نسبت به آن توصیه کرده‌اند، گفت: بنابراین همه مسئولان وظیفه دارند برای ترویج این رشته ورزشی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم اظهار کرد: سرانه تعداد اسب های مسابقات سیرجان نسبت به نفرات علاقه مند به این رشته قابل تامل است و در این راستا نیز هیات سوارکاری شهرستان سیرجان هم یکی از حوزه های فعال ورزشی در استان کرمان بشمار می‌رود.

رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمادگی داریم برای توسعه صنعت اسب و صادرات اسب به کشورهای همسایه و همچنین کسب درآمدزایی برای کشورمان کمک کنیم تا شاهد رونق اقتصاد ورزش باشیم.

وی در ادامه افزود: امروزه زمینه خوبی برای توسعه سوارکاری در کشور وجود دارد و این ورزش می‌تواند به عنوان مولفه خوبی برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی قوه مقننه بیان کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود لذا زیرساخت‌های خوبی نیز برای توسعه سوارکاری فراهم است؛ به عنوان مثال زمین به فراوانی وجود دارد و هزینه ها برای نگهداری اسب مناسب تر از دیگر مناطق کشور است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت وزارت ورزش و جوانان از رشته‌هایی مانند سوارکاری، خاطرنشان کرد: دکتر سجادی، وزیری از دل ورزش بوده و انسانی با اخلاق است که می‌تواند به ورزش کشور کمک کند اما متاسفانه برخی افراد به این مولفه‌ها بی توجه هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yage4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راه اندازی مرکز تشخیص بیماری های اسب برای نخستین بار در گلستان/دعوت از سرپرست فدراسیون برای سفر به آق قلا و گرگان
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبرداد: